Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009

    Błąd czujnika różnicy ciśnień a wypalanie DPF'a

    Od jakiegoś czasu losowo, nie ma reguły kiedy, czy zaraz po odpaleniu, czy w czasie jazdy, pojawia się check engine, po odczycie błędu, wskazanie jest na czujnik różnicy ciśnień.

    Kasowałem błąd i jeździłem dalej, gdyż reszta parametrów była w normie.

    Ostatnio zauważyłem, że coraz częściej wypala mi DPF'a. A raczej nie wypala, bo jak sprawdziłem, to okazało się że jest zapchany w 80%. Normalne wypalanie w czasie jazdy nic nie daje, a procedura uruchamia się raz na około 100 km.

    Wczoraj próbowałem wypalić DPF'a z MES'a.
    Procedura po pół godziny zatrzymała się na 5%, stopień zatkania spadł o 8%.
    Kolejna próba dała podobny efekt, tym razem zatrzymało się na 6%, a zatkanie spadło o 7%.
    W sumie wyczyściło się 15%, co jest kiepskim wynikiem, poza tym to dziwne zatrzymanie całej procedury mnie zastanawia.

    Ponad rok temu robiłem już wypalanie i całość trwała około 40 minut, a stopień zatkania spadł z 95 do 15%.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,917
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Rozumiem,ze wypalanie robisz na gorącym silniku , silnik wchodzi na 3 tys.obr. Tylko na moje to za dlugo trwa ta procedura .40 min!!!
    Robilem wypalanie w bravie 2,0 i 500L 1,3 jtd. proces trwal ok. 5 min, obroty silnika w jednym i drugim po 3tys. Proces doszedl do konca , silnik sam schodzi z obrotów, procedura zakonczona. Moze faktycznie ,czujnik róznicy cisnien ,cos szwankuje i przeklamuje dane..Próbowales na innym kablu?

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    348
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Wymień czujnik a dopiero wtedy zrób procedure wypalania DPF bo czujnik podczas wypalania może dawać błędny odczyt i procedura się wyłącza. Ja miałem kiedyś do naprawy forda który gasł podczas jazdy lub nie można było go nawet odpalić co jakiś czas a okazało się że czujnik temperatury DPF szwankował i pokazywał temperaturę coś ok 700 stopni a sterownik był tak zaprogramowany że przy takiej temperaturze nie pozwalał silnikowi pracować z względów bezpieczeństwa.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Tak, na gorącym, rozgrzanym po 20-25 minutach jazdy. Po włączeniu procedury na początek jest 2 tys. a po chwili wchodzi na 3,5 tys.

    Niby czujnik pokazuje jakieś wartości, które się zmieniają w czasie wypalania.

    No nic poszukam i wymienię czujnik, zobaczymy.


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 30-11-2020, 09:50
  2. Czujnik różnicy ciśnień Ducato 3.0
    Napisany przez Maro1978 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 29-04-2019, 16:06
  3. Błąd P2455-62 czujnik różnicy ciśnień. Ducato 3.0
    Napisany przez Maro1978 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-03-2019, 17:27
  4. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 13-08-2018, 12:28
  5. Czujnik różnicy ciśnień, P2453
    Napisany przez warrior na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-04-2018, 08:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl