Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Doblo
    Rocznik
    2005

    Temperatura plynu chlodzacego - termostat?

    Witam

    Mam problem z temperatura plynu chlodzacego. Wymieniony na nowy przy okazji wymiany rozrzadu.
    Objaw. Odpalony silnik pracuje normalnie, jade -> temperatura podnosi sie ale nie dochodzi do temperatury roboczej (srodkowa kropka na wskazniku temperatury - 1/2 zakresy temperatury)
    Jest ponizej tej kropki, jezeli jade dalej temperatura spada i wskazowka jest pomiedzy pierwsza a druga kropka na wskazniku temperatury - 3/8 zakresu temperatury)

    Jezeli zatrzymam sie - zakupy itd, uruchamiam silnik wskaznika temperatury wedruje na srodkowa kropka - 1/2 zaklesu temperatury. i przy dalszej jezdzie opada i delikatnie faluje.

    Termostat ? czujnik temperatury plynu chlodzacego?
    Jakieś sugestie?

    Red
    Ostatnio edytowane przez redmim ; 30-01-2018 o 10:01



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2015
    Skąd
    Łódź
    Postów
    104
    Auto
    Multipla 1.9JTD 2000 115KM, Doblo 1.9MJet 120KM 2006 FL
    Rocznik
    Multipla 2000, Doblo 2006
    Rozumiem, że to benzyna?

    Jeżeli tak, to wiele wskazuje na termostat.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2015
    Skąd
    Targowisko Gmina Lipno
    Wiek
    40
    Postów
    19
    Auto
    Ulysse 2.0 JTD Fiat Doblo 1.6 16 V
    Rocznik
    2001
    nie termostat jest ok . jak by był zepsuty gotował by sie silnik i wypluwało wode. Ja mam doblo na trasie mam tak samo jak ty na swiatłach jak stoje dochodzi do połowy

  5. #4
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,202
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał miksiu2008 Zobacz post
    nie termostat jest ok . jak by był zepsuty gotował by sie silnik i wypluwało wode.
    Niekoniecznie, zagotowanie płynu było by w takim przypadku uszkodzeniem termostatu polegającym na jego zablokowaniu w pozycji zamknięty. Najczęstszą usterką jest jednak stale otwarty termostat. Wtedy silnik nie ma szans na uzyskanie właściwej temperatury pracy (zwłaszcza przy niskich temperaturach otoczenia), bo obieg płynu idzie od razu przez chłodnicę. Zrób prosty test: jeśli zaraz po odpaleniu zimnego silnika, wąż prowadzący do chłodnicy robi się ciepły, to masz winowajcę (termostat). Obieg płynu na chłodnice powinien zostać puszczony dopiero po osiągnięciu normalnej temperatury (około 90 stopni).
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Doblo
    Rocznik
    2005
    Witam

    Potwierdzam po wymianie termostatu silnik odżył. Temperatura ok.


 

Podobne tematy

  1. Nadmierna temperatura płynu chłodzącego - chwilowy komunikat
    Napisany przez bravinho na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 27-12-2016, 00:00
  2. Seicento Temperatura Płynu Chłodzącego
    Napisany przez Euzebiash na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 31-08-2016, 19:23
  3. 1.6 16V Wysoka temperatura płynu chłodzącego
    Napisany przez rkarcz na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 09-08-2014, 13:35
  4. Wysoka temperatura płynu chłodzącego FIAT BRAVA 1,2 16V
    Napisany przez michaln89 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 17-03-2013, 11:33
  5. Temperatura silnika JTD czy aby napewno termostat do wymiany
    Napisany przez gopher na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 16-06-2009, 10:56

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl