Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2019
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    40
    Postów
    41
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006

    Fiat Croma błąd P0638

    Witam jakiś czas temu miałem problem z szarpaniem podczas jazdy, winna okazała się przepustnica, klapka w niej samoczynnie się przymykała. Po rozebraniu okazało się że przepustnica jest w środku pełna oleju po wyczyszczeniu problem ustal na moment. Po powtórnym wyczyszczeniu był miesiąc spokoju w tym czasie wisiał błąd P0638 . Kupiłem inna przepustnice (te same nr , ten sam producent) po zamontowaniu przez chwilę był spokój po czym od czasu do czasu szarpnie autem....do tego wrócił błąd p0638. Na nowej przepustnicy poprzednie auto jeździło normalnie ....jest czysta w środku ....ma ktoś jakieś pomysły co może być nie tak?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    456
    Auto
    Opel Zafira 1.8
    Rocznik
    2008

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2019
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    40
    Postów
    41
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006
    Madaw dziękuję u mnie jest dokładnie P0638 -Sterowanie zaworu przepustnicy. Myślisz że to może być czujnik na pedale gazu?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    456
    Auto
    Opel Zafira 1.8
    Rocznik
    2008
    Nie wiem, potrzena jest diagnostyka, odczyt parametrów itp.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2019
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    40
    Postów
    41
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006
    No to pojadę do mechanika żeby sprawdził to na komputerze.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,356
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Dafik Zobacz post
    No to pojadę do mechanika żeby sprawdził to na komputerze.
    Pytanie czy powodem nie jest ten "OLEJ" z turbiny.
    Nie wiem czy w przypadku Cromy należy adaptować przepustnicę. (jest to zapisane instrukcji -> eLearn ) Jest to częsty błąd w francuskich silnikach bo tam wymiana przepustnicy bez jej kalibracji kończy się zazwyczaj jej uszkodzeniem.
    Po prostu silnik krokowy nie zna aktualnego położenia ON/OFF i uszkadza mechanizm próbując zamknąć przepustnicę która jest już zamknięta.
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 05-12-2022 o 10:51
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    108
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    Ja miałem całą zalaną razem z elektroniką przepustnice i po wyczyszczeniu jak i przed nic sie nie działo. Po zmontowaniu nie robiłem adaptacji i też nic sie nie działo. Moze poszukaj w przewodach czy coś tam nie styka bo w tym miejscu ciasno sa tam przewody upchane.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Ja miałem całą zalaną razem z elektroniką przepustnice i po wyczyszczeniu jak i przed nic sie nie działo. Po zmontowaniu nie robiłem adaptacji i też nic sie nie działo. Moze poszukaj w przewodach czy coś tam nie styka bo w tym miejscu ciasno sa tam przewody upchane. Poza tym ta "przepustnica" to klapa gasząca i w naszych autach służy tylko do miekkiego zgaszenia silnika. Nie spełnia roli jak w benzynowym silniku wiec pedał przyspieszenia chyba nie bardzo bedzie miał co tam robić.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2019
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    40
    Postów
    41
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006
    No więc tak, przy pomocy zaprzyjaźnionego sklepu z częściami używanymi do włoskich aut, udało mi się pożyczyć do testów przepustnice (identyczne numery jak w mojej) i pedał gazu z czujnikiem położenia. Założyłem skasowałem błąd . Od tej pory auto raz zgasło, ale szarpanie dalej jest. Dziś zauważyłem że zazwyczaj dławi się przy 2 tyś obrotów. Nie zawsze ale zazwyczaj. Pozatym błąd p0638 pojawia się non stop. Wydaje mi się że to może być wina masy? Zwarcie? Nowa przepustnica była czysciuteńka w środku .

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    456
    Auto
    Opel Zafira 1.8
    Rocznik
    2008
    Znam podobny przypadek - szarpania przy 2 tys. obrotów, ale ze Stilo JTD, tam winny okazał się sterownik silnika.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    108
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    Ja bym nadal szukał w kablach. Przyglądnij sie wtyczce, wiązce która idzie do przepustnicy, moze w którymś miejscu jest przetarta. Wtyczke może trzeba wyszyścić jakim zmywaczem albo środkiem dedykowanym do styków. Jak sam widzisz wymiany samej przepustnicy na niewiele sie zdają

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2019
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    40
    Postów
    41
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006
    Zawiozę auto do elektryka, niech przeglądnie wiązkę . Wtyczkę od przepustnicy czyscilem 4 razy. Za każdym razem dokładnie patyczkiem do uszu.....

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    505
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    A ja bym sprawdził MESem, bo można wykonac adaptację przepustnicy jak również pomiary jej pracy.
    Może to wydać się dziwne, ale za jej błędy potrafi odpowiadać tez przepływomierz, dlatego MES i wiemy niemal wszystko.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  14. #13
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,356
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Madaw Zobacz post
    Znam podobny przypadek - szarpania przy 2 tys. obrotów, ale ze Stilo JTD, tam winny okazał się sterownik silnika.
    Szarpanie przy 2 tys obrotów wskazuje na 99% na EGR... Proponuję wyczyścić ale koniecznie cewkę !!!!
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2019
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    40
    Postów
    41
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006
    A dławienie się ? No i silnik czasem gaśnie

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2019
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    40
    Postów
    41
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006
    Witam ponownie , kable przeglądnięte a problem jak był tak jest. Zaczyna się na nowo gaśnięcie auta na wolnych obrotach. Np przy wciśnięciu sprzęgła jak obroty spadają to silnik gaśnie .


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. 1,6 103km p0638
    Napisany przez positif na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-04-2018, 16:22
  2. Kody błędów P0202 P0201 P0203 P0300 P0303 P0638
    Napisany przez Respus na forum Stilo
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 05-12-2017, 18:42
  3. Błąd P0638 brak mocy
    Napisany przez Psc1990 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 03-11-2017, 01:28
  4. Stilo 1.6 16v bład P0638 brakmocy
    Napisany przez Psc1990 na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 21-10-2017, 19:52
  5. błąd p0638
    Napisany przez cienki77 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 25-07-2012, 08:55

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie. Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl