witam przy wymianie przepustnicy w nowym Ducato po 2006 r zauważyłem że z podszybia leje się woda czy wy też macie taki problem a może ma ktoś na to jakiś fajny patent
witam przy wymianie przepustnicy w nowym Ducato po 2006 r zauważyłem że z podszybia leje się woda czy wy też macie taki problem a może ma ktoś na to jakiś fajny patent
Możesz dokładniej to opisać? Gdzie ta woda się leje? To co spływa z szyby gdzie wypływa?
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
własnie to co leje się z szyby to leje się perfidnie na silnik zamiast do odpływu ponoć to dość znany temat lecz mało kto zdradził patent na niego
Pany a możecie pokazać na foto miejsce w którym się to leje,to może u brata by to zlikwidował
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
silikon i uszczelnić podszybie - po sprawie (co tu zdradzać - nie ma patentu, trzeba uszczelnić samemu, chyba że masz kasę na zbyciu zawieź na servis niech robią chociaż podejrzewam że odwalą fuszerę jak na servis przystało )
Listwę należy od spodu podkleić silikonem oraz na łączeniu listwy z szybą. Uszczelniłem tylko przy szybie a woda i tak wchodziła pod spód.
Dzięki dostawaniu się wody na silnik, u mnie ostał uszkodzony EGR na który bezpośrednio waliła woda.
Masakra z tym podszybiem.Lałem wode na szybę z butelki wszystko leci na silnik i wszystkie elementy silnika.Kostki wszystkie mokre,komputer i wszystko co się tam znajduje.Rocznik 2008 kupa rdzy w komorze silnika na wszystkich elementach.Będzie problem by to pożądnie uszczelnić.Ale to Fiat czego wymagać.
Może będę mógł pomóc. Jest to feler trójki. Na niemieckim forum znalazłem takie rozwiązanie: Rozebrać, wyczyścic, potrzebne z reguły są nowe zatrzaski pod listwę. Dół szyby wysmarować (gdzie przylega listwa sika-primerem ( rodzaj żywicy pod masy sikaflexa ) nastepnie czarny sikaflex - bodajże oznaczony 02 Składamy i zostawiamy do wyschnięcia ok 24 H.Koniecznie też trzeba podnieść na śrubach mocujących spływ wody, (ok.1 cm) gdyż woda stoi i nie ścieka za silnik. Tak zrobiłem i trzyma. O ile wiem reperowanie silikonem jest bez sensu, nie wytrzymuje różnicy temperatur
widziały gały co brały. Pierwszy z brzegu temat nie Fiata Wada fabryczna BXE zwróć uwagę na panikę innych ludzi, boją się wyjeżdżać samochodem. Można setki takich przykładów nie Fiata dawać. Nie od dziś wiadomo, że fiata męczą drobne usterki w dużych ilościach poza tym, każdy samochód trzeba obserwować. Podany post odwołuje się również do AutoKącik.PL: Wada fabryczna silników BXE ??
Ostatnio edytowane przez COMP252 ; 13-03-2013 o 21:12
Ja uszczelniałem silikonem na tam gdzie do szyby podszybie przylega, dalej się leje tylko mniej ale to nie jest taki problem bo jadąc w deszczu i tak wszystko w komorze silnikowej jest mokre. Największy problem jest na na łączeniu dwóch częsci podszybia bo z tamtąd woda leje się prosto na egr. Egr oczywiście nowy po 2 i pół roku eksploatacji autka musiałem kupić. Dwie części podszybia nasmarowałem silikonem i skręciłem ze sobą blachowkrętami i na egr już się woda nie leje.
Kołki do mocowania podszybia w ASO Fiata mieli po 8zł za sztukę a w ASO Peugeota kupiłem poniżej 2 zł za sztukę.
Fiaty odkąd pamiętam były moją pasją.
Teraz są również sposobem na życie.
Więcej o mnie na stronach www.italcar.pl oraz www.italcar24.pl
W wersji angielskiej występuje w tym modelu osłona silnika która zabezpiecza osprzęt przed bezpośrednim zalaniem. Można pewnie dokupić taką osłonę. Jeśli nie pozostaje porządnie uszczelnić łączenie obu połówek podszybia.
A ja zapytam o wodę w wersji furgon. Mianowicie woda dostaje się na pakę przez drzwi przesuwne boczne przez górny rant drzwi, czasem się tylko poci. Jakiś patent, podpowiedź (serwis wymienił uszczelkę, regulował drzwi i dalej się poci).
Kolego miałem taki sam problem z drzwiami przesuwnymi a mianowicie kapała woda po montażu tapicerki drzwi dodam że sam ją robiłem i zrobiłem za wysoko aż na uszczelkę.Skróciłem tapicerkę a woda nadal się leje i wymyśliłem że trzeba zrobić jakiś próg.Zrobiłem próg wysokości o kolo jednego centymetra z COLOZINKU TO TAKI KLEJO-USZCZELNIACZ DEKARSKI wzdłóz całych drzwi i woda nie leci
też tak miałem, ja to zrobiłem swoim patentem... silikon... i teraz cieknie tylko z 3 łączeń po bokach i na środku a tam zamontowałem odpływy...
20140214_120038.jpg20140214_120109.jpg20140214_120321.jpg
Ja podobnie jak kolega "lebojar" użyłem masy SIKA Sikaflex - 11FC. Robiłem to wcześniej na silikonie i nic nie pomogło - no może na chwilę; ale już po montażu (na silikonie) podszybie odchodziło od szyby i musiałem kombinować żeby na całej długości podszybia jakoś to docisnąć. Lało się nadal - nie uśmiecha mi się po jakimś czasie wynieniać głowicy. Cały czas stała tam woda - przy wtryskach. silnik 3.0
Rozebrałem na nowo, wyczyściłem całość - szybę i podszybie - wymieniłem spinki (jak dla mnie jednorazowe) i uszczelniłem masą SIKA i juz prawie rok jak jest ok. Nic sie nie leje. Położyłem masę w miejscu przylegania podszybia z szybą. Na krańcach szyby coby nie zaciekało i w miejscu połączenia dwóch części podszybia - na środku.
Już podczas montażu spodobało mi się ponieważ docisnąłem podszybie do szyby na całej długości o TAK ZOSTAŁO - nie trzeba niczym dociskać nawet na czas związania masy.
Polecam