Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3

Temat: Kopci na szaro  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 luty 2019
    Skąd
    Jelenia Góra, Sleidinge
    Postów
    15
    Auto
    Fiat 126p, Fiat Marea Kombi, Fiat Stilo Multivagon, Fiat Croma 120 kM, Fiat Croma 1.9 150 kM
    Rocznik
    2006

    Kopci na szaro

    Witajcie. Mój problem dot.cromy z2006 r 1,9 150 KM, automat. Auto przestało jeździć. Po odpaleniu zaczynało kopcić na szaro.Teraz właściwie odpala i zaraz gasnie ale kiedy zdejmę rurę powietrza z intercolera, to zaczyna łapać i po chwili już pracuje na wolnych obrotach. Zaraz po zdjęciu tej rury idą nią spaliny ale jak chwilę popracuje i się przewietrzy to można założyć ją spowrotem i na wolnych
    obrotach auto pracuje normalnie .Problem jest kiedy dodaję gazu, wtedy muli, zaczyna się dusić, nie ma mocy, a do tego cały czas kopci. Jakiś czas temu miałem proble z DPF. Usunąłem wnętrze. Zmieniłem już turbinę, przepływomierz, 2 wtryski,akumulator i nadal to samo. Patrząc na parametry z eku wydaje się być ok chociaż jest duża różnica pomiędzy powietrzem zasysanym a wymaganą jego ilością. Jakiś czas po usunięciu wnętrza DPF auto jeździło ale kopcił na czarno. Później kiedy przestał jeździć i zacząłem w nim grzebać znalazłem dziurawy wąż na dolocie i nieszczelnosc w chłodnicy powietrza. Obie te usterki zostały usunięte. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem i może pomóc. Zastanawiam się jeszcze nad tym czy przyczyną tej usterki może być np.zapchany katalizator?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    348
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    To że muli może być przyczyną zapchanego katalizatora ale bardziej bym odstawiał na tym że go zalewa i dlatego kopci na czarno, a kopcenie może być związane z błędnych parametrów zasysanego powietrza i wtedy daje zbyt dużą dawkę paliwa.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 luty 2019
    Skąd
    Jelenia Góra, Sleidinge
    Postów
    15
    Auto
    Fiat 126p, Fiat Marea Kombi, Fiat Stilo Multivagon, Fiat Croma 120 kM, Fiat Croma 1.9 150 kM
    Rocznik
    2006
    Też tak myślę, że może go zalewać ale patrząc na korekty wtrysków nie wygląda to źle. Dodam, że dwa wtryski zmieniłem. Jeżeli chodzi o dawki powietrza to zasysana jest mniejsza od oczekiwanej. Pomyślałem o zapchanym katalizatorze ponieważ przy próbie uruchomienia od razu pojawiają się w dolocie spaliny, czyli tak jakby nie mogły ujść do wydechu i przez turbinę wpycha je do dolotu. Jeżeli zaraz po uruchomieniu zdejmę wąż przed przepustnicą to wtedy zaczyna się stabilizować i już po chwili mogę go założyć spowrotem. Na wolnych obrotach wtedy se parka ale jak chce dodać gazu to zaczyna się dusić.Tak samo dławi go jak wrzucę bieg. Dodam ,że to automat. 20240417_201208.jpg[ATTACH=CONFIG]43770[/20240417_201143.jpg]


 

Podobne tematy

  1. kopci po wymianie UPG
    Napisany przez pablo_b na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 03-02-2017, 22:46
  2. Seicento 900 kopci na biało
    Napisany przez Krzysiek400 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 20-08-2016, 10:06
  3. Bravo 1.4 kopci na szaro
    Napisany przez rockman85 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 05-02-2016, 18:13
  4. kopci
    Napisany przez Whois na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 05-10-2013, 22:00
  5. [silnik] szaro niebieski dym w marei 1.9 td
    Napisany przez daro na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 08-06-2008, 22:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl