Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 maj 2018
    Skąd
    Wieruszów
    Wiek
    38
    Postów
    22
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2008

    'Zapętlenie' wypalania dpf

    Witam forumowiczów.
    Przejrzałem forum i podobnego problemu nie znalazłem.
    Dlatego zwracam się do Was o pomoc bo 'ręce opadają'.

    W październiku ubiegłego roku Croma miała regenerowany dpf w firmie, która się tym zajmuje. Wszystko przebiegło bez większego problemu o czym świadczą zdjęcia. Zabity był tak strasznie, że aż plecionke przy filtrze rozerwało.
    Mechanik, który robi mi wszystkie naprawy przy samochodzie zamontował filtr i grało. Częstotliwość jego wypalania budziła wątpliwości ale olałem temat.
    Miesiąc temu powiedziałem basta i oddałem mu samochód do ponownego sprawdzenia.
    Zostało przejrzane wszystko przez wtryski, układ paliwowy, komputer sterujący pracą silnika and so on.
    Dostałem informację zwrotną że wypalanie się zapętliło (wcześniej wypalał się wg mesa co 240km).
    Wymieniony został komputer na nowy czysty i wgrane wszystko od nowa. Wypalanie? 240km.
    Następnie jeden wtrysk miał ponoć wadliwą cewkę i to on mógł powodować owe objawy.
    Wtrysk wymieniany na nowy i rezultat taki sam.. Wypalanie po przejechaniu 230km.
    Dodam, że nie ma znaczenia czy jeżdżę po mieście czy kat po s8. Czyli tak jakby naprawdę coś powodowało jego wypalanie mimo iż nie jest zapchany.
    I zwracam się do Was o pomoc. Co mam zrobić teraz? Gdzie szukać przyczyny?
    Wtryski zregenerowane w tym jeden nowy, egr wymieniony na nowy (nie wiem czy został częściowo zaślepiony czy nie) sam filtr wyczyszczony.
    Najchętniej bym go sprzedał ale szkoda mi kasy, którą już w niego spakowałem.
    Please help [emoji6]

    Wysłane z mojego PAR-LX1 przy użyciu Tapatalka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    192
    Auto
    Croma 1.9 JTD 16V
    Rocznik
    06.2005
    Może czujnik ciśnienia różnicowego jest uszkodzony albo wymieniony na niewłaściwy? Mojemu kumplowi w Mondeo zamontowano czujnik o nie tej charakteystyce i miał mnóstwo problemów z DPF.
    Druga sprawa: po czyszczeniu filtra DPF należy wykonać jego adaptację - to znaczy sterownik na nowo przelicza sobie jego teoretyczną pojemność. Czy mechanik to wykonał?
    Wielkich mecyji w DPF nie ma, w moim po czyszczeniu średni przebieg po wypalaniu zwiększył się z 500 do 1200 km.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Dziwne że to się dzieje zawsze po takim samym przebiegu...
    Ale również sprawdzał bym stopień zapychania się DPF-u podpinając się pod komputer co kilkadziesiąt km i również obstawiam problem z wężykami lub czujnikiem pomiaru różnicy ( spadku ) ciśnienia na DPF-e
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 

Podobne tematy

  1. Dioda Wypalania DPF
    Napisany przez misiek5510 na forum Silniki Diesla Tipo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 13-05-2020, 22:06
  2. Kontrolka wypalania DPF
    Napisany przez Jaroslaw88 na forum Sedici
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 09-02-2020, 21:31
  3. Nie uruchamia procedury wypalania DPF 1.9MJ
    Napisany przez lysy na forum Doblo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 22-10-2019, 21:50
  4. Procedura wypalania dpf
    Napisany przez gorylpl1 na forum Croma
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post: 10-05-2019, 09:29
  5. Objawy wypalania DPF
    Napisany przez tykt na forum Croma
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 21-12-2016, 14:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl