Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 7 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 97
Like Tree7lubi to!

Temat: Zbieznośc geometria.  

  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    39
    Postów
    688
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008

    Zbieznośc geometria.

    Witam.
    Mam problem mianowicie po wymianie drążków kierowniczych i ustawieniu zbieżności wszystko ładnie w zielonym polu udało się idealnie ustawić na wszystkich 4 kołach. Po kilku dniach żeby jechać prosto muszę skręcić trochę kierownicą w lewo, a jak dam na prosto to ściąga w prawo. A nie wjechałem w żadna dziurę. Przełożyłem koła dobiłem powietrze i troche ustało ale dalej odczuwam. Czy jeszcze pozamieniać kola przeważyć obrócić o 180 stopni na feldze coś to da?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    A zaraz po ustawieniu było ok? Jeśli tak to podjedź jeszcze raz do sprawdzenia. Może czegoś nie skontrowali dobrze.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    39
    Postów
    688
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    tak na 3 dzień dopiero wyszło.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    39
    Postów
    688
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    Zmierzylem odległość od koła to zderzaka i prawe koło jest 4 mm bliżej niż lewe bardziej skręcone do wewnątrz. W środę może podjadę na skp.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    866
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Podczas ustawiania zbieżności kierownica mogła stać ciut krzywo i stąd ten cyrk. Jeśli puścisz kierownicę i auto jedzie prosto to jest ok. Jeśli ściąga - poprawiaj. 3 razy już miałem takie jaja. Najpierw ustawiałem zbieżność gdzieś po poleconych zakładach i po wszystkim auto goniło po drodze lub ściągało na którąś stronę. Potem jechałem do zaufanego zakładu i tam mi poprawiali. Ostatnio przed wyjazdem nad morze ustawiłem zbieżność w niby renomowanym zakładzie. Dostałem wydruk jak to wszystko ładnie ustawili. Podczas jazdy auto mi uciekało w prawo, ale zwaliłem to na nowe opony i koleiny. Wróciłem ze z oponami mniejszymi o 1.5 mm środkiem i lekko wyząbkowanymi. Pojechałem znowu do starego, zaufanego zakładu. Zbieżność była rozjechana...
    Ustawili, auto jeździ prosto, ale podczas jazdy na wprost kierownica jest delikutaśnie w prawo. Po prostu mechanik nie zablokował jej w pozycji idealnie prostej. Zdarza się. Akurat tą rzecz robi się na oko. Jak Ci to przeszkadza to reklamuj. Jak Ci nie przeszkadza, a auto jeździ prosto - olej.

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Cytat Napisał bzykol Zobacz post
    Po prostu mechanik nie zablokował jej w pozycji idealnie prostej. Zdarza się.
    W dobrych stacjach przy ustawianiu geometrii przed zablokowaniem kierownicy zakładają taką specjalna poziomice aby fajerka była prosto.

    Cytat Napisał bzykol Zobacz post
    ... Jak Ci nie przeszkadza, a auto jeździ prosto - olej.
    Pełna zgoda ale jest to bardzo irytujące. Wiem bo walczyłem z takim objawem wiosną.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    39
    Postów
    688
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    Wszystko jest ok lekko było przestawonie ale teraz jak porównuje wydruki to tylna os lewa ma wRtosc -1 43 a praea -2 01 a i tak jest to samo. Czyli teraz spruboje opony na felgach przestawić.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    60
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Opony nie maja wplywu na zbieżność. Jak zbieznosc jest dobrze ustawiona a auto sciaga to swiadczy o problemie z opona lub oponami przy zalozeniu ze zbieznosc byla robiona na prostych felgach
    wirusac lubi to.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    39
    Postów
    688
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    No felgi śa proste na oko jak wyważałęm nie widziałem żeby coś było nie tak. Przekręciłem troche opony na feldze jakby ciut lepiej. I tak niedługo będę zakładał zimówki nowe więc zobaczymy co pokaże na zimówkach. Choć sąsiad mi mówił że też tak miał w astrze że na zimówkach kiera prosto bez problemu a na letnich kiera krzywa i sciąga. Mogły w oponie druty dostać po dupie i takie chcece się dziać?

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    866
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Kiedyś ustawiłem zbieżność i na letnich włoskich bieżnikach (założone awaryjnie). Ciągło jak jasna cholera i kierownica stała bokiem. Jak zmieniłem opony na zimówki auto szło dobrze. Zmierz bieżnik i pohulaj z 1000-2000 km i zmierz ponownie czy Ci nie przycięło. To parę km na ewentualnie przestawionej geometrii nie powinno zrobić oponie wielkiej krzywdy. Gumy Ci to nie wyeliminuje z dalszej jazdy. Jak nie masz całych kół na podmianę to poczekaj do zimy i zobaczysz co będzie. Jak masz kółka to spróbuj. Ewentualnie moglibyśmy się zgadać i pożyczyłbym Ci swoich kółek zimowych. Co prawda mam 195/65r15 na stalówkach, ale powinno Ci wystarczyć żeby się kopnąć 2 km i sprawdzić czy nie ciągnie.

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    39
    Postów
    688
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    Problem dalej jest. Założone nówki sztuki zimóweczki i dalej ciągnie w prawo. Hmm brak mi pomysłów co zrobić. Jeszcze przejrzę zawias przedni może tam coś nie teges. Niby jak robiłem zbieżność gość mówił że jest minimalny luz na sworzniu wahacza ale to nie powinno mieć wpływu. Ktoś coś podpowie?

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    39
    Postów
    688
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    Nie wiem czy to ma wpływ ale prawa strona stoi wyżej o jakieś 5-7 mm. i Moim zdaniem powinno w lewo ciągnąć chyba. Mocowanie amortyzatora w sensie łożysko i reszta elementów?

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    50
    Postów
    375
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał irqus Zobacz post
    Problem dalej jest. Założone nówki sztuki zimóweczki i dalej ciągnie w prawo. Hmm brak mi pomysłów co zrobić. Jeszcze przejrzę zawias przedni może tam coś nie teges. Niby jak robiłem zbieżność gość mówił że jest minimalny luz na sworzniu wahacza ale to nie powinno mieć wpływu. Ktoś coś podpowie?
    Najpierw napraw a potem bierz się za geometrię.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,060
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Jesli na innych kolach, zalozonych na probe nie bedzie ciagnelo, to moze warto tez sprawdzic wlasne kola na teście drogowym Huntera u dobrego gumiarza. Taki test kosztuje ok. 100zl, ale duzo mozna sie dowiedziec o stanie faktycznym posiadanych opon.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    404
    Auto
    Croma 150
    Zawieszenie musi być bez jakichkolwiek luzów. Sprawdź czy nie pękła Ci sprężyna i stan amorków, może któryś padł. Sprawdź łożyzka amortyzatorów. Hamulce sprawdzałeś? - odbijają?


 
Strona 1 z 7 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Zmienna geometria
    Napisany przez Janul na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 03-04-2016, 16:10
  2. Geometria kół - wartości fabryczne
    Napisany przez davidjezz na forum Croma
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 31-03-2016, 10:08
  3. Geometria kół
    Napisany przez pezet3 na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 28-03-2015, 18:24
  4. geometria tylnego zawieszenia
    Napisany przez valdi2000 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-02-2015, 12:54
  5. Kąt pochylenia kół przednich;( POMOCY Geometria-PILNE.
    Napisany przez mruczek na forum Panda
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-05-2009, 11:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

croma zbieznosc tylu

croma urwana sruba wachacz

geometria croma

fiat croma geometria zawieszenia

zbieznosc croma

https:fiatklubpolska.plcroma-446zbieznosc-geometria-385486

https:fiatklubpolska.plcroma-446zbieznosc-geometria-385485

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl