Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 lipiec 2014
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    1
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 120
    Rocznik
    2006

    1,9 / 120 km / Objawy po wymianie DPF + czujnik różnicy ciśnień.

    witam serdecznie forumowiczów.
    Proszę o pomoc:

    w mojej Cromie doszło do rozerwania złącza elastycznego w ciągu układu wydechowego oraz samochód stracił moc i zaczął "pierdzieć".
    Pojechałem do serwisu tłumików Kadex Częstochowa - diagnoza zapchany DPF, niemożliwy do wypalenia.
    Wymieniłem DPF i w trakcie naprawy Kadex poinformował mnie że jeszcze konieczność wymiany czujnika różnicy ciśnień.
    Łączny koszt 1500 zł.
    Po serwisie samochód jeździł znakomicie przez miesiąc - przebieg ok. 500 km.
    Obecnie zaświecona kontrolka check engine oraz ponowny spadek mocy - bardzo odczuwalny.
    Co charakterystyczne na zimnym silniku zaświeca sie jedynie kontrola, natomiast po rozgrzaniu silnika nagle go odcina i nie chce jechać, tzn. jedzie ale z bardzo małą mocą (zapewne Forumowicze wiedzą jak to wygląda).

    Pytanie: co to może być? Mam wrażenie, że coś zostało źle zrobione podczas opisywanego serwisu DPF.
    Co mi radzicie Użytkownicy - od czego zacząć? Obawiam się, że jak pojadę ponownie do tego serwisu to mnie naciągną na koszty kolejnych części.
    A chcę najpierw wiedzieć na czym stoję.

    Dziękuję z góry za udzielone odpowiedzi.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    38
    Postów
    188
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Podepnij kompa, inaczej nic nie stwierdzisz. Może być źle dopisana wymiana dpf lub masz jeszcze inną usterkę.

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 czerwiec 2017
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    39
    Postów
    76
    Auto
    CROMA 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2007
    Nie mam kompa z MESem , ale jak chcesz tylko z czytać błędy i zasięgnąć wiedzy z forum to mam Icar . Jestem w Częstochowie jeszcze dziś i jutro , więc jak coś to możesz wbijać do mnie..


    Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka

  5. #4
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,459
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Z takich objawów jak piszesz, to tylko wróżenie. Podpięcie pod komputer prawdę Ci powie.

    Może to być problem z czujnikiem wysokiego ciśnienia na listwie, zapchany filtr paliwa, uszkodzona pompa CR, a może tylko pęknięty wężyk od podciśnienia.

    Pęknięcie złącza elastycznego, mogło, chociaż wcale nie musiało mieć na to wpływu. To że po rozerwaniu auto straciło moc, to dlatego, że komputer dostał błędne dane z sond za i przed DPFem. Czy DPF był całkowicie zatkany, że aż rozerwało złącze, szczerze w to wątpię, przedtem były by jakieś objawy, auto gorzej przyspiesza, brakuje mocy, nie odpala za pierwszym razem. Serwis mógł Cię naciągnąć na koszty - ot tak, przy okazji. W moim przypadku 75-80% zatkanie DPF nie wpływa na wydajność silnika. Sprawdzam tak profilaktycznie co kilka miesięcy. Przeganiam autko wtedy poza miastem i mam problem z głowy. Wg komputera średni interwał wypalania jest co około 650-700 km, czyli de facto raz na tankowanie. Kiedy DPF się wypala sam, tego nawet nie zauważyłem.

    Kup sobie interfejs lub podjedź do kogoś znajomego, kto ma, zanim znów się udasz do tego serwisu.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,075
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał wizoo Zobacz post
    witam serdecznie forumowiczów.
    Proszę o pomoc:

    w mojej Cromie doszło do rozerwania złącza elastycznego w ciągu układu wydechowego oraz samochód stracił moc i zaczął "pierdzieć".
    Pojechałem do serwisu tłumików Kadex Częstochowa - diagnoza zapchany DPF, niemożliwy do wypalenia.
    Wymieniłem DPF i w trakcie naprawy Kadex poinformował mnie że jeszcze konieczność wymiany czujnika różnicy ciśnień.
    Łączny koszt 1500 zł.
    Po serwisie samochód jeździł znakomicie przez miesiąc - przebieg ok. 500 km.
    Obecnie zaświecona kontrolka check engine oraz ponowny spadek mocy - bardzo odczuwalny.
    Co charakterystyczne na zimnym silniku zaświeca sie jedynie kontrola, natomiast po rozgrzaniu silnika nagle go odcina i nie chce jechać, tzn. jedzie ale z bardzo małą mocą (zapewne Forumowicze wiedzą jak to wygląda).

    Pytanie: co to może być? Mam wrażenie, że coś zostało źle zrobione podczas opisywanego serwisu DPF.
    Co mi radzicie Użytkownicy - od czego zacząć? Obawiam się, że jak pojadę ponownie do tego serwisu to mnie naciągną na koszty kolejnych części.
    A chcę najpierw wiedzieć na czym stoję.

    Dziękuję z góry za udzielone odpowiedzi.
    Jestem ciekaw co tam firma Kadex zainstalowała po usunięciu oryginalnego DPF'a. Pewnie jakiś zamiennik z metalowych wkładem. Na początek poszukaj kogoś na forach regionalnych kto posiada kabel i Ci auto zdiagnozuje. Bez tego wycieczka do Kadexu grozi kolejnymi wydatkami.
    Generalnie wycinka albo wymiana oryginalnego DPF'a na zamiennik nie ma sensu. Jak grzyby po deszczu powstają firmy profesjonalnie regenerujące DPF'y (np Bosch Diesel Service). Pamiętać należy, że regeneracja/wymiana DPF to nie wszystko. Warto przetrzepać układ wtryskowy w poszukiwaniu nieprawidłowości, bo może się okazać, że źródło zapchanego DPF nie zostało wyeliminowane. Przydatny będzie interface i program diagnostyczny.
    Ostatnio edytowane przez boch ; 09-08-2018 o 17:38
    Nigdy więcej STILO

  7. #6
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    59
    Postów
    1,376
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Pamiętać należy, że regeneracja/wymiana DPF to nie wszystko. Warto przetrzepać układ wtryskowy w poszukiwaniu nieprawidłowości, bo może się okazać, że źródło zapchanego DPF nie zostało wyeliminowane.
    Dobrze napisane, trzeba usunąć przyczynę a nie skutki.
    Ostatnio edytowane przez bob96 ; 09-08-2018 o 20:16
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    903
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Opis przypomina typowy objaw przeładowania turbiny - zapieczone kierownice w turbinie.
    W takim przypadku po przekroczeniu ciśnienia doładowania max ( nie pamiętam dokładnie ale coś koło 1,6 Bar ) silnik wchodzi w tryb awaryjny i do momentu wyłączenia go jedzie z ograniczona mocą..
    Sam możesz zaobserwować czy ciegło pracuje przy turbinie i czy jak pociągniesz ustami powietrze mocno przez ten wężyk który idzie do gruszki cięgło rusza się około 1 cm...

    Jesli nie pracuje to turbina... pytanie tylko dlaczego się zacieła/zapiekła i dlaczego DPF się zapchał...

    Przypuszczam, że powodem jest wtryskiwacz/e który leją ... wprowadza dużo sadzy a to powoduje problemy z turbina i DPF-em.... ale równie dobrze jakis czujnik padł i silnik dostaje za dużo paliwa którego nie może wypalić... ale to tylko moje dywagacje...
    Do diagnostyki komputerowej i sprawdzenie błędów!!!!
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 

Podobne tematy

  1. Czujnik różnicy ciśnień, P2453
    Napisany przez warrior na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-04-2018, 08:18
  2. Czujnik różnicy ciśnień (czujnik sygnału zwrotnego)
    Napisany przez damian1000 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 02-07-2016, 09:15
  3. Czujnik ciśnienia po wymianie opon
    Napisany przez andvhs na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 12-11-2015, 22:40
  4. Bravo 1.2 16V dymi na biało, po wymianie uszczelki objawy nie ustąpiły
    Napisany przez offca na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 31-01-2014, 05:45
  5. Czujnik położenia wałka rorządu, objawy
    Napisany przez adgam na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 09-08-2010, 20:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl