Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 lipiec 2018
    Skąd
    Bytom
    Postów
    4
    Auto
    Doblo 1.4
    Rocznik
    2007

    Nierówna praca po założeniu filtra powietrza

    Cześć, Doblo nie moje, właściciel chce je pilnie nsprawić. Było tak:
    - silnik działał idealnie od lat,
    - nagle losowo nie palą cylindry, odpowiedni błąd ecu,
    - okazało się pękła masa cewki zapłonowej, po śrubce nie ma śladu,
    - cewka wymieniona, masa przykręcona zwykłą śrubką, dystans gumowy między cewką a silnikiem żeby z góry był kontakt łba śruby z masą, bez sensu ale nie wiem jak to było wcześniej,
    - silnik działa idealnie chyba że założy się filtr powietrza - wówczas robi się lekki "traktor" po prostu moment obrotowy nie całkiem równy, na pewno nie ma tak być.
    - brak błędów ecu.

    Pytania:
    - czy bez specjalnej śruby da się tę masę jakoś przytwierdzić żeby wibracje silnika nie przenosiły się na cewkę? Mam przypuszczenie że dystans gumowy może powodować chwilowy brak masy,
    - dlaczego filtr powietrza powoduje problemy jak wyżej? Filtr jest ok i nie powodował takich problemów przed odpadnięciem elektrody masy.

    Pozdro,
    Zbigniew



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Tam jest taka patentowa cewka na cztery świece? mocowana trzema wkrętami?

    Dwa zewnętrzne wkręty są z przekładkami, środkowy bez przekładki (bo to masa). Masa jest też we wiązce dochodzącej do zespołu cewek, ale tam są duże prądy w impulsie i lepiej żeby ta dodatkowa masa (na śrubie) dobrze stykała. To jest dodatkowe zabezpieczenie przed przeskokiem iskry do instalacji niskonapięciowej, i przed generowaniem zakłóceń przez układ zapłonowy.


    Cytat Napisał Uthinu Zobacz post
    czy bez specjalnej śruby da się tę masę jakoś przytwierdzić żeby wibracje silnika nie przenosiły się na cewkę?
    A kto powiedział że wibracje nie mają się przenosić na cewkę? Przekładki na zewnętrznych śrubach są dla izolacji (ze względu bliskość układu wysokiego napięcia), a nie dla tłumienia drgań.


    Cytat Napisał Uthinu Zobacz post
    dlaczego filtr powietrza powoduje problemy jak wyżej? Filtr jest ok i nie powodował takich problemów przed odpadnięciem elektrody masy.
    Problem nie jest z filtrem, problem jest z przepływką (MAF sensor) albo ze szczelnością układu dolotowego. Odepnij wtyczkę MAF (przepływki) i sprawdź jak działa silnik z założonym filtrem powietrza. To nie jest naprawa!
    Jeśli będzie "lepiej" (w miarę równomierna praca silnika na biegu jałowym i do około 2000 obr/min) -> problem z czujnikiem przepływu
    Jeśli nie będzie lepiej -> podłączyć pod kompa i zobaczyć co się dzieje z ciśnieniami i temperaturami.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 lipiec 2018
    Skąd
    Bytom
    Postów
    4
    Auto
    Doblo 1.4
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Tam jest taka patentowa cewka na cztery świece? mocowana trzema wkrętami?
    Tak, dokładnie w ten sposób.

    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Dwa zewnętrzne wkręty są z przekładkami, środkowy bez przekładki (bo to masa). Masa jest też we wiązce dochodzącej do zespołu cewek, ale tam są duże prądy w impulsie i lepiej żeby ta dodatkowa masa (na śrubie) dobrze stykała.
    To jest dodatkowe zabezpieczenie przed przeskokiem iskry do instalacji niskonapięciowej, i przed generowaniem zakłóceń przez układ zapłonowy.
    Czyli brak masy może nie był koniecznie przyczyną? Albo gorsza masa uwypukliła jakiś problem z silnikiem? W każdym razie wymiana CZ na nową zmieniła losowo nie działające cylindry na jakby cylindry działające czasem słabiej i już bez check engine, i co dziwniejsze brak filtra to nagle wszystko ok (oprócz oczywiście braku filtra).

    Cytat Napisał ata Zobacz post
    A kto powiedział że wibracje nie mają się przenosić na cewkę? Przekładki na zewnętrznych śrubach są dla izolacji (ze względu bliskość układu wysokiego napięcia), a nie dla tłumienia drgań.
    Aha.

    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Problem nie jest z filtrem, problem jest z przepływką (MAF sensor) albo ze szczelnością układu dolotowego. Odepnij wtyczkę MAF (przepływki) i sprawdź jak działa silnik z założonym filtrem powietrza. To nie jest naprawa!
    Jeśli będzie "lepiej" (w miarę równomierna praca silnika na biegu jałowym i do około 2000 obr/min) -> problem z czujnikiem przepływu
    Jeśli nie będzie lepiej -> podłączyć pod kompa i zobaczyć co się dzieje z ciśnieniami i temperaturami.
    A gdzie jest MAF w Doblo? Czy to z boku kolektora to MAP? Swoją drogą znacie może jakiś sensowny program na Androida do OBD2, co wszystko co najistotniejsze od strony technicznej pokazuje w jednym miejscu? Aktualna mapa paliwowa (BLM-y), MAP, MAF, krokowiec, temperatury, lambdy?

    Dziękuję za list, przekażę jego treść właścicielowi albo i sam sprawdzę auto jeśli je zobaczę przed mechanikiem.
    Ostatnio edytowane przez Uthinu ; 08-07-2018 o 21:56

  5. #4
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Uthinu Zobacz post
    A gdzie jest MAF w Doblo? Czy to z boku kolektora to MAP?
    Tak, z boku kolektora jest zamontowany MAP. Ja nie pamiętam dokładnie od którego rocznika wszystkie silniki Doblo dostały nowe sterowniki używające MAF, w latach 2005-2009 był "mix" - jedne silniki miały MAP, inne MAF. Może być tak że silnik 1.4 (który jest "starym modelem") miał MAP a nie MAF. W takim przypadku trzeba patrzyć na ciśnienie w kolektorze, bo tylko to się zmienia po założeniu filtra powietrza (i tylko taką informację dostaje sterownik silnika).

    Cytat Napisał Uthinu Zobacz post
    znacie może jakiś sensowny program na Androida do OBD2
    Torque, ale nie będzie miał wszystkiego w jednym miejscu.


    Cytat Napisał Uthinu Zobacz post
    Czyli brak masy może nie był koniecznie przyczyną? Albo gorsza masa uwypukliła jakiś problem z silnikiem?
    Gdybym miał wróżyć, to bym obstawiał że brak masy na cewkach (tych uszkodzonych) spowodował przeskok iskry do instalacji (zapewne więcej niż raz), i w efekcie uszkodził się któryś czujnik albo wejście/wyjście komputera. Ale to tylko takie wróżenie, żeby coś wiedzieć trzeba zrobić kilka pomiarów i chwilę pomyśleć.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2018
    Skąd
    Chorzów
    Wiek
    39
    Postów
    66
    Auto
    Doblo Maxi 1,9 Panorma
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Uthinu Zobacz post
    Swoją drogą znacie może jakiś sensowny program na Androida do OBD2,
    Alfa OBD rozwija się podobnie jak MES. Klikasz fiat professional i wybierasz Doblo 119


 

Podobne tematy

  1. Obudowa Filtra Powietrza - Widoczny kawałek filtra
    Napisany przez Anginsan na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 02-04-2018, 06:31
  2. Nierówna praca silnika po założeniu LPG
    Napisany przez Mario19792 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-08-2017, 10:12
  3. Nierówna praca
    Napisany przez piotr55122 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post: 28-09-2015, 11:27
  4. Nierówna praca na LPG
    Napisany przez krzastek19 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 24-02-2013, 14:32
  5. Nierówna praca
    Napisany przez Witek15145 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 21-06-2010, 16:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl