Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    33
    Postów
    2
    Auto
    Palio Weekedn

    auto szarpie i nie ma mocy

    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna+LPG

    z mojej winy walnął rozrząd i zmuszony byłem do wymiany wszystkich zaworów, głowicy itd(odkładanie wymiany paska) ale dobrze, mechanik mi to zrobił no to idę po auto, wyjeżdżam od mechanika zadowolony, że już mam sprawny samochód a tu co? dodaje gazu a samochód zaczyna szarpać, ledwie pod górkę podjeżdża i wgl na gaz się nie przełącza(zawsze gdy odpaliłem auto to dałem mu gazu na luzie do 2500 obrotów i od razu gaz wskakiwał) to wracam do mechanika a on mi mówi, że prawdopodobnie cewka zapłonowa ale jak to niby? wcześniej zanim mi rozrząd padł to nie było tego problemu nagle co? auto stoi u mechanika bez ruchu i cewka pada? nie znam się specjalnie na samochodach ale słyszałem, że wina może leżeć po stronie źle ustawionego rozrządu, mechanik mówił, że wszystko z nim dobrze ale wole nie kupować nowej cewki jak na końcu się okaże, że to jednak rozrząd a cewka jest w 100% sprawna, jak można sprawdzić czy z rozrządem wszystko dobrze albo co jeszcze może być tego przyczyną, w przyszłym tyg chce jechać nad morze a nie bd przecież jechał 150km szarpiącym samochodem...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Rozrzad sprawdzić możesz,ściągając osłonę i patrząc czy pokrywają się znaki. Zauważyłeś jeszcze jakieś anomalie.

    Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    33
    Postów
    2
    Auto
    Palio Weekedn
    tzn tylko te który wymieniłem, przed wymianą rozrządu wszystko śmigało jak trzeba a teraz? płacisz dużo kasy za naprawę(bo wiadomo ile kosztuje remont po zerwaniu paska) a odbierasz samochód jeszcze w gorszym stanie... sam nie sprawdzę bo wole niczego nie spieprzyć, pojadę na diagnostykę ale pytam się co jeszcze może być powodem takiego dziwnego zachowania auta aby się ewentualnie przygotować

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Jak samemu nie chcesz grzebać to odstaw mechanikowi auto niech naprawi i jego problemem jest czy to cewka czy nie. Zaznacz że chcesz z powrotem stare graty i już.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    jeśli walniętą masz cewkę, powinna się świecić kontrolka wtrysku. jej awaria wyjdzie na komputerze. a mechanik zakładał rozrząd na fiatowskich blokadach? odstaw mu auto z powrotem. ma jeździć!

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Boch z tą cewką to wcale nic pewnego że będzie błąd..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    nie upieram się. u mnie jednak przy konkretnej awarii cewki wyskoczył błąd na desce. to samo było jak założyłem felerną cewkę CHAMPION, którą załatwił mi gaziarz. można zaryzykować i kupić używaną cewkę Beru na allegro z gwarancją rozuchową. unikać trzeba tylko zbytnio popękanych egzemplarzy. najlepiej brać taką, która nie pracowała na gazie.

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Co ma gaz do cewki? Bo wg. mnie totalnie nic

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Podczas pracy na gazie zapotrzebowanie na energie dla zapłonu mieszanki powietrzno-gazowej zwiększa się o ok. 30%
    Eko-pal,mgr inż Dariusz Wnuk - samochody używane - Jak eksploatować samochód z instalację gazową?

    w skrócie - podczas pracy na gazie cewka dostaje bardziej w d może dojść do uszkodzenia izolatora/obudowy i zaczynają występować przebicia. niektórzy instalatorzy aby temu zapobiec zmniejszają przerwę na świecach z 0,9 do 0,7 mm aby zapewnić "mocniejszą iskrę". zresztą postów na temat padających cewek zapłonowych przy okazji instalacji LPG są dziesiątki. nie sądzę żeby to był przypadek

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Jakieś to dla mnie elektronika nie racjonalne iskra jest iskrą, ładunek zawsze jest ten sam bo i impuls ze sterownika jest taki sam.. A czy iskra przeskakuje przy wyższym napięciu w mieszance gazowo-powietrznej nie wiem.. To że tematów jest trochę o tym świadczy raczej o tym że na gazie wszelkie problemy zapłonu wychodzą szybciej.. Choć oczywiście mogę się mylić

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Benzyna jest "mokra" a gaz "suchy"
    A na poważnie: każdy gaz (para) czy mieszanina gazów ma inne parametry elektryczne, wyładowanie (przeskok iskry) zależy od składu mieszanki.

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    A na poważnie: każdy gaz (para) czy mieszanina gazów ma inne parametry elektryczne, wyładowanie (przeskok iskry) zależy od składu mieszanki.
    Oczywiście ale ładunek zależny jest od czasu ładowania cewki i napięcia po stronie pierwotnej a to się nie zmienia na gazie czy na paliwie..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Zdarza się, że cewka zapłonowa psuje się „sama”. W wielu przypadkach pomagamy jej sami nie wymieniając na czas świec zapłonowych i przewodów wysokiego napięcia.
    Akademia Bezpiecznego Samochodu - Świece zapłonowe -

    z tego co zauważyłem czytając wszelkiego rodzaju poradniki itp. w autach zasilanych LPG zaleca się wymianę świec i przewodów 2 razy częściej niż w pojazdach zasilanych benzyną. jakoś nie chce mi się wierzyć żeby posiadacz auta z gazem stosował się do tych zaleceń teoria to jedno. praktyka to drugie.

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Wymiana świec to inna sprawa. I robi się to bardziej dla pewności.. Każda usterka świecy czy kabla na gazie będzie szybciej odczuwalna.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    nie inna. mająca związek


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Strzela, szarpie, brak mocy
    Napisany przez sfist na forum Punto II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 03-11-2015, 21:04
  2. [silnik] szarpie
    Napisany przez duchy11 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 01-04-2013, 21:09
  3. [Problem] Przerywa, szarpie, brak mocy na benzynie i lpg
    Napisany przez mich43l na forum Panda
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 30-05-2012, 17:38
  4. silnik szarpie multijet 1.3
    Napisany przez soszo na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 21-12-2011, 12:28
  5. Marea 1.9JTD, brak mocy, dymi na biało, szarpie
    Napisany przez avergade na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 08-03-2010, 23:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

auto szarpie

gdy auto szarpie

auto brak mocy

auto nie ma mocyAuto niema mocyszarpie autem i brak mocywymiana cewki fiat palio weekend 99 1 6auto szarpie i nie ma mocyusterki fiat palio weekend szarpanieszarpie autobrak mocy szarpanie nie cewki scenicpalio weekend brak mocy szarpaniekat wyprzedzenia zaplonu gazpunto ii auto szarpiebrak mocy-fiat palio

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl