Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2013
    Skąd
    Poznań
    Postów
    3
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2007

    Zmiana kierownicy zwykłej na kierownicę ze sterowaniem - czy możliwe ?

    Witam,

    Chcę zmienić kierownicę w Fiat Croma 2007, kierownica jest zwykła, znalazłem niedaleko miejsca zamieszkania kierownicę ale ze sterowaniem radia. Mam kilka pytań w związku z zamianą kierownicy na taką ze sterowaniem. Proszę o pomoc.

    Z tego co się dowiedziałem należy również zmienić zwijak/taśmę pod kierownicą - ok też do ogarnięcia.

    Teraz kilka razy była mowa czy radio jest odpowiednie do sterowania z kierownicy - radio Blaupunkt - takie jak na zdjęciu
    radio-cd-blaupunkt-fiat-croma-z-kodem-4390663302.jpg

    Czy jeśli teoretycznie te radio może być sterowane z kierownicy to jeszcze trzeba sprawdzić czy dochodzą odpowiednie kabelki ? - jeśli tak to jakie to mają być i w którym miejscu?

    Dalej czy jak wszystko byłoby na tak - radio może być obsługiwane przez sterowanie z kierownicy i kabelki odpowiednie są - to wystarczy montaż przy odłączonym akumulatorze w działa, czy należy kodować, lub jak wyczytałem na forum może mrugać licznik po zamianie bo jest coś nowego w aucie?

    Jeśli będzie mrugać to co dalej - da się to jakoś skasować czy już tylko wizyta w ASO?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,371
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Wszystko jest sterowane po sieci CAN, Jeśli auto nie miało sterowania to niema modułu w pamięci więc po zamontowaniu jego będzie potrzebne "osiowanie" lub montaż opóźnienia czasowego na załączenie zasilania lub pogodzenie się z mryganiem licznika . Tak to radio jak najbardziej będzie sterowane z przycisków. Sa dwa rodzaje przycisków .. bardziej rozbudowane do Navi i mniej ale oba będą pracować tak samo... Co trzeba mieć: Przyciski, kierownice, spirale pod kierownicą ( Uwaga !!!! z montażem bo istotne jest w jakiej pozycji jest ten ślimak/spirala- musi być dokładnie na środku czyli tyle samo obrotów w lewo i w prawo i kierownica auta musi być na środku - na wprost ustawiona ) no i podłączenie +12V po stacyjce i CAN... najlepiej wpiąć się pod linię bezpośrednio za radiem... ( dwa przewody )

    Montaż identyczny jak w Stilo więc zobacz poszukaj ja swego czasu dokładałem sobie w Stilo ... W cromie zmieniłem tylko przyciski z tych zwykłych do tych rozbudowanych gdy wstawiałem Navi..
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    50
    Postów
    303
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Ja u siebie po zamontowaniu radia z navi miałem problem z mruganiem licznika, jest na to skuteczny sposób, trzeba zrobić osiowanie. Jeden warunek, osiowanie przeprowadzić trzeba w momencie jak licznik mruga bo program musi widzieć bład do naprawy.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2013
    Skąd
    Poznań
    Postów
    3
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2007
    dzięki za szybko odpowiedź!

    czyli nie obejdzie się mimo wszystko bez dodania przewodów ?
    a to "osiowanie" to jedynie serwis czy odpowiedni człowiek z odpowiednim programem? - jaki to jest koszt?

  6. #5
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,371
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał rob_in_hood Zobacz post
    dzięki za szybko odpowiedź!

    czyli nie obejdzie się mimo wszystko bez dodania przewodów ?
    a to "osiowanie" to jedynie serwis czy odpowiedni człowiek z odpowiednim programem? - jaki to jest koszt?
    Wszystko zależy od wersji... być może masz te przewody w wiązkach a być może nie masz... ja tego nie ocenię zdalnie musisz dokopać się do ślimaka pod kierownicą i zobaczyć jakie przewody dochodzą do wtyczki może masz nawet samego ślimaka ( spirale ) już przygotowanego pod taką kierownicę. U fiata było z tym różnie i montowali to co mieli na stanie...
    Zacznij od zapoznania się z schematem elektrycznym...

    Co do osiowania to jest program MES który jak poszukasz to znajdziesz i sam to możesz wykonać..
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2016
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    23
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Croma 08 Zobacz post
    Ja u siebie po zamontowaniu radia z navi miałem problem z mruganiem licznika, jest na to skuteczny sposób, trzeba zrobić osiowanie. Jeden warunek, osiowanie przeprowadzić trzeba w momencie jak licznik mruga bo program musi widzieć bład do naprawy.
    Ja u siebie też wstawiłem navi i licznik mi nie miga. Wtyczki te same co w poprzednim radiu (też chodziło na CANie). Z tego co widzę na schemacie to akurat linia CAN jest na tych samych pinach w starym radiu i nawigacji. MES podczas proxi alignment nic nie wykrył. Navi działa, ale nie wyświetla godziny i daty, nie działa sterowanie z kierownicy i wyłącza się samo po jakimś czasie. Coś z nią nie tak czy ją sobie coś źle?

    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

  8. #7
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,371
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał gibon2000 Zobacz post
    Ja u siebie też wstawiłem navi i licznik mi nie miga. Wtyczki te same co w poprzednim radiu (też chodziło na CANie). Z tego co widzę na schemacie to akurat linia CAN jest na tych samych pinach w starym radiu i nawigacji. MES podczas proxi alignment nic nie wykrył. Navi działa, ale nie wyświetla godziny i daty, nie działa sterowanie z kierownicy i wyłącza się samo po jakimś czasie. Coś z nią nie tak czy ją sobie coś źle?

    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
    Maż źle lub wcale nie podłączony CAN lub/i zasilanie +12V po stacyjce ( radia nie mają tego zasilania tylko Navi ). Niemożliwe jest aby po zmianie radia na Navi i poprawnym podłączeniu system nie wykrył nowego urządzenia, które nie jest dopisane do sieci zresztą objawy o tym jednoznacznie świadczą
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 16-12-2017 o 19:24
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2016
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    23
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Maż źle lub wcale nie podłączony CAN lub/i zasilanie +12V po stacyjce ( radia nie mają tego zasilania tylko Navi ). Niemożliwe jest aby po zmianie radia na Navi i poprawnym podłączeniu system nie wykrył nowego urządzenia, które nie jest dopisane do sieci zresztą objawy o tym jednoznacznie świadczą
    Ok, to może być to. Jeszcze nie wpiąłem zasilania po stacyjce bo nie wiem za bardzo skąd go pociągnąć. Jest tylko stałe +12V przerzucone z innego pina starego radia.
    Czy po dodaniu węzła do sieci będzie możliwość sterowania z kierownicy?


    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,371
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał gibon2000 Zobacz post
    Ok, to może być to. Jeszcze nie wpiąłem zasilania po stacyjce bo nie wiem za bardzo skąd go pociągnąć. Jest tylko stałe +12V przerzucone z innego pina starego radia.
    Czy po dodaniu węzła do sieci będzie możliwość sterowania z kierownicy?

    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
    Po podaniu +12V po stacyjce dopiero można sterować z kierownicy w przeciwnym przypadku Navi nie aktywuje sieci CAN
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2021
    Skąd
    Lubartów
    Postów
    45
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Cześć, nie chcąc tworzyć nowego tematu pisze tutaj, czy ktoś ma wiedzę, czy do cromay będzie pasowała kierownica od brawo bądź punto ? Denerwuje mnie garb w dolnej części kierownicy, sterowanie kierownicy nie ma znaczenia bo i tak mam zmienione radio, bardziej chodzi mi o wieloklin i poduszkę powietrzna żeby komputer nie pokazywał błędu.
    Przy okazji czy ktoś próbował w jakiś sposób zwiększyć zakres regulacji kierownicy gora/dół? Nie mogę wgl dopasować wygodnie kierownicy albo jest za daleko albo za wysoko..

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2022
    Skąd
    Katowice
    Postów
    86
    Auto
    Croma 1.9 120KM
    Rocznik
    2008 FL
    Cytat Napisał marwojcin Zobacz post
    ...czy ktoś ma wiedzę, czy do cromay będzie pasowała kierownica od brawo bądź punto ? Denerwuje mnie garb w dolnej części kierownicy...
    nie mam wiedzy, od razu mówię.
    ale na mój prosty rozumek, nie sądzisz że kwestia poduszki/modułu może się tu gryźć?
    co do garba, faktycznie, bywa irytujący(niezamierzone nacisnięcie to standard) xD
    Croma, Bravo, Stilo, Idea...

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2021
    Skąd
    Lubartów
    Postów
    45
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2008
    No właśnie głównie o ten moduł poduszki chodzi, pytanie czy to się wgl różni.. ogólnie kierownica jest fajna, gdyby nie ten garb..


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-12-2016, 12:03
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-11-2016, 18:35
  3. Problem ze sterowaniem radia z kierownicy, dokładanie zmieniarki
    Napisany przez Andrzej1994r na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 28-11-2014, 19:53
  4. Problem ze sterowaniem conect nav+ z kierownicy
    Napisany przez black23 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-11-2014, 20:45
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 30-09-2014, 07:51

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446zmiana-kierownicy-zwyklej-na-kierownice-ze-sterowaniem-czy-mozliwe-39564

wymiana kierownicy cromawymina kierownicy na multifunkcje fiat bravofiat bravo zmiana kierownicy na multimedialnafiat croma zmiana przyciakow na kierownicyfiat croma sterowanie z kierownicy fiat stilo wszystko podlaczone a nie dzialaja przyciski kieeownicystilo podlaczenie przyciskow kierownicy jak.zrobic dobloII montarz przyciskow w kierownicydolozenie multifunkcji do stilo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl