Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 36
Like Tree4lubi to!

Temat: Wzrost spalania 1.9 jtd 120 km  

  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    A skad wiesz czy nie kopci? Dpf zatrzymuje sadze. Pewnie kopci ale tego po prostu nie widzisz.
    Maxi lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Świętokrzyskie
    Postów
    57
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Patrzylem czy kopci jak ktos go gazowal. Z tym dpf to sie do konca nie zgidze. Jezdze 2 innymi dieslami peugeot i citroen ktore sa mlodsze i fabrycznie nie maja dpf i wcale nie kopca wiecej jak croma. Czemu wiec jak z crony bym ysunal to miala by kopcic jak parowoz

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Jak sprawdzic stan przeplywomierza w fes?

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Kolego tego nie widzisz czy kopci bo masz dpf. Jesli kopci to Dpf to przechwytuje i tego nie widac. Po to jest DPF by sadze przechwytywał.
    Maxi lubi to.

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Świętokrzyskie
    Postów
    57
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Ok to jak sprawdzi te wtryski? Rozumiem ze moze nadmiernie kopcic dpf to przechwytuje i dlatego sie szybko zapycha. Ale moge to jakos zdiagnozowac poprzez fes?

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Mesem jedyne co to zrownowazenie cylindrow, czyli odchylki na wtryskach - pomiar dokonujesz na rozgrzanym silnikuna biegu jałowym z wyłączonymi odbiornikami

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Oświęcim
    Wiek
    49
    Postów
    267
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150KM ASB Ambient White
    Rocznik
    2007
    Mam DPFa i po rozszczelnieniu IC kopcił aż miło...

  8. #22
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Koledzy zapominają o jednej bardzo ważnej rzeczy - zużycie eksploatacyjne filtra DPF. Jego żywotność to średnio 160 tys. km, zależna od sposobu eksploatacji. Krótkie odcinki pokonywane codziennie to idealne warunki do szybkiego wykończenia DPF czyli zabicia go popiołami, zwłaszcza jeśli w programie diagnostycznym wyjdą spore korekty powyżej +/-1mm3/w na rozgrzanym silniku. Na zimnym korekty będą większe, więc sprawa jest prosta - krótkie odcinki, wtryski na wykończeniu i DPF traci szybko pojemność. Pomaga jedynie regeneracja w profesjonalnym serwisie, polegające na poddaniu filtra obróbce termicznej w bardzo wysokiej temperaturze.
    BTW, to co kolega zrobił przez FES, czyli regenerację wymuszoną DPF, kwalifikuje auto do wizyty w serwisie na wymianę oleju i filtrów.
    Italians Do It Better

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Koledzy zapominają o jednej bardzo ważnej rzeczy - zużycie eksploatacyjne filtra DPF. Jego żywotność to średnio 160 tys. km, zależna od sposobu eksploatacji. Krótkie odcinki pokonywane codziennie to idealne warunki do szybkiego wykończenia DPF czyli zabicia go popiołami, zwłaszcza jeśli w programie diagnostycznym wyjdą spore korekty powyżej +/-1mm3/w na rozgrzanym silniku. Na zimnym korekty będą większe, więc sprawa jest prosta - krótkie odcinki, wtryski na wykończeniu i DPF traci szybko pojemność. Pomaga jedynie regeneracja w profesjonalnym serwisie, polegające na poddaniu filtra obróbce termicznej w bardzo wysokiej temperaturze.
    BTW, to co kolega zrobił przez FES, czyli regenerację wymuszoną DPF, kwalifikuje auto do wizyty w serwisie na wymianę oleju i filtrów.
    Żywotność DPF na 160tys to Francuzi ustalili w swoich autkach, we Fiacie przy sprawnym silniku wytrzyma 3x dłużej. Potem dobrze piszesz.. ale regeneracja wymuszona nie kwalifikuje do wymiany oleju ani filtrów... jedynie z uwagi, że z laptopa programowo nie wypala się DPF-a "do końca" należy pojechać w trasę.

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    Radzionków
    Wiek
    31
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Croma 1,9 8V
    Rocznik
    2005
    U mnie były problemy z wypalaniem dpf, nie pokazywało żadnych błędów. DPF można było wypalić tylko serwisowo, na tarasie nawet po 300km nie dało rady. Silnik sprawdzony wszystko w normach. Wyciąłem ustrojstwo i wcale dramatycznie nie kopci. Oczywiście dając redukcję i but w ziemię dymek puści, ale daleko mu do TDI-ka z kopceniem.
    Tym bardziej, że sam 1,9 8v nie koniecznie musiał mieć dpf bo z lub bez spełnia norme euro 4.

  11. #25
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    Żywotność DPF na 160tys to Francuzi ustalili w swoich autkach, we Fiacie przy sprawnym silniku wytrzyma 3x dłużej. Potem dobrze piszesz.. ale regeneracja wymuszona nie kwalifikuje do wymiany oleju ani filtrów... jedynie z uwagi, że z laptopa programowo nie wypala się DPF-a "do końca" należy pojechać w trasę.
    W 11 letnim aucie o nieznanym przebiegu jak i nieznanych przyczynach zmniejszonej sprawności DPF, oszczędzanie na wymianie oleju po wypalaniu serwisowym to proszenie się o kłopoty. Niestety, DPF do jazdy typowo miejskiej kompletnie się nie nadaje. Krótkie odcinki, o których wspomniał autor tematu i nieco wyeksploatowany silnik + osprzęt i olej podlega przyspieszonej degradacji. W 10 letnim dieslu wtryski nadają się wg speca z branży do kompleksowej regeneracji ponieważ nie trzymają odpowiednich parametrów co w przypadku aut wyposażonych w DPF jest bardzo istotne. Jakie są koszty, wiadomo. Przypadki w których dpf wytrzymuje 480 tys. km to raczej rzadkość i dotyczą pojazdów użytkowanych na długich trasach. I tak właśnie jest z nowoczesnymi dieslami - są fajne kiedy są nowe i pokonują długie trasy.
    Italians Do It Better

  12. #26
    S76
    S76 jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2016
    Skąd
    Zabrzeg
    Wiek
    48
    Postów
    11
    Auto
    Croma 1.9 16V Multijet
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał toka93 Zobacz post
    U mnie były problemy z wypalaniem dpf, nie pokazywało żadnych błędów. DPF można było wypalić tylko serwisowo, na tarasie nawet po 300km nie dało rady. Silnik sprawdzony wszystko w normach. Wyciąłem ustrojstwo i wcale dramatycznie nie kopci. Oczywiście dając redukcję i but w ziemię dymek puści, ale daleko mu do TDI-ka z kopceniem.
    Tym bardziej, że sam 1,9 8v nie koniecznie musiał mieć dpf bo z lub bez spełnia norme euro 4.
    To się wszystko zgadza. Ja mam Cromę fabrycznie bez DPF-a i lekkiego dymka puszcza jedynie przy gwałtownym przyspieszaniu. Jakiś czas temu zdarzało się większe przydymienie, ale przyczyną był zacinający się zawór EGR. Po wstawieniu emulatora EGR-u kopcenie wróciło do normy.

  13. #27
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    A jak z zapachem spalin po wycięciu? Zalatują Jelczem mimo że nie kopci?
    Italians Do It Better

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    Radzionków
    Wiek
    31
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Croma 1,9 8V
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    A jak z zapachem spalin po wycięciu? Zalatują Jelczem mimo że nie kopci?
    Według mnie nie śmierdzi w ogóle co przy dpf u mnie miało miejsce po 2 dniowym postoju spaliny śmierdziały jak to określiłeś starym Jelczem
    Decyzję o wycięciu uważam za słuszną i nie szkodzącą ani mi ani osobą postronnym skoro równie dobrze auto może być bez dpf fabrycznie.
    Ale przede wszystkim mówimy tutaj o sprawnym silniku i osprzęcie, bo tylko wtedy daje to taki efekt jak u mnie.

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    245
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Nie gadaj bo przy sprawnym DPF to nie ma żadnego smrodu spalin, pomijając wypalanie (mówimy tutaj o sprawnym silniku i osprzęcie). Sam wycinałem a po wycięciu zaczęło walić normalną spaloną ropą

  16. #30
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    No też mi się nie wydaje aby w aucie z DPF i sprawnym EGR spaliny waliły "Jelczem"... Dziwne... Zawiaseq, usuwałeś tylko DPF, czy również EGR? Moja kobitka ma Peugeota w HDI bez FAP'a i u niej spaliny pachną jak z piekarni. Jeśli śmierdzi "Jelczem" tzn. że jest problem z prawidłowym spalaniem (wtryski, przepływomierz, kompresja).
    Italians Do It Better


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wzrost spalania po usunięciu EGR i DPF
    Napisany przez czarek87 na forum Croma
    Odpowiedzi: 107
    Ostatni post: 06-02-2017, 09:54
  2. Wzrost chwilowego spalania przy dohamowaniu i ruszaniu
    Napisany przez gzysiol na forum Croma
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post: 06-05-2016, 13:40
  3. Wzrost spalania
    Napisany przez damian398 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 28-11-2014, 21:00
  4. Wzrost spalania
    Napisany przez seth na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 01-05-2014, 21:25
  5. [silnik] Wzrost Spalania - kompendium ;)
    Napisany przez draco1984 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-05-2011, 13:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma wysokie spalanie

https:fiatklubpolska.plcroma-446wzrost-spalania-1-9-jtd-120-km-37387

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl