Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 25 z 25
Like Tree1lubi to!

Temat: Wymiana turbiny, namiar na porządnie zregenerowane  

  1. #16
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,062
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Moje turbo w cromie regenerowałem w firmie Sanko w Jaśle:

    https://sanko-turbo.pl/

    Specjalizują się tylko w regeneracji turbin, od dość dawna. Jestem zadowolony. Można zadzwonić, zapytać, czy np. jest możliwość przysłania kurierem turbiny i wysyłki zregenerowanej do Ciebie w ten sam sposób.

    To nie jest reklama, ale stwierdzenie faktu. Co prawda regeneracja odbyła się za pośrednictwem mechanika - on demontował turbo, oddał je do Sanko i spieprzył montaż wężyków olejowych przy montażu zregenerowanej, ale defekt został zauważony dość szybko i mechanior w ramach reklamacji poprawiał na szybko to, co spieprzył. Sama turbina została zregenerowana dobrze.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Michał, ile km przejechałeś na zregenerowanej turbinie?

  4. #18
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,062
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Sprawdzę wieczorem i dam znać.

  5. #19
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,062
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Maxi Zobacz post
    Michał, ile km przejechałeś na zregenerowanej turbinie?
    Sprawdziłem. Około 38 tys. kilometrów.

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    35
    Postów
    441
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Cześć ,
    Czy montował ktoś z Was u siebie nową turbosprężarkę nissensa? Cena takiej nowej sprężarki jest niewiele wyższa niż regeneracji. Oryginalnie siedzi turbo gareta.

    Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    35
    Postów
    441
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Cześć.

    Mam zarzyganie olejem w okolicy turbiny. Objeździłem kilku mechaników. Większość mówi żeby wymienić turbo na nowe. Jeden natomiast polecił żebym wymienił rurę nr 3 ze schamatu wraz z opaską. Olej cieknie właśnie z tego miejsca. Przerabiał już ktoś z Was podobny temat? Koszt nowej rury z tymi opaskami to ok 200 zł. Jest sens się w to bawić czy turbo i tak już raczej do wymiany?FB_IMG_1599653471417.jpg20200909_093255.jpg20200909_092950~2.jpg

    Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2016
    Skąd
    Radlin / Bochum
    Wiek
    43
    Postów
    263
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 16V Manual
    Rocznik
    12.2006
    Cześć kolego damazy61 ja u siebie demontowałem tą rurę przy cieknącym bagnecie oleju,rura jest plastikowa a wewnątrz jest tulejka gumowa,samej gumy w serwisie FCA nie kupisz psikus Fiata żeby nie było tanio,wrzucam parę fotek z tutorialu
    Po zdjęciu ruru z turbo,możesz u siebie sprawdzić turbinkę czy ma luz pionowy lub poziomy na ośce, u mnie akurat nic wyczuwalnego nie było i oczywiście była sucha wewnątrz od strony zimnej, zazwyczaj uszczelnienie puszcza od strony gorącej, możesz spróbować wymienić samą gumę z dolotu do turbo, roboty dużo niema, 2 śrubki od bagnetu oleju i z dołu opaska ślimakowa która trzyma tą rurę na turbinie.

    Nowa guma na rurze dolotu.jpg20190427_115745.jpgSkaleczona stara uszczelka.jpgPodgląd od dołu na turbo.jpgUszczelka rury dolotowej.jpgPodgląd turbiny od str.zimnej.jpg
    Ostatnio edytowane przez Pandemic88 ; 14-09-2020 o 14:25
    damazy61 lubi to.

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    35
    Postów
    441
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Cytat Napisał Pandemic88 Zobacz post
    Cześć kolego damazy61 ja u siebie demontowałem tą rurę przy cieknącym bagnecie oleju,rura jest plastikowa a wewnątrz jest tulejka gumowa,samej gumy w serwisie FCA nie kupisz psikus Fiata żeby nie było tanio,wrzucam parę fotek z tutorialu
    Po zdjęciu ruru z turbo,możesz u siebie sprawdzić turbinkę czy ma luz pionowy lub poziomy na ośce, u mnie akurat nic wyczuwalnego nie było i oczywiście była sucha wewnątrz od strony zimnej, zazwyczaj uszczelnienie puszcza od strony gorącej, możesz spróbować wymienić samą gumę z dolotu do turbo, roboty dużo niema, 2 śrubki od bagnetu oleju i z dołu opaska ślimakowa która trzyma tą rurę na turbinie.

    Nowa guma na rurze dolotu.jpg20190427_115745.jpgSkaleczona stara uszczelka.jpgPodgląd od dołu na turbo.jpgUszczelka rury dolotowej.jpgPodgląd turbiny od str.zimnej.jpg
    Mechanik właśnie coś wspominał że jak da radę to żebym kupił samą gumę. Sprawdziłem i ta guma jest tak jak mówisz razem z tą plastikową rurą.

    Nie znam się na tym za bardzo ale czy w tej części turbiny w tej rurze powinien być olej?

    Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka

  10. #24
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,141
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Mgiełka zawsze ponoć jest, nawet w nowej/zregenerowanej. Ale "kałuż" oleju być nie powinno.
    Italians Do It Better

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2011
    Skąd
    Nowa Sól
    Wiek
    45
    Postów
    122
    Auto
    Croma 1.9 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    Sorry za odgrzebanie swojego tematu.
    Jestem aktualnie w czasie wymiany turbo - męczyłem się ze starym i męczyłem ale jak zaczęły się za mną robić niebieskie bąki to postanowiłem turbo zmienić. Udało mi się wytargać dołem choć trochę zabawy z samym wyciągnięciem od dołu było.
    Turbo regenerowane kupiłem od polskiego przedstawiciela litewskiej firmy. Nie będę reklamować ale to znana firma zwłaszcza na alledrogo. Dużo pozytywnych opinii mają. Turbo kompleksowo zregenerowane w całości na nowych elementach wg zapewnień przedstawiciela.
    Stare turbo zarzygane od spodu, olej już zaczynał kapać.
    Sprawdziłem na ciśnienie czy olejowa rura odpływowa cała - jest cała - nie popękana. Zasilanie oleju też całe.
    Stare turbo luzy miało zero - tak zero luzu - jakiegokolwiek nawet minimalnego i nawet do drugiego turbo zauważalnie ciężej kręcił się wirnik. W nowym turbo wirnik zauważalnie kręci się łagodniej.
    Nowe turbo ma luz minimalny poprzeczny tak z 0,5mm (podobno to normalne - tak do 1mm).
    Sprawdziłem se vakum pompką jak działa geometria to w starym grucha chowa się tak do 1cm a w nowym turbo przynajmniej 1,5cm

    Mam inne pytanko.
    Udało mi się nie ukręcić żadnej szpilki w kolektorze. Dwie szpilki wykręciły się z nakrętkami.
    Jakim momentem dokręcić nowe szpilki? i jak dokręcać kontrą skręconą? bo na kontrę będę wykręcał.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. [Łódzkie] Łódź szukam porządny warsztat
    Napisany przez nonia uno na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 07-10-2019, 15:42
  2. [osprzęt silnika] Rozruszniki Alfa Fiat Lancia 1.4 1.6 1.8 2.0 kompleksowo zregenerowane
    Napisany przez kuba83 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-07-2019, 15:28
  3. JTD 80KM wymiana turbiny na większą
    Napisany przez radio19966 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-05-2018, 12:09
  4. 1.9 150km wymiana turbiny
    Napisany przez bartas19 na forum Croma
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 11-03-2018, 19:08
  5. Ropa, biała maź na dnie
    Napisany przez kamil00512 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-10-2011, 17:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl