Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 styczeń 2023
    Skąd
    slask
    Wiek
    33
    Postów
    6
    Auto
    Ducato 2.0 multijet 115
    Rocznik
    2012

    Stukanie ducato 2.0mjet czy ktoś rozwiązał problem 4 lata sie męcze i kieszenie puste

    Pomocy rece opadają zaden mechanik nie wie czemu te stuki przy 2/3 tys obrotów



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2015
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    186
    Auto
    Fiat Ducato III Natural Power
    Rocznik
    2011/2012
    Może napiszesz coś więcej?
    Skąd stuki, kiedy (zimny/ciepły), czy cały czas, czy w jakichś konkretnych okolicznościach? Przebieg? Co było robione?

    Możesz wrzucić jakiś filmik, itp.

    Trudno wróżyć z fusów...

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 luty 2020
    Skąd
    Bielsko
    Postów
    6
    Auto
    Freemont
    Rocznik
    2015
    Witam podłączę się pod temat Mam podobny problem Nie wiem co to stuka wrzucam link do filmu na YT
    https://youtube.com/shorts/v8XOyOu7A...6S_PJQIv2JnDGG

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2024
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    13
    Auto
    DUCATO III, 2.0 Multijet
    Rocznik
    2015
    Witam. . Zapomnij o wymianie oleju co 30tys. Trzeba wymieniać co najmniej połowę tej wartości.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Panczo30pc Zobacz post
    Pomocy rece opadają zaden mechanik nie wie czemu te stuki przy 2/3 tys obrotów
    W twoim wypadku może być problem w pompie paliwa. Obecnie mam taki sam problem w Ducato 2.0 Multijet. Pracuję nad nim, ale auto jest ciągle używane w kurierce, więc mało czasu na logi i inne pomiary.
    Do tej pory co stwierdziłem podłączając do MES-a: EGR został wprogramowany przez poprzedniego właściciela , bo mechanik widocznie nie dał sobie rady ze stukami powyżej 3000 obrotów ( przeszedł w stan serwisowy) Po logach wynika e zawór SCV odcina paliwo w monecie osiągania obrotów na poziomie 3000. Na pewno parametry zakłóca nieczynny zawór EGR, co komplikuje pewną diagnozę, jeżeli masz pewność , że zawór recyrkulacji działa prawidłowo, trzeba dobrać się do zaworu SCV i zobaczyć, czy nie jest brudny, czy orangi są całe i czy nie zacina się. Zawór sterowany jest wypełnieniem 12 V - PWM.
    MES ładnie pokazuje działanie zaworu oraz bezstykowego potencjometru. EGR przy dużych obrotach powinien się zamykać. Normalnie zawór bez napięcia jest również zamknięty.
    Przy 87 km/h i obrotach 2340, ciśnienie CR, zmierzone 920 bar, natomiast oczekiwane ciśnienie 901 bar, turbo doładowanie 1547 mbar, ciśnienie turbo oczekiwane 1457 mbar. MAF zasysane 575 mg/suw, oczekiwane 1457 mbar. Natomiast zawór SCV wysterowany jest w ok.20%, zwiększając obroty wartość spada do 16%. Anomalia widoczne są na wykresie, gdy dodajemy gazu zawór odcina paliwo w górnych zakresach trybu awaryjnego- czyli ok. 3tys. obrotów. Mój wniosek: na pewno zakłóca przepływ procesu spalenia odłączony EGR, stukanie wtrysków- strzelanie, spowodowane jest ubogą mieszanką paliwa. Turbo (oraz MAF ) dostarczają odpowiednią ilość powietrza , ale brak paliwa. Oczywiście badania w miarę możliwości czasowych trwają. Wtryski wymienione na nowe- korekty w normie +- 0.7 mm/ suw. Rozrząd był robiony, ale nie mam zaufania do mechanika, bo nie wiem czy dobrze ustawił pompę CR. Mam logi z wyprzedzenia zapłonu, ale nie mam dostępu do danych serwisowych. Mając je można by sprawdzić, bez zaglądania do rozrządu.
    Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez NORBERTII ; 20-02-2024 o 16:02

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 czerwiec 2024
    Skąd
    Podkarpackie
    Postów
    1
    Auto
    Ducato
    Rocznik
    2012
    Witam. Dla potomnych miałem identyczny problem. Powodem był niestyk w kostce czujnika ciśnienia paliwa ,profilaktycznie zmieniłem czujnik i nową kostkę czujnika . Problem strzelania został rozwiązany po tym zabiegu z którym klient walczył kilka lat.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 lipiec 2020
    Skąd
    Kęty
    Postów
    9
    Auto
    Ducato 2.0 JTD
    Rocznik
    05.2013
    Cześć,

    Cytat Napisał NORBERTII Zobacz post
    Obecnie mam taki sam problem w Ducato 2.0 Multijet.
    U mnie problem objawia się tak, że przekraczając 2,5 tys obrotów (czasem mniej, czasem więcej) pojawia się szarpanie (silnik się dławi) + trzaski, no i automatycznie słabo z mocą. Przy okazji szarpania auto potrafi puścić czarnego bąka.
    Pomaga odpuszczenie gazu i zejście na niższe obroty. Samochód ma wyprogramowany EGR (wysterowanie cały czas 100%). U mechanika był robiony rozrząd + nowe wtryski + kilka innych rzeczy, ale nie pomogło. A jak u Ciebie?


    Cytat Napisał macchle Zobacz post
    Witam. Dla potomnych miałem identyczny problem. Powodem był niestyk w kostce czujnika ciśnienia paliwa ,profilaktycznie zmieniłem czujnik i nową kostkę czujnika . Problem strzelania został rozwiązany po tym zabiegu z którym klient walczył kilka lat.
    Sprawdzę u siebie, możesz napisać gdzie jest ten zawór? Najlepsze byłoby zdjęcie. Pisząc "czujnik ciśnienia paliwa" masz na myśli "regulator ciśnienia paliwa"?

  8. #7
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,226
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Czujnik cisnienia masz na listwie wtryskowej, a regulator na pompie...

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2025
    Skąd
    Poznań
    Postów
    1
    Auto
    Ducato 2.0 115
    Rocznik
    2015

    Podpinam sie

    Cytat Napisał terespl Zobacz post
    Cześć,


    U mnie problem objawia się tak, że przekraczając 2,5 tys obrotów (czasem mniej, czasem więcej) pojawia się szarpanie (silnik się dławi) + trzaski, no i automatycznie słabo z mocą. Przy okazji szarpania auto potrafi puścić czarnego bąka.
    Pomaga odpuszczenie gazu i zejście na niższe obroty. Samochód ma wyprogramowany EGR (wysterowanie cały czas 100%). U mechanika był robiony rozrząd + nowe wtryski + kilka innych rzeczy, ale nie pomogło. A jak u Ciebie?



    Sprawdzę u siebie, możesz napisać gdzie jest ten zawór? Najlepsze byłoby zdjęcie. Pisząc "czujnik ciśnienia paliwa" masz na myśli "regulator ciśnienia paliwa"?



    Udało się jakoś rozwiązać problem? Mam dokładnie te same objawy, zrobione wtryski, pompa wtryskowa, wymienione wszystkie czujniki, pompa paliwa... miliony monet wyje... a mechanik twierdzi że nie ma pojęcia..

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 styczeń 2023
    Skąd
    slask
    Wiek
    33
    Postów
    6
    Auto
    Ducato 2.0 multijet 115
    Rocznik
    2012
    Ło panie ja już odpuszczam i sprzedaje to wsadzone tak jak gadsz miliony monet i lipa nie mam siły do tego

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Ło panie ja już odpuszczam i sprzedaje to wsadzone tak jak gadsz miliony monet i lipa nie mam siły do tego

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Nawet wsadziłem nową dwumase orginal z aso za 5 tys bo spekulowali mechanicy że może to haa


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-05-2018, 14:57
  2. Puste sprzęgło
    Napisany przez ci3ply na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 05-02-2018, 08:15
  3. EGR-problem rozwiązany
    Napisany przez GUREGORI74 na forum Croma
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-09-2016, 10:45
  4. [osprzęt silnika] puste złącze
    Napisany przez manglia na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 06-12-2009, 22:24
  5. [elektronika] Problem z CODE rozwiązany
    Napisany przez kiuba_k na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 29-09-2009, 22:59

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plducato-iii-459stukanie-ducato-2-0mjet-czy-ktos-rozwiazal-problem-4-lata-sie-mecze-i-kieszenie-puste-52390

testing

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl