Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2017
    Skąd
    Cambridge
    Wiek
    39
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Doblo 1.9
    Rocznik
    2003

    Doblo 1,9 Silnik nie chce ruszyc

    Witam,
    Problem z moim Fiacikiem pojawil sie po nie odpalaniu auta przez 4 miesiace. Podczas proby odpalenia auta zerwalo pasek alternatora i auto odpalilo bez problemu.
    Po zalozeniu nowego paska auto juz nie chce przekrecic, jest jak by zblokowane. Wydaje mi sie ze jest to problem alternatora gdyz kólko kreci sie tylko w jedna strone, nie wiem czy tak powinno byc czy nie?
    Ewentualnie moze jakies sugestie co innego moze blokowac? Powtórze jeszcze raz ze auto bez paska odpala bez problemu i 4 miesiace temu auto bylo w pelni sprawne. Auto ogólnie jest bardzo malo uzywane, wiecej stoi niz jezdzi.
    Dzieki z góry za jakie kolwiek odpowiedzi.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 kwiecień 2014
    Skąd
    Wrocław/Siechnice
    Wiek
    33
    Postów
    96
    Auto
    Fiat Doblo 1.3 MJ Cargo 75KM
    Rocznik
    2006
    nie jestem specem ale kolko na alternatorze to sprzegielko i z tego co mi sie wydaje to powinno sie krecic w jedna strone. Jak pozostale kola kreca sie? moze kolo od walu jest zablokowane?

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2015
    Skąd
    Łódź
    Postów
    104
    Auto
    Multipla 1.9JTD 2000 115KM, Doblo 1.9MJet 120KM 2006 FL
    Rocznik
    Multipla 2000, Doblo 2006
    To nie jest tak. Koło na alternatorze musi się obracać w obie strony. Tylko w jedną stronę jest wolne koło, jak w rowerze. Możliwe też, że resztki paska wkręciły się w rozrząd, co jest dosyć częste, ale to nie wyjaśnia, dlaczego auto pali normalnie bez paska.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2017
    Skąd
    Cambridge
    Wiek
    39
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Doblo 1.9
    Rocznik
    2003
    Dzięki za checi pomocy. Tak jak pisalem wczesniej alternator kreci sie w jedna strone tylko i to z oporem (chyba to to sprzegielko). Po zalozeniu nowego (bo stary zerwalo i odpalil) nawet ciagniety nie chcial odpalic.
    utwierdziliscie mnie w przekonaniu ze to moze byc to.
    Wiecie moze jak wyjac alternator? chodzi mi o to czy sam wyjdzie czy trzeba jeszcze cos odkrecic zeby wyszedl?

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2015
    Skąd
    Łódź
    Postów
    104
    Auto
    Multipla 1.9JTD 2000 115KM, Doblo 1.9MJet 120KM 2006 FL
    Rocznik
    Multipla 2000, Doblo 2006
    Raczej bez odkręcenia/poluzowania przedniego wózka się nie obędzie. Bardzo mało miejsca tam jest.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2017
    Skąd
    Cambridge
    Wiek
    39
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Doblo 1.9
    Rocznik
    2003
    miszczu77 właśnie dziś byłem pod autem żeby zdjąć pasek i stwierdziłem że to chyba grubsza robota z wyjęciem tego alternatora.
    Nawet nie wiem dokładnie za co się najpierw zabrać

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2015
    Skąd
    Łódź
    Postów
    104
    Auto
    Multipla 1.9JTD 2000 115KM, Doblo 1.9MJet 120KM 2006 FL
    Rocznik
    Multipla 2000, Doblo 2006
    No w doblo lekko nie jest. Jak wyjmowałem u siebie, to miałem zdemontowany wydech, przedni wózek i półosie i mimo wszystko też za dużo miejsca nie było.

    Elearn przewiduje wyjęcie wydechu, wyjęcie półosi prawej (trzeba spuścić olej ze skrzyni), odkręcenie górnej śruby alternatora, zdjęcie wspornika, odkręcenie dolnej śruby alternatora, odkręcenie podpory półosi.
    Ja bym jeszcze pomyślał nad odkręceniem dolnej poduszki silnika, żeby można było odchylić nieco silnik i zrobić więcej miejsca.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2009
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    52
    Postów
    83
    Auto
    Thesis 2.4 5C
    Rocznik
    2003
    teraz wszystkie alternatory maja obudowy tz otwarte bo wentylatorki są wewnątrz. Dzięki temu uzwojenie jest narażone na duża ilość wilgoci i jeśli auto postoi bez odpalania tak ze trzy miesiące to uzwojenie rdzewieje i "puchnie" zaciskając wirnik i nie ma opcji aby dobry pasek go ruszył, starty pasek się zerwie a nowy zablokuje kolo pasowe i silnik stoi.
    argenta 120ie X2, Lancia Thema 2.8V6, Lancia Kappa 3.0 24V, Lancia Thesis 2.4 5C.


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 11-09-2016, 20:35
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-02-2016, 20:01
  3. Doblo 1.9 jtd 2007 105km NIE CHCE PALIĆ NA MROZIE!!!
    Napisany przez posiadacz skarbonki na forum Doblo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-12-2012, 22:45
  4. [silnik] Nie chce odpalić - CIĄG DALSZY
    Napisany przez przemtol na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 04-09-2010, 13:33
  5. [silnik] Doblo 1.9JTD
    Napisany przez extremmeee na forum Doblo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 03-10-2009, 16:03

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl