Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21
Like Tree1lubi to!

Temat: Zapala sie komunikat ,,Check glow plugs" Ducato 3.0 156 PS  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2018
    Skąd
    Kedzierzyn-Kozle
    Postów
    47
    Auto
    Fiat Ducato 3.0 HDI 156 PS
    Rocznik
    2009

    Zapala sie komunikat ,,Check glow plugs" Ducato 3.0 156 PS

    Od jakiegoś czasu po uruchomieniu zimnego silnika miga kontrolka świec żarowych ,"poprzeczna sprężynka" i pojawia się komunikat "Check glow plugs" .Auto zapala normalnie, nie szarpie, nic się nie dzieje, auto normalnie jezdzi Po okolo 10-15 sekundach kontrolka gaśnie. Dzieje się tak tylko przy pierwszym porannym zapalaniu gdy jest zimne. Gdzie szukać przyczyny? Świece,kable,przekaźnik czy może gdzie indziej?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    93
    Auto
    Fiat Ducato 3.0 160km/ Citroen jumper 2.2 120km
    Rocznik
    2010/2011
    U mnie też tak czasem się dzieje i wyskakuje komunikat. Popsikaj kontaktem kostkę wiązki na świecach u mnie pomogło , to coś nie styka dlatego tak się dzieje . I posprawdzac i popsikaj w przekaźnik od świec, koło lampy przedniej kierowcy czarny taki do "błotnika "przykręcany od wewnątrz podepnij i przeczyść powinno pomuc

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2018
    Skąd
    Kedzierzyn-Kozle
    Postów
    47
    Auto
    Fiat Ducato 3.0 HDI 156 PS
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Cytrynawyciskana Zobacz post
    U mnie też tak czasem się dzieje i wyskakuje komunikat. Popsikaj kontaktem kostkę wiązki na świecach u mnie pomogło , to coś nie styka dlatego tak się dzieje . I posprawdzac i popsikaj w przekaźnik od świec, koło lampy przedniej kierowcy czarny taki do "błotnika "przykręcany od wewnątrz podepnij i przeczyść powinno pomuc
    A gdzie znajduje się ta kostka wiązki? W tym czarnym plastiku umocowanym na szynie common (tam kable na wtryski i świece idą).

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    93
    Auto
    Fiat Ducato 3.0 160km/ Citroen jumper 2.2 120km
    Rocznik
    2010/2011
    Musisz zdjąć osłonę górną silnika i tam popatrzeć , najlepiej w każdą kostkę jaką uda ci się dostać w łapki to podłączyć przeczyścić i z psikać kontaktem i oczywiście ten niby sterownik czarny obok lampy przedniej kierowcy

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2018
    Skąd
    Kedzierzyn-Kozle
    Postów
    47
    Auto
    Fiat Ducato 3.0 HDI 156 PS
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Cytrynawyciskana Zobacz post
    Musisz zdjąć osłonę górną silnika i tam popatrzeć , najlepiej w każdą kostkę jaką uda ci się dostać w łapki to podłączyć przeczyścić i z psikać kontaktem i oczywiście ten niby sterownik czarny obok lampy przedniej kierowcy
    Tak zrobię. Chciałem dziś ten przekaźnik obejrzeć ale bez wyjecia lampy ciężko. Mało miejsca między lampa a plastikiem z kompa. Też miejsce na to znaleźli. Puknalem w niego lekko subokretem tylko . Dziś normalnie bez komunikatu zapalił przy - 2st. Zajrzę jak śnieg zejdzie z dachu. Wszystko ścieka po podszybiu na silnik. Nie lubię takiej roboty.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    93
    Auto
    Fiat Ducato 3.0 160km/ Citroen jumper 2.2 120km
    Rocznik
    2010/2011
    Cytat Napisał DRIVER77 Zobacz post
    Zajrzę jak śnieg zejdzie z dachu. Wszystko ścieka po podszybiu na silnik. Nie lubię takiej roboty.
    Podstawą w tym aucie jest uszczelnienie podszybia plastikowego z szybą jeszcze raz bo od nowości to się szybko rozkleja . Ja już w 2 autach tak zrobiłem i woda się nie leje. Nie może to być silikon tylko najlepiej dobry klej odporny na temp i uv . Np do szkła . To jest podstawą w tych autach
    DRIVER77 lubi to.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2018
    Skąd
    Kedzierzyn-Kozle
    Postów
    47
    Auto
    Fiat Ducato 3.0 HDI 156 PS
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Cytrynawyciskana Zobacz post
    Podstawą w tym aucie jest uszczelnienie podszybia plastikowego z szybą jeszcze raz bo od nowości to się szybko rozkleja . Ja już w 2 autach tak zrobiłem i woda się nie leje. Nie może to być silikon tylko najlepiej dobry klej odporny na temp i uv . Np do szkła . To jest podstawą w tych autach
    Tak. Podszybie jest uszczelnienie ale ścieka też po słupku i lekko wlatuje pod plastik. Boczne odpływu w plastikach już nie bardzo jest jak modyfikować. Jedynie na stałe polaczylem i uszczelnilem łączenie na środku.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    93
    Auto
    Fiat Ducato 3.0 160km/ Citroen jumper 2.2 120km
    Rocznik
    2010/2011
    No nie stety tak to jest zaprojektowane. Uszczelnienie podszybia i łączenia daje już Dość dużą szczelność ale jak się przyjżeć to przy lampach też trochę leci niestety. Ja przy słupkach zaciągnąłem więcej kleju ale wiadomo zawsze coś poleci ��

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2018
    Skąd
    Kedzierzyn-Kozle
    Postów
    47
    Auto
    Fiat Ducato 3.0 HDI 156 PS
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Cytrynawyciskana Zobacz post
    No nie stety tak to jest zaprojektowane. Uszczelnienie podszybia i łączenia daje już Dość dużą szczelność ale jak się przyjżeć to przy lampach też trochę leci niestety. Ja przy słupkach zaciągnąłem więcej kleju ale wiadomo zawsze coś poleci ��
    Dokładnie. Bezpośredni wyciek na silnik wyeliminowałem +- tym sposobem. Boki juz zostawiłem,choć chciałem jakieś węże kiedyś zamontowac i puścić na dół,ale zrezygnowałem. Jako że jestem 2 właścicielem i pierwszy do przebiegu 450 tyś nic z tym nie robił widzę że świece,wtryski są przyspawane do głowicy od wiecznie zalegajacej tam wody. Jak przyjdzie do wymiany to bez rwania(rozwiercania sie nie obejdzie). Spod jednego wtrysku sączy się olej (uszczelnienie obudowy).ale nie ruszam. Próbowalismy juz ruszyć wtrysk 20 tonowym specjalnym przyrządem i nawet nie dygnął. Wóz potrzebny i nie chciałem aby sie urwał w połowie. Jutro przejrze kablotekę,wtyki i przekaźnik.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    93
    Auto
    Fiat Ducato 3.0 160km/ Citroen jumper 2.2 120km
    Rocznik
    2010/2011
    Te wtryski w tych 3.0 to zmora jest niestety, jak zmieniałem usiebie w jumperze 2.2 to tam wychodzą dosłownie jedną rączką bo siedzą w oleju. A w tych 3.0 się wyłaniają z obudową sam wiesz z resztą po sobie. Jak by łatwo wychodziły to bym tez se wyjął i dał na sprawdzenie bo troche dużo mi pali jak słyszę od innych.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2018
    Skąd
    Kedzierzyn-Kozle
    Postów
    47
    Auto
    Fiat Ducato 3.0 HDI 156 PS
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Cytrynawyciskana Zobacz post
    Te wtryski w tych 3.0 to zmora jest niestety, jak zmieniałem usiebie w jumperze 2.2 to tam wychodzą dosłownie jedną rączką bo siedzą w oleju. A w tych 3.0 się wyłaniają z obudową sam wiesz z resztą po sobie. Jak by łatwo wychodziły to bym tez se wyjął i dał na sprawdzenie bo troche dużo mi pali jak słyszę od innych.
    No własnie. Niedługo zapewne będą do targania 540tyś nie ruszane(nic nie jest wieczne). Każdy jeden spec twierdzi jedno 90% urwania (zaopatrz się w głowice zamienną). Spec który tylko się tym zajmuje (wykrecanie urwanych świec,wrtysków itp) własnie próbował go wyszarpać. Nie chciał ciągnął bardziej, bo na granicy zerwania już było. Wiesz ile oni liczą za wytarganie jednego, w calosci lub rozwiercanie? 450 zł+vat (masakra). Razy 4 szt. Plus zakup nowych 4 szt. 1/3 wartości wozu

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    93
    Auto
    Fiat Ducato 3.0 160km/ Citroen jumper 2.2 120km
    Rocznik
    2010/2011
    Najrozsądniej chyba nową głowica + wtryski hehe
    Przetestuj sobie mieszankę z olejem 2t do dwusówów razem że specyfikiem czyszczący wtryski , lepsza praca silnika bardziej miękka dużo równiejsza, dobrze to wpływa na układ wtryskowy poczytaj opinie znacznie poprawia korekty na wtryskach ja już 20tyś km na tym zrobiłem i widzę różnice . Na oleju 2t mi mniej pali to jest najlepsze

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2018
    Skąd
    Kedzierzyn-Kozle
    Postów
    47
    Auto
    Fiat Ducato 3.0 HDI 156 PS
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Cytrynawyciskana Zobacz post
    Najrozsądniej chyba nową głowica + wtryski hehe
    Przetestuj sobie mieszankę z olejem 2t do dwusówów razem że specyfikiem czyszczący wtryski , lepsza praca silnika bardziej miękka dużo równiejsza, dobrze to wpływa na układ wtryskowy poczytaj opinie znacznie poprawia korekty na wtryskach ja już 20tyś km na tym zrobiłem i widzę różnice . Na oleju 2t mi mniej pali to jest najlepsze
    Okresowo wlewam jakieś wynalazki do wtrysków marketowe. Narazie chyba nie ma problemów,a jak są to lepiej jak nie wiem .
    Sluchaj jak już tak o wszystkim to powiedz mi jak tu sytuacja z rozrządem w tych wynalazkach. Niby łancuchy,niby nic sie nie robi,ale przypuszczam że to raczej teoretycznie. U mnie nie ruszane a przebieg już dość zacny 500+. W audi,mercach też niby dożywotni a szopki ze ślizgami,rozciagnietymi łancuchami itp. Tak czasem jade i myśle czy aby kiedyś tłoki z zaworami w romans nie wejdą. Tu tez każdy jakoś inne zdanie ma w tym temacie.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    93
    Auto
    Fiat Ducato 3.0 160km/ Citroen jumper 2.2 120km
    Rocznik
    2010/2011
    Jak chciałem by zbadał Mechanior rozrząd to mi mówił ze spokojnie te 3.0 wytrzymują 700-800 tyś. I ze nigdy jeszcze nie zmieniali przy niższym przebiegu. A jest to moze nie duzy serwis ale robią same budy ducato jumper i boxer i zawsze plac mają pełny. Także wygląda na to że tragedi nie ma��

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2018
    Skąd
    Kedzierzyn-Kozle
    Postów
    47
    Auto
    Fiat Ducato 3.0 HDI 156 PS
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Cytrynawyciskana Zobacz post
    Jak chciałem by zbadał Mechanior rozrząd to mi mówił ze spokojnie te 3.0 wytrzymują 700-800 tyś. I ze nigdy jeszcze nie zmieniali przy niższym przebiegu. A jest to moze nie duzy serwis ale robią same budy ducato jumper i boxer i zawsze plac mają pełny. Także wygląda na to że tragedi nie ma��
    Oby tak było. Znam gościa co 1 mln dojechał na silniku bez dotykania (no wtryski,turbo dwumasy wymieniał). Wóz dalej jeździ lokalnie u kogoś innego i nadal nie dotyka motorowni. Chodzi poprawnie.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 39
    Ostatni post: 02-07-2019, 14:47
  2. Komunikat "Skontrolowac system zabezpieczenia pojazdu"
    Napisany przez vite na forum Croma
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 30-12-2015, 13:42
  3. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 25-09-2015, 22:39
  4. Check engine - zapala sie codzień
    Napisany przez hepos na forum Scudo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 30-10-2009, 17:08
  5. Nie grzeją świece żarowe, komunikat "Preheat Fault"
    Napisany przez fenix na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-01-2009, 15:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

check engine plugs glow

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl