Witamy na Fiat Klub Polska
-

Napisał
boch
generalnie gaz się znakomicie sprawdza w silnikach 8 zaworowych. w 16 już nie za bardzo, dlatego takich silników z założonym LPG raczej bym unikał.
Bzdura.. Owszem 1.6 z bbm'owego fiata jest problematyczne z lpg ale tylko z IV gen. Do tych silników polecają pakować II gen i wtedy nie ma problemów. Wszystko rozchodzi się o to, że te silniki mają problem z czujnikami, elektryką itp a to się potem mści jak dorzucimy lpg.. Na II gen problem nie występuje bo lambda jest odcinana i silnik map nie zmienia..
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
cytujesz watek o glowicy, a odpowiadasz na temat rodzajow instalcji, odcieciu sondy itd. ja (i nie tylko ja, poniewaz wiekszosc gazownikow i uzytkownikow aut z gazem) uwazam, ze do gazu (zwlaszcza do tanich instalacji) najlepiej nadaja sie silniki 8 zaworowe. tam glowica (gniazda zaworowe, zawory) jest mniej podatna na wysokie temperatury. bedac u mechanika pokazal mi ostatnio zdjeta glowice 16 zaworowa pracujaca na gazie. tragedia... oczywiscie nie kazdemu sie to przydazy, wszystko zalezy od instalacji, jej montazu i regulacji. ja sam mam prawdopodobnie upalony zawor lub gniazdo na IV cyl. (slabsza kompresja), dlatego nauczony wlasnym doswiadczeniem ja bym jednak gazu do 16tki nie zakladal. takie jest moje zdanie i koniec
ten koles, o ktorym wspomnialem poprzednio mial II generacje LPG i pozbyl sie problemow dopiero po sprzedaniu auta
-
Tata ma skodę fabie 1.4 16V od nowości śmiga na gazie, nalatał już blisko 200 tysięcy, auto 100% sprawne i nic się nie dzieje. W zeszłym roku wymieniał wtryski i komputer (były dość egzotyczne i drogie więc taniej było wymienić komplet). Dobrze zestrojony gaz w sprawnym aucie nie powoduje problemów i już.. To że akurat jakieś tam silniki konstrukcyjnie nie nadają się do LPG to ok - może tak być, ale ot nie jest zasada że 16V tego nie lubią - to jest bzdura i już
-
ano tak, tata ma...
nie zmienia to faktu, ze 8 zaworowce lepiej toleruja gaz i nie jest to zadna bzdura tylko fakt wynikajacy z konstrukcji silnika
-
boch to nie chodzi o to że tata ma.. Kiedyś wspominałem, że projektowaliśmy w firmie komputer gazowy, coś tam człowiek liznął.. Pisząc, że większość silników 8V lepiej zniesie LPG niż większość 16V pewnie masz racje, ale nie jest prawdą że 16V z założenia gazu nie lubią. Ile jest tych aut z gazem fabrycznie, robią po 200-300 tysięcy i śmigają.. Owszem gaz pewnie nadwyręża silnik mocniej, kolega ostatnio w mondeo mk3 robił remont silnika bo po 180tyś na gazie i chyba ponad 300 w sumie wypaliło zawory. Fakt przy tym jest taki, że zwróciła się instalacja już dawno, można by wręcz powiedzieć że całe auto..
Podobne tematy
-
Napisany przez horigoshi na forum Sprzedam
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 25-07-2012, 17:36
-
Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 25-08-2011, 15:22
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:37.
W sieci od 2007 roku.