Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 listopad 2016
    Skąd
    Wawa
    Wiek
    37
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2010

    Exclamation Nadmierna temperatura płynu chłodzącego - chwilowy komunikat

    Po przejechaniu trasy około 70km wyskoczył komunikat "Nadmierna temperatura płynu chłodzącego. Zatrzymaj samochód i wyłącz silnik". Przy tym komunikacie wskazówka temperatury płynu wskazywała stan normalny. Po przejechaniu kolejnych kilkudziesięciu kilometrów wskazówka zaczęła WARIOWAĆ, dosłownie... pokazała na sekunde max temp. wrocila do normy po czym naa chwile poszła w kierunku max i wróciła ponownie na norme. Przez te kilka sekund wyświetlał się komunikat jak na początku "Nadmierna....".

    Termostat należey wykluczyć raczej bo jego awaria spowodowałaby podniesienie temperatury na stałe az do ostygniecia.

    Jakieś pomysły?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    39
    Postów
    688
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    Widzisz ja sie tez z tym borykam ale mój przypadek to taki http://fiatklubpolska.pl/croma-446/e...ich-0-a-34345/ jak w tym temacie, a tu http://fiatklubpolska.pl/croma-446/e...e-jazdy-34132/ masz temat co raczej będzie pod Twój problem pasował. W Twoim przypadku może czyszczenie mas pomoże.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał bravinho Zobacz post
    wskazówka temperatury płynu wskazywała stan normalny.
    Ja bym specjalnie nie ufał takim wskazaniom. Lepiej podpiąć do kompa i odczytać rzeczywistą wartość temperatury, albo zmierzyć termometrem. Nie napisałeś, czy sprawdziłeś poziom płynu chłodzącego
    Cytat Napisał bravinho Zobacz post
    wskazówka zaczęła WARIOWAĆ, dosłownie... pokazała na sekunde max temp. wrocila do normy po czym naa chwile poszła w kierunku max i wróciła ponownie na norme.
    taki objaw może być efektem niskiego poziomu płynu.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 listopad 2016
    Skąd
    Wawa
    Wiek
    37
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał hak64 Zobacz post
    Ja bym specjalnie nie ufał takim wskazaniom. Lepiej podpiąć do kompa i odczytać rzeczywistą wartość temperatury, albo zmierzyć termometrem. Nie napisałeś, czy sprawdziłeś poziom płynu chłodzącego
    taki objaw może być efektem niskiego poziomu płynu.
    Płynu rzeczywiście było na minimum. Dolałem jak tylko się zorientowałem. Zastanawiałem się, czy problem nie polega na czyśmyś innym. Ale rzeczywiście - zobaczę najpierw jak się zachowuje po dolaniu płynu. Narazie na 70km trasie nie wyskoczyło ani razu. Pożyjemy zobaczymy. Jak tylko wyskoczy kolejny raz będę sprawdzał kolejne elementy typu masa, czujnik...

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 listopad 2016
    Skąd
    Wawa
    Wiek
    37
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2010
    Witam ponownie. Przez ostatnie 9dni wszystko było w porządku. W tym czasie pokonywałem różnej długości trasy - zarówno krótkie jak i takie koło 80km. Dzisiaj przy trasie 15km wskazówka poraz kolejny zaczęła wariować... Szczęściem w nieszczęściu jest to, że udało mi się zarejestrować ten fakt na filmiku, który dodaje do tego posta. Myślę, że to zdecydowanie pozwoli uświadomić, co miałem na myśli pisząc pierwotny post. Pragnę zaznaczyć, że poziom płynu chłodzącego został zachowany w stosunku do tego jaki był po jego uzupełnieniu.

    Może teraz macie jakieś pomysły?

    https://drive.google.com/open?id=0Bz...W1obkFJYTFuTWc
    Ostatnio edytowane przez bravinho ; 28-11-2016 o 21:22

  7. #6
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Kolego, na co komu filmiki jeśli brak innych istotnych informacji (bo te o przejechanych kilometrach i trasach są tak przydatne, jak suwmiarka do wbijania gwoździ).
    Cytat Napisał bravinho Zobacz post
    Pragnę zaznaczyć, że poziom płynu chłodzącego został zachowany w stosunku do tego jaki był po jego uzupełnieniu.
    No cóż. Jakiż piękny wywód, wysublimowany język, jakie piękne i składne zdanie. Tylko co z niego wynika?! Napisz czy poziom płynu jest w normie? Czy dolewając wcześniej płyn do zbiorniczka odpowietrzyłeś układ? Czy swoją wiedzę opierasz nadal tylko na wskazaniach zegarów, czy też zaglądasz pod maskę i sprawdzasz poziom płynu? Czy nie ma czasem śladów wycieku, czy są wahania poziomu płynu, czy widoczny jest jego obieg (przelewanie /w zbiorniczku wyrównawczym/) podczas pracy silnika na postoju? Czy wtyczka czujnika temperatury nie jest obluzowana, albo zabrudzona?
    Jeśli zdarzyło ci się jeździć ze zbyt niskim poziomem płynu, to mogło dojść do zapowietrzenia układu, wskutek czego obieg płynu może być zakłócony (w najwyższym punkcie tworzy się bąbel powietrza /czujnik termostatu/).
    Ostatnio edytowane przez hak64 ; 29-11-2016 o 06:40
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 listopad 2016
    Skąd
    Wawa
    Wiek
    37
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał hak64 Zobacz post
    Kolego, na co komu filmiki jeśli brak innych istotnych informacji (bo te o przejechanych kilometrach i trasach są tak przydatne, jak suwmiarka do wbijania gwoździ). No cóż. Jakiż piękny wywód, wysublimowany język, jakie piękne i składne zdanie. Tylko co z niego wynika?! Napisz czy poziom płynu jest w normie? Czy dolewając wcześniej płyn do zbiorniczka odpowietrzyłeś układ? Czy swoją wiedzę opierasz nadal tylko na wskazaniach zegarów, czy też zaglądasz pod maskę i sprawdzasz poziom płynu? Czy nie ma czasem śladów wycieku, czy są wahania poziomu płynu, czy widoczny jest jego obieg (przelewanie /w zbiorniczku wyrównawczym/) podczas pracy silnika na postoju? Czy wtyczka czujnika temperatury nie jest obluzowana, albo zabrudzona?
    Jeśli zdarzyło ci się jeździć ze zbyt niskim poziomem płynu, to mogło dojść do zapowietrzenia układu, wskutek czego obieg płynu może być zakłócony (w najwyższym punkcie tworzy się bąbel powietrza /czujnik termostatu/).
    Wyśpij się, a potem możemy ewentualnie wrócić do rozmowy.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Jak na moje to czujnik temperatury masz do wymiany lub ew. sprawdzenia. Nic wielkiego...

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 listopad 2016
    Skąd
    Wawa
    Wiek
    37
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2010
    Taką też decyzję podjąłem. Czujnik wymieniony. Narazie wydaje się być OK. Czujnik (zamiennik) z wymianą do 100zł.


 

Podobne tematy

  1. Seicento Temperatura Płynu Chłodzącego
    Napisany przez Euzebiash na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 31-08-2016, 19:23
  2. nadmierna temperatura pracy
    Napisany przez Robo9123 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-04-2016, 16:52
  3. "Zbyt wysoka temperatura płynu chłodzącego" Croma 1.9 JTD
    Napisany przez slaweklodz na forum Croma
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 07-11-2015, 17:47
  4. 1.6 16V Wysoka temperatura płynu chłodzącego
    Napisany przez rkarcz na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 09-08-2014, 13:35
  5. Wysoka temperatura płynu chłodzącego FIAT BRAVA 1,2 16V
    Napisany przez michaln89 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 17-03-2013, 11:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467nadmierna-temperatura-plynu-chlodzacego-chwilowy-komunikat-34392

nadmierna temperatura plynu upal jtdCitroen jumper nadmierna temperatura plynu chlodniczegoexcess radiator fluid temperaturewysoka temperatura plynu upal jtdfiat 500 temperatura silnikafiat grande puntp nadmierna temperaturapunto maksymalna temperaturaniewystarczajaca temperatura fiat bravo 1.9komunikat o zbyt wysokiej temperaturze plynu puntonadmierna temp plynu chlodniczego peugeot boxernadmierna trmperatura plynu chlodniczego co robic

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl