Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2011
    Skąd
    Nowa Sól
    Wiek
    41
    Postów
    95
    Auto
    Croma 1.9 150KM Automat
    Rocznik
    2008

    Wymiana turbiny, namiar na porządnie zregenerowane

    Witam. Noszę się z zamiarem wymiany turbosprężarki w moim 150km.
    Kupiłem auto ze zregenerowanym turbo.
    Turbo późno wstawało a i nie osiągało 100% góry. leje się z niej olejem tak że po 4k tys EGR zaje***y na amen. Na szczęście w pozycji zamkniętej do tego stopnia iż wywaliło check na desce.
    Regulacja dołu nic nie dała. Nie ukrywam iż zaczęła żreć jak smok ze względu na słabe doładowanie od dołu. Zwłaszcza jak się depcze do 2,5k obrotów a auto się słabo zbiera.
    Wężyki sprawne, overboost działa, zawór overboost również wymieniony (Pierburg) więc odrzucam uszkodzenia z tym związane. Macie namiary na dobrą firmę, która sprzeda porządnie zrobioną turbinę ze skalibrowaną geometrią w cenie do 1,5k PLN?
    Na Alledrogo albo jakąś wysyłkową.

    Czy do wyciągnięcia turbo trzeba zwalać chłodnice i rozpinać układ klimy?
    Jakie w ogóle czynności trzeba zrobić.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,958
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Wg niektórych mechaników nie ma szans na porządnie zregenerowaną turbię, dlatego wolą zakładać używane z rozbitków czy tam z anglików. Trochę mnie to dziwi, bo przecież brytyjska firma Melett produkuje "chra" do Garretta a turbosprężarka sama w sobie to nie jest przecież "rocket science". Grunt to szczelność, dobre wyważenie i właściwa regulacja gruszki. Niektórzy zalecają docierać czoło kolektora wydechowego przed jego ponownym montażem na silniku.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    31
    Postów
    271
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Jak słyszę słowo regeneracja to mnie krew zalewa. Szkoda na to kasy. Cokolwiek dostaną w łapy polscy partacze czy to alternator czy to skrzynię nikt nie potrafi tego naprawić tak żeby nie było zastrzeżeń. Zawsze zrobią na odwal. Za to skasują jak za zboże. Po czasie dowiesz się że straciłeś kase.

    Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    46
    Postów
    695
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Garett nie sprzedaje części do turbin i nie rekomenduje ich regeneracji. Możesz więc kupić wirnik od chińczyków za kilka stówek i wymienić środek turbiny ( tanio ) lub kupić nową turbinę ewentualnie używkę. Większość "napprawiaczy" i tak przestawia cięgna tak, że po regeneracji turbina nie ładuje tak jak przed a to po to aby wytrzymała do końca gwarancji...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2019
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    6
    Auto
    Croma 1,9/150
    Rocznik
    2006
    A.M.SERWIS S.C
    Abrahama 7, 81-198
    58 625 58 54 https://g.co/kgs/qD8bvz

    Tzn była dostęonaa od rękii, 850zl + kaucja 400. Sklep jest w Gdyni ale nie ma problemu z wysyłką Kaucja zwrotna do 30 dni, no i pani po odbiorze twojej uszkodzonej turbiny poinformuje co jest przyczyną awarii, takie troche wroznie z fusów tylko, że z turbiny... no i w moim przypadku diagnoza okazała się trafna.

    Troche jest roboty z wymiana ale na pewno nie trzeba rozpinać klimatyzacji. Jezźeli chodzi o chlodnice to nie mam pojecia, ale dla mechanika zwalenie chloodnicy nie powinno stanowic wiekszego problemu.

    U mnie jak turbo jeb.o to wyssało cały olej na odcinku 300, tyle zabraklo mi do domu a wiec sobie tak dojechalem.
    Na warsztacie zaołaciłem 500zl za wymiane turbo, olej, filtry i czyszczenie wszystkiego IC,Kat, DPF.

    Jak już dojdziesz do wniosku, że wymieniasz to warto pomóc trochę szczesciu iu i poprosić mechanika żeby sprawdził szczelność dolotu. Bo choćbyś zamontował turbo od tupolewa, to przy najmniejszej nieszczelnosci bedzie brakowało mocy.
    Ostatnio edytowane przez Morda ; 24-09-2019 o 13:40 Powód: Błąd

  7. #6
    skb
    skb jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2013
    Skąd
    Kujawsko-Pomorskie
    Wiek
    34
    Postów
    85
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150KM był Fiat Marea 2.0 20V
    Rocznik
    2005
    Napiszę tak moje turbo zaczęło puszczać olej do tego stopnia że co 3-4 tyś km musiałem dolewać 0.5l padła decyzja na regenerację rok gwarancji wszystko ładnie pięknie turbo wymienione pasły uszczelnienia po 2 tygodniach oczywiście reklamacja wstawiono drugie wytrzymało 5 miesięcy auto zaczęło kopcić tak że policjant chciał zabrać dowód reklamowałem już tak pięknie nie było walka 3 tygodnie ale wymienili to już 3 turbo w ciągu 6 miesięcy po wymianie to padło zaraz po końcu gwarancji zmieniłem warsztat wspólnie z mechanikem zdecydowaliśmy że kupuje nowy wkład koras czy jak to się fachowo nazywa niewiem jakejś dobrej firmy od pół roku jest spokój olej od wymiany do wymiany trzyma poziom ja robie z 50 tyś km na rok więc turbo nie ma u mnie łatwo od tego czasu zero regeneracji turbin i wtrysków szybciej w ciemno kupiłbym ze szrotu używkę więc poczytaj jeszcze pogadaj ze swoim mechanikem ale ten wkład to najlepsze chyba co w dzisiejszych czasach można zrobić

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    49
    Postów
    565
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Garett nie sprzedaje części do turbin i nie rekomenduje ich regeneracji. Możesz więc kupić wirnik od chińczyków za kilka stówek i wymienić środek turbiny ( tanio ) lub kupić nową turbinę ewentualnie używkę. Większość "napprawiaczy" i tak przestawia cięgna tak, że po regeneracji turbina nie ładuje tak jak przed a to po to aby wytrzymała do końca gwarancji...
    Też jestem przeciwnikiem regeneracji.
    W mojej przestała działać geometria, przeładowanie dość spore, nawet spokojnie przyspieszając jazda kończyła się na 170km/h
    Wymieniłem na nową Garetta (2500zł)

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    46
    Postów
    695
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    Też jestem przeciwnikiem regeneracji.
    W mojej przestała działać geometria, przeładowanie dość spore, nawet spokojnie przyspieszając jazda kończyła się na 170km/h
    Wymieniłem na nową Garetta (2500zł)
    Czy rozbierałeś turbinę po wymianie? Ważne co spowodowało jej uszkodzenie. Czasami powodem defektu geometrii sa zużyte wtryskiwacze, za słabo rozpryskują paliwo i to przekłada się na dużą ilość sadzy a to zabija mechanizm sterowania łopatek. Czasami jazda emerycka powoduje, ze łopatki nie pracują i się zapiekają a innym razem to wypalenie od zbyt wysokiej temperatury
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,958
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    Też jestem przeciwnikiem regeneracji.
    W mojej przestała działać geometria, przeładowanie dość spore, nawet spokojnie przyspieszając jazda kończyła się na 170km/h
    Wymieniłem na nową Garetta (2500zł)
    Gdybym miał do roboty VGT to raczej poszedłbym w regenerację. Ale nie na zasadzie piaskowania pierścienia i łopatek tylko wymiana mechanizmu na nowy. I nie na taki z aliexpress lub allegro tylko od Meletta. Powtórzę, turbosprężarka to nie jest jakaś kosmiczna technologia, kumaty warsztat i nie powinno być przypałów.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    46
    Postów
    695
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Nie jest to kosmiczna technologia ale 200 tys obrotów z jaka kręci się wirnik robi swoje. Ani tego dobrze nie wyważą ani tego nie spasują a o samych materiałach nie wspominając..
    Również wymienił bym wnętrze bo to obecnie najlepszy i najtańszy sposób na regenerację ale niestety i tu można się nadziać..
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    49
    Postów
    565
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V 150KM DPF Emotion
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Czy rozbierałeś turbinę po wymianie? Ważne co spowodowało jej uszkodzenie. Czasami powodem defektu geometrii sa zużyte wtryskiwacze, za słabo rozpryskują paliwo i to przekłada się na dużą ilość sadzy a to zabija mechanizm sterowania łopatek. Czasami jazda emerycka powoduje, ze łopatki nie pracują i się zapiekają a innym razem to wypalenie od zbyt wysokiej temperatury
    Zawór sterujący był uszkodzony i od jakiegoś czasu nie sterował łopatkami.
    Dwa lata temu miałem pierwszy błąd przeładowania...
    Dodatkowo w turbinie luz wzdłużny - poprzedni właściciel trzymał się instrukcji co do częstotliwości wymiany oleju ?

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    46
    Postów
    695
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    Zawór sterujący był uszkodzony i od jakiegoś czasu nie sterował łopatkami.
    Dwa lata temu miałem pierwszy błąd przeładowania...
    Dodatkowo w turbinie luz wzdłużny - poprzedni właściciel trzymał się instrukcji co do częstotliwości wymiany oleju ?
    No tak wymian oleju co 30..35 tys km to nie jest dobry pomysł na oszczędności i o ile mogę zrozumieć ludzi którzy maja nowe auta do 150 tys km max o tyle przy zakupie używki z taką książką serwisową byłbym już ostrożny.... Przeładowanie i blokujący się zawór lub nieszczelności pomiędzy turbina a silnikiem ( na przykład na metalowym kolektorze - oski klapek ) również zabijają turbiny które się za mocno rozbiegają...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2018
    Skąd
    Lodz
    Postów
    15
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    06.2009 FL
    Nie radze w polsce cokolwiek regenerowac. Partacze i tyle powiem. Robia na szybko i nastepny i nastepny. Wszystko na odpierdol i brac kase tylko janusze umieja. Dziadostwo jakich malo.


 

Podobne tematy

  1. [Łódzkie] Łódź szukam porządny warsztat
    Napisany przez nonia uno na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 07-10-2019, 14:42
  2. [osprzęt silnika] Rozruszniki Alfa Fiat Lancia 1.4 1.6 1.8 2.0 kompleksowo zregenerowane
    Napisany przez kuba83 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-07-2019, 14:28
  3. JTD 80KM wymiana turbiny na większą
    Napisany przez radio19966 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-05-2018, 11:09
  4. 1.9 150km wymiana turbiny
    Napisany przez bartas19 na forum Croma
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 11-03-2018, 18:08
  5. Ropa, biała maź na dnie
    Napisany przez kamil00512 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-10-2011, 16:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl