a mi się fiat spóźnił znowu czekam kolejny dzień kolejny termin odbioru na jutro na 15:00 ale się nie mogę doczekać... ciekaw jestem czy w moim 135 KM jest taka sama skrzynia jak coś bedę wiedział dam znać
[size=2][ Dodano: 2010-09-08, 23:19 ][/size]
8) no najchętniej napisałbym NIC DODAĆ NIC UJĄC ale nie mogę tak napisać hehehehe
no więc po kolei... trochę się rozpiszę
- wygląd i wykonanie: mam czerwony zwykły kolor (piękna czerwień strażacka) do tego czerwony środek i skórka na kierownicy i mieszku plus klimatronik i radio sterowne w kierownicy, spasowanie elementów bezbłędne materiały mięciutkie (wystarczająco) ładne felgi 16" (jest tylko jeden wzór 16) przeszklone boczne drzwi rozsuwane i tylne klapy z przeszkleniem i spryskiwaczem i wycieraczka nie wiem czemu ale lampy spasowane lepiej niż w moim bravo czy nowym punto evo gdzie klosze wystają poza obrys blachy (bleh)
- komfort i zawieszenie: porównanie...mam bravo sport pakiet (17sto calowe felgi) ale nawet zakładając zimowe 15 komfort w doblo furgonie na 16" jest lepszy, niższy poziom hałasu a w zasadzie powinienem powiedzieć, że hałasu nie ma, nie ma dosłownie nic...jest cicho podczas jazdy jest cicho podczas zaliczania dziur w asfalcie i jest cicho a w zasadzie bezgłośnie jak na skrzyżowaniu zadziała Start & Stop porównanie mam też do RAV 4 nowej która jest ...hmm gorsza
- silnik i kultura pracy: mam 2.0 Multijet Power (135KM) zacznę od tego, że silnik odpala lepiej niż jakikolwiek diesel jakiego miałem a w szczególności lepiej od bravo 120 KM multijeta. Nie rozgrzany klekoce...jakieś 0,5 minuty jazdy potem jest już cichutki no ale do tego się można przyzwyczaić podstawowa różnica to to że jeździ się na olej 5w30 (to prawie woda) jak ktoś ma pojęcie jak wygląda płyn hamulcowy to mniej więcej właśnie takie coś. Ma też system start & stop co jest standardem w tym silniku ALE w żadnym innym (mimo że według zapowiedzi miał być w każdej wersji silnikowej) działa to zaskakująco jedni twierdzą że nie można się do tego przyzwyczaić ja twierdze że przyzwyczaiłem się do tego na drugim skrzyżowaniu. Jak to działa ...no ... zaskakująco (ale tylko wtedy gdy silnik się dostatecznie rozgrzeje. Pokazujesz się na skrzyżowaniu i o ile wbijesz luz i koniecznie puścisz sprzęgło auto nagle gaśnie (nadal palą się migacze światła mijania itp... radio..) kiedy światło zmienia się na zielone wciskasz sprzęgło i wtedy odpala się prawie bezgłośnie silnik..wbijasz bieg i jedziesz auto nie odpala się dłużej niż długość wciskania sprzęgła w związku z czym rusza się od ręki. I jeszcze jedno.. dla zmarzlaków... nagrzewa się prawie od ręki ale w zimę to się może zmienić bo FIAT to w sumie południowe bydle i mrozów pewnie nie lubi O turbinę się nie ma co martwić bo podobno pompa oleju jest elektryczna więc turbiny się nie zatrze (mam nadzieję)
- zużycie paliwa: nie jestem w stanie nic powiedzieć ponad to że na razie bardzo mnie bawi używanie nowego auta w związku z czym nie sprawdzam tego ale na trasie pogapiłem się chwilę jadąc na 6 biegu jakieś 95 - 100 zużycie kiwało się między 3,8-4,2 sądzę że realnie 5 miasto wydaje mi się że pokazuje mi 8l ale za jakiś czas podam dokładnie. Przy czym mogę dodać, że nie jestem jednym z tych co kombinują jak dojechać na kropelce nad morze albo w góry i nie uczestniczę w rajdach na najniższe zużycie paliwa ale po ulicach poruszam się płynnie a to podstawa niskiego zużycia jak zrobię 2-3000 to napisze na razie dopiero 200 cykneło i nie ma co pisać
- funkcjonalność: blue&me heheh nadal nie wiem jak odczytać sms przez tę maszynę ale bluetooth działa pierwszorzędnie może to dlatego że ożeniłem się z nokiami i tak pewnie zostanie, sterowanie radiem w kierownicy tez super schowków no cóż jak na lekarstwo. poza tym w siedzeniu, półką nad głową i tym pod bagiem pasażera nie ma nic a no i w bokach drzwi. Start & Stop ( można wyłączyć) miejsce na komórkę wygląda trochę jak miejsce na iphone'a miejsce na dwa napoje to mniej więcej tyle..
- skrzynia biegów: no cóż w tym temacie jakby dwie sprawy furgon (ale myślę że tak samo jest w osobówce) ma tak zestopniowaną skrzynię że auto służy do ciągnięcia dużych ładunków niż do osiągania zawrotnych prędkości światła, biegi ogólnie są krótkie i jest ich dużo i do tego wszystkie komputer pokładowy ciągle (przy każdym 1800 obr/min) każe mi wbić bieg bliższy 6stce... dziwne? no nie bardzo bo auto ciągnie od 1200 obrotów jak głupie w sumie mógłbym powiedzieć że nie ma turbodziury ( ale tu moje pytanie bo w sumie nie wiem jak jest w innych autach też sugeruje zmiany biegów takimi strzałkami na wyświetlaczu?). Kolega napisał tu na forum że słabo wchodzi jedynka... hmm to prawda... słabo ale jak widać auto jest głównie na trasy gdzie jedynka jest rzadko używana hehehe taki żarcik -> ten sam problem miałem ze wstecznym tu dla odmiany trzeba go wbić bardzo głęboko ale kiedy się już nauczyłem problem ze wstecznym i (prawie) z jedynką zniknął więc to może kwestia wprawy ale ogólnie i skrzynia i sprzęgło działają bardzo miękko i fajnie - bardzo fajnie,
- przestrzeń ładunkowa: no cóż kawał miejsca i nie ma co się rozczulać dostęp łatwy i od tyłu i przez boczne drzwi. Widoczność do tyłu rewelacja ale tak jak mówiłem przeszkliłem prawy bok żeby po skosie widzieć auta z prawej i przeszkliłem tylu ... tu dla odmiany drzwi niesymetryczne dobrze widać auta za tobą i policje heheh
- ciekawostki: ciężko kupić opony zimowe na 15" felgi ale ostatecznie uświadomiono mnie że nie ma gum z indexem C tylko zimówki w profilu 185x65xR15 trzeba kupic Reinforced lub Extra Load jak cos mi wpadnie do głowy to napiszę ale to chyba wszystko , aut jest nadal bardzo mało na ulicach i się podoba