Wersja 120KM ma zmienną geometrię łopatek a manualna skrzynia M32 jest znana w światku internetowym
Wersja 120KM ma zmienną geometrię łopatek a manualna skrzynia M32 jest znana w światku internetowym
Ostatnio edytowane przez yerrusek ; 15-07-2014 o 15:37
Co do skrzyni automatycznej to jej praca jest dla mnie raczej w porządku (to pierwszy automat jakim jeździłem). Biegi zmienia dość płynnie w górę i dół i raczej dość szybko. Tak jak pisałem problemem może być bardzo szybkie ruszenie (ten pierwszy moment, od naciśnięcia gazu do ruszenia, bo później to już leci aż miło). Jak ktoś chce jechać szybko to skrzynia nie ma problemów, żeby biegi ciągnąć do czerwonego pola a jak chcemy spokojnie to zmienia przy ok. 2200 obr./min (mówię tu o 3, 4 i 5 biegu). Przełożenia nie są najlepsze do jazdy miejskiej (4. bieg wrzuca dopiero przy prędkości większej niż 70 km/h). Na trasie za to elegancko.
Rozmawiałem przed chwilką z gościem z firmy autka.pl na temat skrzyń automatycznych, trochę mi naświetlił temat. Z rozmowy wynikło że tak jak już wcześniej pisaliście najlepiej silnik 150 KM Na temat skrzyni automatycznej zdanie miał pozytywne.
Po zakupie trzeba zrobić tz. pakiet startowy czyli:
-wymiana rozrządu z pompa wody
-wymiana oleju , filtrów
-usuniecie klap wirowych
-zaślepienie EGR
-przegląd klimatyzacji z wymiana filtrów
koszt około 2200 zl.
Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
Uniden 78 elite
„Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!
Też tam robiłem pakiet startowy, co do skrzyni automatycznej, jest moją pierwszą. Podchodziłem z dystansem do tego tematu, bardziej sceptycznie ale z żoną stwierdziliśmy że trzeba spróbować. Na tą chwilę od marca zrobiliśmy prawie 5 tys km, większość po mieście i już chyba nie wróce do manuala. Ze ksrzyni w cromie jestem bardzo zadowolony, wszystkie zmiany biegów bardzo płynnie bez szarpnięć dosyc szybko. Mogę polecić cromę z automatem, dodam tylko że przebieg u mnie to 187 tys w orginale, nie wiem jak się zachowuje skrzynia powiuedzmy po przejechaniu 400 tys. a wiadomo że takie egzemplarze można trafic z cofka licznika.
pezet3 możesz napisać na temat spalania, zapewne jesteś już zorientowany po przejechaniu 5 tyś.
Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
Uniden 78 elite
„Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!
Zawsze pomoże pan z Zielonej Góry tutaj link o samej skrzyni biegów TF-80SC Automatyczna skrzynia biegów Aisin inaczej także zwana AF40 a manualna M32 - słyszałem że dużo zależy od stosowanego oleju, na oleju GM-owskim /oplowskim ich skrzynie M32 /bo to ich projekt / padają, a taka sama w Cromie ale na oleju Tutel-owskim - działa dłużej. Teraz do M32 zalecają FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80.
Fajna jest jedna rzecz, otóż Opel GM opracował, cytuję ..."...Postawiono na współpracę z firmą Petronas i sformuowano olej, który jest odpowiednikiem oleju stosowanego przez koncern FIAT w skrzyniach biegów M32 – Tutela 75W85. Olej oznaczono symbolem GM 1940004." .... Słowiem Tutela nie jest taka zła.
Przed wakacjami w korkach po krakowie nie mogłem zejść poniżej 8,6 litra, raz zrobiłem trase do opola i spalanie za 500 km wyszło 5,9, ale jazda cały czas 140-160 km\h. Teraz w okresie wakacyjnym po krakowie spalanie po 300 km wg komputera 7,5 litra. W nie długim czasie wyjazd nad nasze morze, więc 1600 km do pokonania, napewno się pochwale...
dodam jeszcze że zacząłem używac tempomatu po mieście, oczywiście tam gdzie się da, i spalanie jest znacznie niższe niż trzymał bym noge na gazie utzrymując zadana prędkość
Ostatnio edytowane przez pezet3 ; 15-07-2014 o 22:57
Jeżdżąc 'nieautomatem' pewnie jeszcze mniej da się spalić
jeśli 'tak' to jestem 'wniebowięty' - kupuję cromkę 1,9 120KM - bo pali to tyle co 'nic'
czyli mniej niż moje 'Palio' na 'lpg-ie'
To i ja się mogę spalaniem podzielić (ok. 5500 km od połowy kwietnia) - wg Motostatu średnie spalanie na tym odcinku wyszło 7,55 l/100 km. I też Kraków ale bardziej dojazdy obwodnicą do pracy.
Najniższe spalanie jakie dotąd osiągnąłem to dojazd do Cinsoftu na czipowanie: 320 km autostradą Kraków-Gliwice; 6,1 l/100 km (tempomat i 120 km/h, z powrotem trochę szybciej czasami
Spalanie raczej nie wzrosło a przyjemność z jazdy wzrosła zdecydowanie więc jak najbardziej na plus
Jeśli ktoś chce zerknąć to tu link do motostatu: Zużycie paliwa, diesel - Fiat Croma - maciekpt - Motostat (czipowanie 26.05).
O to ty masz 150KM z chipsem no to musi bardzo przyjemnie jeździć Jakoś wcześniej nie zwróciłem uwagi jaką wersję silnika masz. Ile czasu trwało chipsikowanie ? i czy standardowy pakiet robiłeś /egr wyłaczenie, dpf - wycinka i wyłączenie/ ?
Ostatnio edytowane przez yerrusek ; 16-07-2014 o 10:09
Czipowanie trwało chyba nie dłużej niż 3 godziny.
Tak, przy zakupie auta był zrobiony "pakiet startowy". DPF wyciąłem półtora miesiąca później, w ten sam dzień co czipowanie (na usunięcie zawartości puszki czekałem ok. 1,5 godziny).
Dziś byłem w Euromocie w Żorach, rozejrzeć się za używanymi Cromami, niestety nie mieli nic w ofercie, ale zaproponowali mi takie coś. Silnik do gazu, tak jak były zamierzenia na początek, co o tym myślicie ??
Alfa Romeo 159 25900.00 PLN. żory - otoMoto.pl
Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
Uniden 78 elite
„Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!