Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 18 z 18
Like Tree1lubi to!

Temat: Błąd P0300-92 i P0301-92  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2010
    Skąd
    Rabowice
    Postów
    18
    Auto
    Punto EVO 1.4 LPG
    Rocznik
    2010
    Cześć,

    Udało się rozwiązać opisany problem? mam podobny przypadek.
    _________________
    Było:
    Ford Eskort Mk4 1.3 PB /LPG 1989r.
    Fiat Bravo 1.9 JTD 105 / SX / 2000r.

    Jest:
    Punto EVO 1.4 +LPG 2010r.
    Ford Focus MK2 Kombi 1.6 + LPG 2007r.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    530
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009

    Post

    W takich przypadkach nie ma cudów - "jak dbasz tak masz". Szczególnie jak jest LPG.
    Do ogarnięcia jest zawsze ta sama "ścieżka zdrowia", na większość problemów z pracą silnika sprawdzacie to samo.

    1. Zmierz ciśnienie paliwa (fabrycznie 3,5 bar na wylocie pompy najłatwiej zmierzyć, np. szybkozłączką pneumatyczną 8 mm i do manometru). LPG to samo, ciśnienie w listwie (przedział 1-1,5 bar typowo). Filtry LPG. Regulacja LPG, mapy wtrysku. Do LPG zaopatrzyć się w interfejs na USB. Jakość montażu LPG, szczególnie nierówne wężyki od wtrysków do kolektora, to typowy błąd, partactwo. Typowo cylindry 1 i 4 mają najdłuższe wężyki i tam żre zawory.

    2. Luzy zaworowe. KONKRETY - jakie były płytki, jakie luzy, na jakie wyregulowano. Macie to mieć zapisane, a nie tylko lakoniczna nic nie warta informacja, że "było zrobione". Ktoś ci "zrobił", ale nie powiedział jak źle było i czy zakres regulacji jeszcze jest (czy np. już jesteś w okolicach 2,00 mm z grubością płytek, to jest końcowe stadium, jeszcze rok, może dwa max. i remont głowicy).

    3. Elektryka, wady fabryczne Grande. Gnijąca "masa", później skrzynka bezpieczników/przekaźników pod maską, wszelkie wtyczki/gniazdka zakonserwować. W najstarszych rocznikach wadliwe odpływy wody w podszybiu leją na alternator i za (prawie na) pompę ABS. Do wymiany na poprawione, dłuższe kolanka.

    4. Rozrząd, kiedy był robiony macie wiedzieć. Inspekcja wizualna paska (górna osłona na 3 śrubkach 10 mm jest), czy nie pęka i nie ucieka w lewo (ucieka od silnika). Kompresja, tłoki/pierścienie - pomiar. A jak nie pomiary, to dobrym zwyczajem jest połączenie wymiany oleju oraz świec (raz na 2-3 lata zgrać te rzeczy) - aby spróbować odmoczyć pierścienie, wlać coś (5-10 ml płukanki) w cylindry i za kilka godzin (minimum) zmienić olej i świece.

    5. Świece, przewody. Do gazu zalecana mniejsza przerwa, a taką ma DENSO (0,8 mm). NGK mają 1,0 fabrycznie. Przewody byle jakie, byle sprawne, są zestawy NGK za 50-60 zł. Diagnostyka modułu cewek w domowych warunkach jest trudna, niewiele można stwierdzić (praktycznie nic, że "robi iskrę", FES/MES ma taką opcję, można zasterować cewkami). Można by ewentualnie pożyczyć od kogoś i przetestować, czy pomogło. Są też sprawne używane moduły (OLX/Allegro), ale to loteria.
    Domorosłe próby, czy moduł nie jest całkiem spalony: http://fiatpunto.com.pl/topic58833.html Technika Wysokich Napięć jest trudną dziedziną.

    6. Elektryka po raz drugi, ale nie zasilanie/masa, a czujniki: MAP, temperatura, położenia wałka rozrządu i wału korbowego, zmienne fazy (elektrozawór, inspekcja, czy sitko nie zasyfione). No i spaliny, 2 lambdy czy żyją i katalizator. Do ogarnięcia przez OBD2. Jeśli na przeglądach wam nie badają składu spalin (kiedyś to było powszechne), to warto jednak poprosić, aby sprawdzali.

    7. Nieszczelności w dolocie (w tym system "odmy" i zaworek par paliwa "EVAP") i wydechu. Przepustnica ma niewiele do tematu, można zignorować.

    8. Temperatura. Sporo instalacji, konkretnie reduktory i wybitnie wtryskiwacze LPG mogą się wieszać na zimno, stąd wypadanie zapłonów, głównie w zimie (nie można przełączyć na gaz, szarpie, prycha). Dodaj do tego błędny montaż (nierówne wężyki), podżarte zawory, drobną nieszczelność dolotu, lekko rozregulowane mapy gazu = gwarantowane problemy, nierówna praca albo i błędy (typowo wypadanie zapłonów).

    Jeśli takie rzeczy jak powyżej są systematycznie sprawdzane, to nie ma prawa być żadnego wypadania zapłonów.
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 14-07-2022 o 20:13

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2010
    Skąd
    Rabowice
    Postów
    18
    Auto
    Punto EVO 1.4 LPG
    Rocznik
    2010
    GrandePunto8V dziękuję za obszerną podpowiedź.

    Nadmienię, że u mnie problem występował na paliwie oraz LPG, więc przystąpiłem do działania.

    1. Wymiana świec zapłonowych na NGK( pozostawiona fabryczna przerwa), przewodów na NGK,
    2. Poprawienie masy od akumulatora do karoserii,
    3. Wyczyszczony MAP sensor+ przepustnica (wykonanie ponownej adaptacji),
    4. Sprawdzenie konfiguracji LPG ( mapa wtrysku, temperatury itp.) stan instalacji ( wszystkie wężyki jednakowej długości, brak nieszczelności, wymiana filtrów)

    W moim przypadku uszkodzeniu uległa cewka zapłonowa (raczej oryginalna przebieg 196 tys.), wykryta podczas kontroli u gazownika. Podmieniona z innego auta i auto wróciło do sprawności.
    _________________
    Było:
    Ford Eskort Mk4 1.3 PB /LPG 1989r.
    Fiat Bravo 1.9 JTD 105 / SX / 2000r.

    Jest:
    Punto EVO 1.4 +LPG 2010r.
    Ford Focus MK2 Kombi 1.6 + LPG 2007r.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. kod p0300
    Napisany przez wiktor2311 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 29-08-2020, 20:00
  2. Błędy P0301 P0304
    Napisany przez AKO na forum Linea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 15-05-2020, 11:44
  3. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 25-02-2017, 11:00
  4. błędy p0300, p0301, silnik nierówna praca
    Napisany przez jezollo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 19-03-2015, 17:57
  5. Seicento 1.1 mpi błąd P0300
    Napisany przez marcin_7474 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 20-01-2014, 00:58

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469blad-p0300-92-i-p0301-92-a-48498

https:fiatklubpolska.plgrande-punto-469blad-p0300-92-i-p0301-92-a-484982

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl