Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2016
    Skąd
    Radomsko
    Wiek
    53
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Ducato 2.3 Multijet
    Rocznik
    2008

    Fiat Ducato 2.3 Multijet problem z turbina i erg

    Witam, posiadam Fiata Ducato 2.3 Multijet i mam problem z tym ze nie dziala mi gruszka na turbinie, zostala sprawdzona i jest dobra. Przy wzroscie obrotow jest jej brak reakcji i chcialem sie dowiedziec co moze byc tego przyczyna i jak mozna to w razie czego sprawdzic. Drugie pytanie brzmi jak sprawdzic egr czy ono dziala. Z gory dziekuje za odpowiedzi.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Jak dobrze pamiętam gruszka jest sterowana podciśnieniowo, nie? Przewód od turbo do gruszki jest ok? Jak gruszka była testowana?

    Cytat Napisał zbyszek12 Zobacz post
    Drugie pytanie brzmi jak sprawdzic egr czy ono dziala
    Podłączyć się pod ECU programem do diagnostyki i sprawdzić czy są błędy od zaworu EGR. Brak błędów równa się, że działa.
    Ewentualnie w odczytach zobaczyć na ile się on otwiera.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2013
    Skąd
    Puławy
    Postów
    39
    Auto
    Ducato 2.3
    Rocznik
    2010
    Kolego odepnij cięgło które wychodzi z gruchy i łączy się z "wajchą" do otwierania przepustnicy w turbo, następnie sprawdź czy ta "wajcha" jest nie zapieczona.
    Odnośnie EGRu to ja mam zaślepiony a komp pokazuje otwarcie w 80% .

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 luty 2013
    Skąd
    ziemia
    Postów
    73
    Auto
    ducat 2,3MJ MAXI TYTAN ale H2
    Rocznik
    2007
    Odnośnie EGRu to ja mam zaślepiony a komp pokazuje otwarcie w 80% .

    czy coś zmieniałeś w ustawieniach ecu
    bo ja u siebie gdy zaślepiłem przy okazji wymiany ze starej wersji egr na nową z wiązką=przejściówką otrzymałem przyrosty mocy i momentu ale także mocne falowanie dolnych wolnych obrotów !?!

    więc coś modyfikowałeś więcej czy tylko zaślepka ?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2013
    Skąd
    Puławy
    Postów
    39
    Auto
    Ducato 2.3
    Rocznik
    2010
    Tylko zaślepka

    Cytat Napisał caroll Zobacz post
    Odnośnie EGRu to ja mam zaślepiony a komp pokazuje otwarcie w 80% .

    czy coś zmieniałeś w ustawieniach ecu
    bo ja u siebie gdy zaślepiłem przy okazji wymiany ze starej wersji egr na nową z wiązką=przejściówką otrzymałem przyrosty mocy i momentu ale także mocne falowanie dolnych wolnych obrotów !?!

    więc coś modyfikowałeś więcej czy tylko zaślepka ?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 luty 2013
    Skąd
    ziemia
    Postów
    73
    Auto
    ducat 2,3MJ MAXI TYTAN ale H2
    Rocznik
    2007
    Więc ja jestem pechowcem, bo wariujące obroty sprawiły powrót do ekologi/fabryki
    Ale nadal chętnie bym to dziadostwo zaślepił, czytałem że w innych markach radzono sobie robiąc minimalną dziurkę rzędu fi 4,0 mm aby oszukać pomiar ale zatrzymać sadzę, więc kiedyś może wytnę z kwasówki i potestuję...

    Ale może ktoś ma inny sprawdzony lek na zaślepienie EGR i stabilne wolne obroty ?


 

Podobne tematy

  1. Bravo 1,6 Multijet turbina
    Napisany przez gregorywos na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 30-07-2019, 11:26
  2. Fiat Ducato 2.3 Multijet TACHO
    Napisany przez krystian5010 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-07-2015, 15:00
  3. Turbina fiat 1.6 multijet
    Napisany przez darco16v na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-04-2015, 22:53
  4. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 02-03-2015, 21:17
  5. fiat ducato 2.3 multijet kreci tylko do 3000 tys obrotow
    Napisany przez radeklipa na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-08-2014, 01:03

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plducato-iii-459fiat-ducato-2-3-multijet-problem-z-turbina-i-erg-32889

nie zalacza sie turbo ducato 3.0Fiat Ducato 2.3 sterowanie turbinafiat ducato 2.3 sterowanie turbinyducato 2.3 nie chodzi gruszka

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl