Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 31

Temat: benzyna vs diesel  

  1. #16
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    A co np. z krotkimi odcinkami w zimie czy diesel nie bedzie dostawał po .....
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał egon Zobacz post
    A co np. z krotkimi odcinkami w zimie czy diesel nie bedzie dostawał po .....
    a co za różnica czy diesel czy benzyna?? ja zimą nie miałem żadnych problemów. a często jeździło się po przysłowiowe piwo za róg do sklepu. to bez znaczenia wystarczy nie katować silnika jak jest zimny żeby turbo nie załatwić. i tyle różnicy w eksploatacji.

  4. #18
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    wystarczy nie katować silnika jak jest zimny żeby turbo nie załatwić. i tyle różnicy w eksploatacji.
    Benzyny zimnej tez się nie katuje Dzięki, bo pomogła mi ta odpowiedz troche
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  5. #19
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał egon Zobacz post
    Benzyny zimnej tez się nie katuje
    zgadza się ale diesel jest trochę bardziej wrażliwy ze względu na turbo

  6. #20
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Przecież nie tylko disle mają turbo

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #21
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Przecież nie tylko disle mają turbo
    zgadza się, ale wszystkie diesle mają turbo a benzyniaki nieliczne

  8. #22
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Hehe bez sensu gadanie bo wszystkie mają,a te nie. Są bezyniaki,które mają i są diesle które nie mają. Wybór silnika zależy od tras jakie się pokonuje. W zimę na krótkie odcinki diesel jest błędem,długie trasy są dla niego plusem i odwrotnie sytuacja jeśli chodzi o benzynę. (spalanie).

    Weźmy pod uwagę części eksploatacyjne,koszty do diesla,a do benzyny.

    Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  9. #23
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    Są bezyniaki,które mają i są diesle które nie mają.
    powiedz mi jaki diesel robiony po 2001 nie miał turbo tak więc gadanie nie jest bez sensu. co prawda obecnie fiat montuje praktycznie w każdym benzyniaku turbo w celu poprawienia osiągów. Nie zmienia to faktu że turbo w miejskim aucie jest jednak dość rzadko spotykane

    co do cen części to ja nie zauważyłem żeby były one droższe.

    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    W zimę na krótkie odcinki diesel jest błędem,długie trasy są dla niego plusem i odwrotnie sytuacja jeśli chodzi o benzynę.
    a uzasadnij to proszę bo jakoś się z tym zgodzić nie mogę.

  10. #24
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Dlaczego pali więcej na krótkich odcinkach,już tłumacze,czas osiągnięcia temperatury właściwej pracy jest dużo dłuższy niż benzyny,więc spalanie większe. Skąd wiem bo sam w zimę mam 9 km do pracy i wskazówka praktycznie się nie podnosi. Co innego jak jedziemy kolegi benzyna.
    Jeśli chodzi o turbiny to faktycznie nie doczytałem że chodzi o auta powyżej 2002

    Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  11. #25
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Za dużo przykładów nie dam ale do dziś VW w ofercie silników ma SDI czyli wolnossącego disla - trochę tych aut jeździ (skoda, vw, seat itd..)

    W autach z turbo to właśnie one z reg jest najdroższe w naprawie

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #26
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    czas osiągnięcia temperatury właściwej pracy jest dużo dłuższy niż benzyny,więc spalanie większe
    z tym się nie zgodzę, na szczęście. mój bardzo szybko sie grzeje. mój po paru kilometrach ma juz cieplo w środku. co więcej wolniej silnik stygnie niż w benzynie, przynajmniej takie miałem odczucie po ostatniej zimie.

  13. #27
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    seth w teorii disel ma większą sprawność stąd mniej strat idzie w ciepło - stąd nagrzewać powinien się dłużej.. Również dlatego że z reg. jednostka jest bardziej masywna (i przez co dłużej może trzymać ciepło)
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #28
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    znaczy wiesz dlużej to on się może i nagrzewa ale u mnie po tych 3/4 km to juz się ciepłe powietrze robi.
    Wiadomo zimą więcej spali ale u nas tej zimy jest raptem 2 miesiące

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2012
    Skąd
    Kraków
    Postów
    35
    Auto
    abarth punto evo
    prawie każdy przy takim jeżdzeniu jakie opisujesz poleci Ci benzyne..znacznie mniej kłopotliwa w serwisowaniu, nie ma się tam co spieprzyć a turbodiesel nie lubi krótkich tras,podejrzewam tańsza w zakupie, spalanie troche większe, podsumowując wg mnie benzyna jest po prostu bezpieczniejszą inwestycją na 4 lata. Diesel nie nadrobi spalaniem tego co wyłożysz na początku więcej a niech by tak poszła turbinka i w ogóle zysk staje się wątpliwy.

  16. #30
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    nie wiem skąd przekonanie że diesle sa droższe w kupnie i serwisie. z doświadczenia wiem że tak nie ejst. co do turbo to moje bravo ma ponad 250 tys przebiegu i wszystko jest ok (tfu tfu żeby nie zapeszyć )


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Benzyna z Lpg czy Diesel? Co lepsze
    Napisany przez zwierzak130581 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 49
    Ostatni post: 17-09-2014, 16:38
  2. Stilo 1.6 benzyna chodzi jak diesel
    Napisany przez frytkens na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 13-06-2014, 01:18
  3. Roznica w jezdzie 1.4 benzyna kontra 1.3 diesel???
    Napisany przez kukubara na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 29-06-2012, 20:31
  4. benzyna ,a chodzi po kolizji jak diesel...
    Napisany przez agus833 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 18-02-2012, 13:20
  5. benzyna ,a chodzi jak diesel
    Napisany przez agus833 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-01-2012, 02:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

grande punto diesel czy benzyna

fiat grande punto benzyna czy diesel

multijet benzyna vs diesle 2012

grande punto benzyna czy diesel

punto diesel czy benzynafita punto 1.3 multijet benzyna czy dieselpunto dieselgranda punto diesel czy benzyna1.3 multijet czy 1.4 benzyna grande puntogrande punto 1.4 benzyna czy dieselgrande punto diesel czy gazpunto disel czy benzynafiat grande punto forum dieseljaka lybra diesel czy benzynafiat punto benzyna czy dieseldiesel fiata czy benzyna czy punto fiat benzyna diesel ktury jest lepszyfiat grande punto diesel czy benzynaczy we wszystkich dieslach sa odcinkifiat punto 1.4 benzyna czy 1.3 dieseljesli robie krotkie odcinki trasy to lepiej benzyna czy diesellybra benzyna czy diesellybra diesel czy benzyna

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl