Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
Like Tree4lubi to!
  • 4 przez chrom

Temat: Croma 1.9 JTD problem ze skrzynią automatyczna i rozwiązanie  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    43
    Postów
    240
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006

    Croma 1.9 JTD problem ze skrzynią automatyczna i rozwiązanie

    Post bardziej informacyjnie dla wszystkich posiadaczy Crom z automatyczną skrzynia TF80SC nazywaną także Aisin AW-40.

    od początku - auto kupione z usterką ASB objawiającą się problemem z redukcją biegu z 5 na 4 i 6 na 5 przy kick-down (wzrost obrotów do 5 tys i mocne szarpnięcie przy zmianie biegu) , mocnym uderzeniem przy gwałtownym hamowaniu do 0. przy normalnej jeździe skrzynia działa jak złoto.
    Jeździłem tak pół roku i było ok. w końcu 2 tyg temu skrzynia "padła". Przy zatrzymaniu skrzynia "dusiła" silnik i ten gasł.

    Obdzwonione okoliczne warszawskie serwisy ASB - we wszystkich diagnoza - skrzynia śmieć, generalny remont, koszt 5-7 tys.
    ogólnie dramat
    ale....nie byłbym sobą gdybym nie spróbował ciut inaczej:

    skrzynia poszła do zaprzyjaźnionego zwykłego mechanika który zdemontował skrzynie, wyjął konwerter, następnie konwerter powędrował do serwisu zajmującego się regeneracją i po 24 h oddał konwerter już zregenerowany z diagnozą - padł lock-up oraz sprżęgło jednokierunkowe.

    Mój mechanik złożył całość - i skrzynia działa jak nowa, zginęły wszystkie objawy, biegi wchodza elegancko.

    Koszt - regeneracja konwertera 650 pln+ 50 pln uszczelniacz konwertera, olej do skrzyni 7 ltr 300 pln, uszczelki i uszczelniacze połosi, przy okazji uszczelniacz wału, elementy zawieszenia przód - 500 pln

    Razem 1500 pln + robota

    Kilka uwag:
    - być może w skrzyni też coś należałoby zrobić - ale działa jak złoto także hm....
    - z góry załóżcie że wymieniacie tez uszczelniacze półosi, uszczelki korków wlewu, uszczelniacz konwertera, uszczelniacz wału, gumy na stabilizatorze - po demontażu ASB to jest wszystko na wierzchu, szkoda oszczędzac te pare pln.
    - roboty jest od metra - z komory silnika wyjeżdza wszystko poza silnikiem. i układem kierowniczym
    - do demontażu i montażu skrzyni potrzeba 3 ludzi , 2 nie da rady

    za jakiś tydzień zrobię jeszcze raz wymianę oleju aby wypłukać syf i można śmigać a parę pln w kieszeni zostało.

    Ogólnie to serwisy ASB ładnie przycinają - ŻADEN NAWET NIE WSPOMNIAŁ ŻE PRZYCZYNA MOŻE BYĆ INNA !, mogę się założyć że naprawa za 5 tys polegałaby na tym samym co ja zrobiłem.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    59
    Postów
    1,376
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Dobrze wiedzieć
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!


 

Podobne tematy

  1. P0091 - rozwiązanie problemu
    Napisany przez martinez na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 12-07-2016, 12:48
  2. Wolne i słabe wycieraczki- rozwiązanie
    Napisany przez Turek na forum Idea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-09-2015, 13:53
  3. Urywające się klamki. Rozwiązanie ?
    Napisany przez dawiddawido na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 21-05-2015, 14:56
  4. Blue&Me zawieszenie - ROZWIĄZANIE
    Napisany przez yesena na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 29-01-2015, 23:28
  5. Nierówne obroty - rozwiązanie problemu
    Napisany przez sylwekzal na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-11-2014, 23:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

croma problem ze skrzynia

Opinie o asb Fiat croma

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl