Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 sierpień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    29
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Ducato 3.0
    Rocznik
    2010

    Wtryskiwacze Ducato 3.0 160 KM

    Dzień dobry,
    Chciałbym się poradzić. Pacjent: Fiat Ducato 2010 r. z silnikiem 3.0 160 KM.
    Objawy: dymienie przy przyspieszaniu (mocno wciśniętym pedale gazu), problemy z odpalaniem (trzeba trochę dłużej pokręcić rozrusznikiem tak z 3-5 s. Sinik przy tym "próbuje zaskoczyć" i brzmi to jakby był palony na 3 garach) Po odpaleniu pracuje normalnie. Przy gwałtownym przyspieszaniu poza dymkiem trochę trzęsie budą.
    Wymieniona przepływa na nową BOSCHA. Brak poprawy. Obstawiam wtryski. Sprawdziłem MES'em korekty wtryskiwaczy na ciepłym silniku na obrotach jałowych (800 obr/min):
    Cyl. 1: -0,22
    Cyl. 2: 0,30
    Cyl. 3: 0,00
    Cyl. 4: -0,07
    Czy pomiary odbiegają od normy? Może jakaś wskazówka co sprawdzić?
    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2016
    Skąd
    wlkp
    Wiek
    35
    Postów
    71
    Auto
    Fiat Ducato
    Rocznik
    2014
    Hej,
    Nie widzę nic podejrzanego co do korekt.
    Robiłeś na rozgrzanym silniku do temperatury roboczej?


    Wysłane z mojego SM-N970F przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2016
    Skąd
    wlkp
    Wiek
    35
    Postów
    71
    Auto
    Fiat Ducato
    Rocznik
    2014
    Sprawdź egr, zrób logi przepływomierza oraz rail.
    Sprawdź podczas kręcenia rozrusznikiem, czy ECU widzi obroty silnika oraz jakie jest ciśnienie na railu jak kręcisz rozrusznikiem.
    Po korektach nie widać nic podejrzanego co do wtrysków, jednak tylko sprawdzenie wtryskiwaczy na stole da jakiś pogląd, co do ich stanu.

    Wysłane z mojego SM-N970F przy użyciu Tapatalka

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 sierpień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    29
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Ducato 3.0
    Rocznik
    2010
    Pomiary na rozgrzanym siniku. Warto zrobić próbę przelewową wtrysków?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2016
    Skąd
    wlkp
    Wiek
    35
    Postów
    71
    Auto
    Fiat Ducato
    Rocznik
    2014
    Jasne że tak.
    Tak jak mówię, zerknij do EGR.
    Zrób logi dynamiczne:
    Przeplywka- to że nowa nie znaczy że sprawna....
    Szyny raila
    Doładowania.

    Wysłane z mojego SM-N970F przy użyciu Tapatalka

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 sierpień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    29
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Ducato 3.0
    Rocznik
    2010
    Jutro zrobię pomiary. Dzisiaj mam tylko tyle.
    sdsdsd.PNG

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2016
    Skąd
    wlkp
    Wiek
    35
    Postów
    71
    Auto
    Fiat Ducato
    Rocznik
    2014
    Zrób porządne logi....
    Auto rozgrzane do temperatury roboczej
    3 bieg-> 1500-4000 RPM gaz w podłodze.
    Pokaż masę powietrza oczekiwaną i rzeczywista.
    Według mnie trochę mało przeplywka mierzy- powinno być ponad 1000 jednostek przy wysokich obrotach.
    Jednak nie jestem jakimś ekspertem więc mogę się mylić.


    Wysłane z mojego SM-N970F przy użyciu Tapatalka

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 sierpień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    29
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Ducato 3.0
    Rocznik
    2010
    Zrobiłem próbę przelewową wtryskiwaczy i poniżej wynik:
    96373809_1651593151645759_179238004693401600_n.jpg
    Próba trwała minutę. Dobrze rozumiem że jeden z wtrysków leje i wymaga wymiany/regeneracji?

    Od której stronie liczy się cylindry w ducato? Jak stoję przed maską to pierwszy jest po lewej czy po prawej ?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 maj 2020
    Skąd
    France
    Postów
    1
    Auto
    Boxer
    Rocznik
    2009
    Mam motor 3.0 i jeden objaw wspólny - dym podczas przyspieszenia. Pozostałych objawów nie mam.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 sierpień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    29
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Ducato 3.0
    Rocznik
    2010
    Auto stoi u mechanika drugi tydzień bo w ducato wyciągnięcie wtrysku bez 20 tonowej prasy graniczy z cudem. Jestem ciekaw czy dymienie ustąpi albo chociaż zmniejszy się. Może ten typ tak ma.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 czerwiec 2020
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    44
    Postów
    3
    Auto
    Każde
    Rocznik
    2020
    Wtryski w Ducato liczy się od rozrządu, jeśli masz problem albo mechanik z wyciągnieciem wtryskow zapraszam do kontaktu z nami.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 sierpień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    29
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Ducato 3.0
    Rocznik
    2010
    Wtryskiwacz zregenerowany. Dymienie jak było tak jest . Organoleptyczne sprawdziłem przewody z turbo do IC oraz z IC do Dolotu - żadnych pęknięć, dziur czy luźnych obejm nie zauważyłem.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 sierpień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    29
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Ducato 3.0
    Rocznik
    2010
    Podczas mocnego przyspieszania (but w podłogę) są duże rozbieżności między masą powietrza zasysanego a oczekiwaną. Tak powinno być ?
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez mortin7669 ; 03-07-2020 o 23:00

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 sierpień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    29
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Ducato 3.0
    Rocznik
    2010
    Cóż z racji braku odzewu zacząłem szukać dalej. Wymieniłem Map Sensor i bez zmian. Więc zabrałem się za EGR. Zdemontowałem zawór i mam pytanie. W środku nawet suchy. Jak się nim potrzęsie to coś tam stuka. Grzybek zaworu dziwnie się zachowuje. W starej astrze trzeba było użyć znacznej siły by go wcisnąć. Ten to dotykają delikatnie można wcisnąć. Ten typ tak ma czy jakaś sprężyna w zaworze pękła? Poniżej zdjęcie widać na nim ze dotykam tylko palcem nie zapierając się nawet innymi palcami, mogę delikatnie grzybek przesunąć. Na logikę spaliny bez problemu pokonają tą przeszkodą i dostaną się do dolotu. Proszę o poradę czy EGR do walnięty czy tak lekko powinien działać?
    EGR.jpg

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2017
    Skąd
    Olsztyn
    Wiek
    40
    Postów
    1
    Auto
    Ducato 3.0
    Rocznik
    2008
    U mnie ciężko odpala i na niskich obrotach telepie się silnik mało nie wyskoczy z ramy, na wysokie wkręca się bez problemu, ale okrutnie dymi, czy to wtryski??


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wtryskiwacze
    Napisany przez wiesiekf na forum Croma
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post: 15-08-2018, 13:09
  2. Czyżby wtryskiwacze do wymiany?
    Napisany przez gurmiki na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post: 14-04-2018, 20:52
  3. mokre wtryskiwacze z paliwa 2.0 jtd
    Napisany przez fiatbravoII na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 19-10-2017, 21:06
  4. Czerwona dioda - wtryskiwacze?
    Napisany przez psz752 na forum Croma
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 13-08-2015, 12:13
  5. Wtryskiwacze brava 1.6
    Napisany przez babe16 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 18-06-2009, 08:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plducato-iii-459wtryskiwacze-ducato-3-0-160-km-46770

fiat ducato 2020 opinie wtryskiducato 3.0 ciezko zapala wtryski 2 6 otwarte

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl