Witam!
Czy domowym sposobem można wykonać próbę przelewową aby sprawdzić wtryskiwacze? Ma ktoś z tym doświadczenia?
Witam!
Czy domowym sposobem można wykonać próbę przelewową aby sprawdzić wtryskiwacze? Ma ktoś z tym doświadczenia?
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Czytałem trochę o tym, niestety doświadczenia w wykonaniu nie mam, ale wiem OCK. Chodzi o wyjęcie wtryskiwacza, włączenie silnika i zbieraniu paliwa, które trafiłoby do silnika. Ale bez profesjonalnego sprzętu możesz sobie tylko sprawdzić, czy na poszczególne cylindry wtrysk podaje równe ilości paliwa. Do prawdziwej próby potrzebny jest sprzęt diagnostyczny, który podaje wynik w nanolitrach na cykl pracy i poziom rozpylenia.
dość ważny jest poziom rozpylenia, bo dawkę sprawdzisz sobie jak napisał Jelcyn po ilości podanego paliwa.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
No ale jak odpalić silnik skoro wtryskiwacze są wyciągnięte?Na YT są filmy gdzie silnik pracyje, od wtrysków idą wężyki do 4 pojemniczków i sobie mierzą ile tam paliwa się zbiera np po 4 min.. Nie jest to jakoś tak że każdy wtrysk ma jakiś kanał zwrotny i tam się to mierzy jakoś?
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Tutaj masz też pokazane na włoszczyźnie hehe http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...tml#post296589
Jeśli się dobrze orientuje to wtrysk jest zamykany ciśnieniem z układu i ważne jest żeby mu z przelewu nie lało litrami bo wtedy ma problem z pracą czy coś w tym stylu.Kiedyś przyglądałem się rysunkowi z przekrojem wtryskiwacza i tak mi się utrwaliło![]()
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
W domu mam ręczną pompkę do wtryskówTatako czasami wyciągał z aut ciężarowych i sprawdzał "na stole" pod ciśnieniem jak rozpylają ropę. Pompa miała też manometr do sprawdzania ciśnienia.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
No więc właśnie nawet tu na alfie widać że oni biorą ropę z przelewu wtrysku.. Bo mam problem z tym peugeotem młodej i chciałbym dojść do tego czy to wtryski czy szukać dalej..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Możesz sobie tak spr wtryskiwacze w diesel cr. Zdejmujesz wężyki z przelewów i w ich miejsce dajesz te od menzurek. to jest takie orientacyjne sprawdzenie czy któryś wtryskiwacz za dużo przelewem nie puszcza. Bo jak za dużo idzie w przelew to traci ciśnienie na railu i możesz mieć problemy z pracą czy uruchomieniem silnika. u nas w warsztacie przyjmujemy za dopuszczalna wartość około 50 ml w czasie 5 min. Jak za dużo przelewa to wtryskiwacz do regeneracji.
Witam. Żeby nie zakładać nowego tematu.
Wykonałem próbe - wyniki 160 140 190 220ml
Czyli wymiana 3 i 4 ?