Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2013
    Skąd
    Podkarpacie
    Wiek
    31
    Postów
    24
    Auto
    Tipo 1.4 120KM LPG
    Rocznik
    2017

    Question Bravo II 1.4 t-jet 120KM. Padł silnik? Nagle: P0300 P0301 P0302 P0304

    Cześć wszystkim .
    Auto:
    Fiat Bravo II 2007
    Silnik 1.4 t-jet 120KM.
    Przebieg ~200 000 km.

    Dzisiaj przytrafiła mi się dziwna sytuacja. Jechałem jak co dzień do pracy (około 30km). Po przejechaniu 15 km (ostatnie 4 km było pod ostrą górę) jak co dzień tą samą drogą, gdy zjechałem z góry i chciałem dodać gazu auto zaczęło przerywać. Następnie kontrolka od silnika zaczęła mrugać oraz spod maski wydobywał się odgłos jakby metal uderzał o metal. Bardzo głośny huk i cykliczny. Silnik strasznie szarpał i praktycznie nie dało się dalej jechać. Zgasiłem auto i zatrzymałem się w najbliższym możliwym miejscu. Zapaliłem go jeszcze za jakiś czas ale to samo. Odgłosy spod maski i silnik przerywa a kontrolka silnika mruga.
    Postanowiłem, że dalej nie pojadę bo jeśli to jest mechaniczne uszkodzenie silnika to aby go całkiem nie rozwalić wolałem zadzwonić po lawetę.
    Gdy przywiozłem auto do domu musiałem nim jeszcze przejechać jakieś 200m. Zatem odpaliłem auto i te 200m powoli praktycznie bez gazu przejechałem. Po tym dystansie auto przestało hałasować, tzn. metaliczny odgłos stukania umilkł jednak auto nadal pracowało nie równo do tego stopnia, aż silnik potrafił sam gasnąć. Jednak zawsze odpalał od strzała.
    Podłączyłem się pod komputer i zobaczyłem takie oto błędy:
    P0300
    P0301
    P0302
    P0304

    Zatem wypadanie zapłonów praktycznie na wszystkich cylindrach. Wykasowałem błędy i postanowiłem odpalić samochód. Po odpaleniu auto pracuje jak przed awarią. Silnik chodzi jak zegarek, 0 odgłosów spod maski. Auto pochodziło tak z 10 minut do całkowitego rozgrzania i 0 objawów. Normalnie reaguje na gaz, silnik się ładnie wkręca na obroty. Jednak nie przejechałem samochodem aby sprawdzić czy normalnie zachowuje się na drodze (z tego stresu strzeliłem browara.... ).

    Zanim zapytam co mogło być przyczyną wskażę jedną różnicę, która dzisiaj miała miejsce w stosunku do ostatnich kilku miesięcy. (Codziennie jadę tą samą drogą).
    Dzisiaj była straszna "szklanka" na drodze, a jak wspomniałem wcześniej po około 12 km mam ostry podjazd pod górę około 4km cały czas pod górę. Z racji śliskiej drogi dzisiaj jadą pod górę cały czas komputer ograniczał mi moc silnika i świeciła kontrolka ASR od trakcji. Było tak ślisko, że przez 4 km auto cały czas się "kopało" ale udało mi się wyjechać pod górę. Następnie przejechałem około 1km praktycznie bez dodawania gazu (z góry hamowałem silnikiem) i dopiero później dodałem gazu i usłyszałem te odgłosy oraz zobaczyłem kontrolkę silnika.
    Podejrzewam, że przyczyną takiego zachowania silnika był "rozjazd" mapy w ECU ponieważ cały czas reagował ASR i "dusił" obroty aby koła nie wpadały w większy poślizg. Pytanie do znawców tematu jak ASR jest zbudowany? Tzn czy ogranicza moc silnika sterownikiem i podaje mniej paliwa? czy tylko hamuje naprzemiennie koła i nie dopuszcza do rozkręcenia się silnika powyżej 2k obrotów? Oraz czy mój pomysł na takie zachowanie jest słuszny? Trochę mi się nie chce wierzyć aby inżynierowie nie przemyśleli takich warunków? Mieszkam w terenie górzystym i czasem zdarza się, że warunki do jazdy są ciężkie.

    Oczywiście podejmę następujące kroki:
    - Sprawdzenie jak auto jeździ.
    - Sprawdzenie kompresji czy wszędzie jest podobna. Tutaj pytanie jaka jest nominalna? 12 - 14 bar?
    - Sprawdzenie poprawności ustawienia rozrządu oraz napięcia paska.

    Dodam, że wszystkie wymiany serwisowe wykonywane są nawet przed czasem oraz nigdy wcześniej auto nie miało żadnych problemów z pracą silnika.

    Proszę o sugestie co jeszcze mogę zweryfikować oraz dlaczego taka sytuacja mogła mieć miejsce?

    Z góry dziękuję. Pozdrawiam.

    PS dodam, że auto nie ma LPG jeździ tylko na PB ze sprawdzonej stacji. Zawsze tej samej .
    Ostatnio edytowane przez czornexxx ; 22-02-2017 o 23:37



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Zacznij od sprawdzenia mechanicznego silnika. Te dźwięki spod maski z nikąd się nie wzięły, a skoro ustąpiły same to mogą wrócić bądź coś się urwał na dobre:/
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv


 

Podobne tematy

  1. Błędy P0300 P0302 P0303
    Napisany przez tomas778 na forum Panda
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-06-2015, 14:54
  2. błędy p0300, p0301, silnik nierówna praca
    Napisany przez jezollo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 19-03-2015, 16:57
  3. Kompletny silnik bravo II 1.4 16V T-jet 120KM
    Napisany przez michaswawa2 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-09-2014, 14:50
  4. [silnik] Punto II nagle traci moc
    Napisany przez pepeII na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-06-2011, 19:34
  5. [silnik] Silnik 1.9D nagle umarl...
    Napisany przez Darth1 na forum Scudo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-12-2008, 21:44

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467bravo-ii-1-4-t-jet-120km-padl-silnik-nagle-p0300-p0301-p0302-p0304-35710

bravo 1.4 t jet brak 2 cylinder

p301 fiat bravo

p301 fiat grande

fiat bravo p0300 blad ecu

P0300 p0304 fiat 1.4

p0302 p0304

p0301 fiat btavo tjet

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl