Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Emotion miało w standardzie a inne wersje mają jeśli kupujący zamówił jako wyposażenie dodatkowe i dopłacił oczywiście
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Nowy klubowicz
to jeszcze chciałem spytać o różnice aut przed i po lifcie czy poza zmianą blachy i wzorów tapicerki coś zmienili? stara wersja dla mnie wygląda jak z poprzedniej epoki:/
Gdzieś pisali, że poprawili klapy wirowe w 1.9 16v ale mechanik mówił, że niczym się nie różnią.
Czy ogólnie jakość plastików i tapicerki polepszyli czy niczym się nie różnią? Warto dopłacać sporo to wersji po lifcie jeśli mam do wyboru egzemplarze w podobnym stanie?
stara wersja dla mnie wygląda jak z poprzedniej epoki:/ ale różnica w cenie spora
pozdr
-
Jest po prostu ładniejsza ale czy warto dopłacić? Ja od początku polowałem na po lifcie i jakoś się udało kupić w miarę bezwypadkowe (klapa z tyłu była malowana ale sprzedający mnie o tym uprzedził ) i serwisowane do końca bo do października a w listopadzie ją kupiłem. Chyba warto dopłacić i kupić coś z młodszego rocznika, takie jest moje zdanie.
-
Klubowicz
Czy jest ładniejsza to jest kwestia gustu
Mi się akurat podoba przed liftowa bardziej:>
Silniki są praktycznie takie same, kolega ma Alfą 159 z 2007 z identycznym motorem i mamy podobne problemy
Kolektor został poprawiony to fakt. Ale i tak bez zaślepienia EGR i porządnym wyczyszczeniu kolekotra (trzeba go wymontować) się nie obejdzie. Czyściliśmy i mój przedzmianowy i kolegi pozmianowy i oba były zawalone okrutnie.
Jedynie co, to jego klapki wydawały się być mądrzej osadzone. Co i tak nie uchroni ich przed urwaniem i wpadnięciem w zawory jeśli się nie zajmie EGRem i czyszczeniem kolektora.
-
Klubowicz
Kolektor zostal poprawiony? W moim odczuciu jest zdecydowanie gorszy od aluminiowego. W plastikowych urywaja sie klapki
-
Klubowicz
Lepiej kupić przed lifta ale doposażonego...
U mnie jest nawet webasto a od polifta (ubogiego z początku produkcji) zaoszczędziłem kilka tysi....
-
Klubowicz
@scrabit
Masz racje - poprawiony to za dużo powiedziane - zmodyfikowany może lepiej
Klapki się urywają bo syfiący EGR zawala kolektory nagarem, o który potem się te klapki zacinają.
W starych kolektorach powodowało to luzy na osiach i ciśnienie doładowania uciekało w atmosfere.
Plastikowe kolektory są inaczej zbudowane i uciekanie doładowania to nie problem (dlatego może poźniej wykrywa się awarię). Natomiast nager z EGR powoduje, że poprostu wypadają i potrafią wpaść zawory.
Najlepszym rozwiązaniem w przypadku plastikowego, jest wyjęcię go, przeczysczenie (to akurat dobrze zrobić w obu przypadkach) i ocenienie stanu klapek. U kolegi w Alfie, po oględzinach wróciły z powrotem do auta.
-
Nowy klubowicz
no i krowa zakupiona
zdecydowałem się na starszy egzemplarz (2005), ale w bogatej wersji i z kosmicznie niskim przebiegiem (103 tyś) kupiony bezpośrednio od prywatnej osoby z Niemiec. Mailowo wszystko miałem dokładnie opisane (niesprawne turbo i lekka korozja za klapie bagażnika), gość okazał się bardzo miły i pomocny dodatkowo utargowałem 1/3 ceny
Z poważniejszych wad auto ma jeszcze walnięty jeden amortyzator ale z wymianą nie powinno być problemu bo to tylny.
Dziwi mnie tylko ta korozja w okolicach klamki klapy bagażnika, bo auto nie było walnięte ani malowane, a rdza we fiacie to raczej coś dziwnego. chyba że się mylę? sporo rdzy jest też jeszcze na tylnym zawieszeniu ale to akurat częsty widok w tych autach z tego co zauważyłem.
Po wstępnej zabawie już na miejscu turbo jest ok (wystarczyło poprawić wężyk od n75), auto odzyskało moc i nie wywala już błędu. Z rzeczy niepokojących mam korekty wtrysków bo jeden ma prawie +4 ale nie wiem czy coś mój kabelek nie przekłamuję bo jeden ma na stałe 0.0 czy tak w ogóle może być?
Na razie auto zaczęło w miarę ok jeździć ale ciągle jest lekko zamulone na niskich obrotach (kopa dostaje dopiero od 2300-2400 obrotów) wstępnie podejrzewam, że to przez zasyfiony kolektor?
pozdr
-
Klubowicz
Jaki masz kolektor? Powinieneś miec alu..
-
Klubowicz
Mam tak samo z tą korektą wtrysku pokazującą stale 0. Przeszukałem chyba cały dostępny internet i znalazłem tylko kilka osób zgłaszających ten sam problem ale zero rozwiązania. Chyba tak musi być.
Dolej jakiegoś czyściwa do wtrysków i sprawdż korekty. Zakładam, że sprawdzasz na rozgrzanym silniku i jałowym biegu z wyłączonymi wszystkim ekstra źródłami poboru (dmuchawy, światła itd.).
Korozję delikatną przy klamce też mam:/
-
Nowy klubowicz
kolektor oczywiście alu, wyśle go na regenerację przy okazji rozrządu (obecnie listwa na klapach jest cała ale już lekko się poci na jednym łożysku), ogólnie kolektor jest mocno zasyfiony i podejrzewam, że to może mieć wpływ na moc przy niższych obrotach, czy nie spodziewać się cudów po czyszczeniu i szukać innej przyczyny?
co do korozji to czym może to być spowodowane akurat w tym miejscu?
a jeśli chodzi o korekty to podejrzewam, że może to być wina kabla albo programu, spróbuję go podpiąć u speca od wtrysków może odczyta coś innego
pozdr
Podobne tematy
-
Napisany przez bartek6622 na forum Croma
Odpowiedzi: 35
Ostatni post: 11-12-2013, 12:37
-
Napisany przez TriXter na forum Croma
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 27-04-2013, 18:07
-
Napisany przez kede86 na forum Panda
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 14-10-2012, 08:36
-
Napisany przez seth na forum Bravo II
Odpowiedzi: 11
Ostatni post: 13-07-2012, 15:54
-
Napisany przez seth na forum Stilo
Odpowiedzi: 144
Ostatni post: 15-04-2011, 19:07
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
fiat croma
,
autka.pl opinie
,
eper.fiatklubpolska.plnaviK
,
,
fiat croma 2006
,
zakup cromki
,
fiat croma ii
,
autka pl forum
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:37.
W sieci od 2007 roku.