Tu link do samodzielnej wymiany jakby kto się wahał :
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/z...25/#post250155
Tu link do samodzielnej wymiany jakby kto się wahał :
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/z...25/#post250155
Znalazłem warsztat z polecenia znajomego i pojechałem .
Z zewnątrz zwykły wiejski mechanik ale podobno zna sie narzeczy bo przywożą do niego skrzynie do remontu z aso merca i bmw
Olej zmieniony a warto było bo brudny jak silnikowy i brakowało półtora litra do stanu ,skrzynia pracuje wyrażnie ciszej i łagodniej zrzuca biegi w dół .
Co najważniejsze wdruk z infomaxu potwierdził przebieg auta i dobrą kondycję ogólną.
Zapłacilem za usługe wraz z olejem 550zł i Pan poradził aby zmieniać olej co 50tys bo tak zalecal producent skrzyni a dlaczego europejscy producenci tego nie przestrzegają to przecierz wiadomo.
Warsztat Pana Piotra Michalaka to Nowy karolinów koło skierniewic
Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
Uniden 78 elite
„Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!
To bardzo dobra cena, jak przyjdzie czas to sam się zastanowię czy tam nie pojechać. 1 godz. drogi a zysk (a raczej oszczędność) spora.
Cześć, Planuje wymienić olej w automacie.Metodą statyczną. Zakupiłem olej MOTULA https://www.motul.com/pl/pl/products/multi-atf . Udałem się do mechanika na umówienie wizyty. Pokazałem mu co zakupiłem i pokręcił głową. Kazał to oddać i zamówić tutele. Czy ten motul rzeczywiście jest takim badziewiem i lepiej nie zalewać nim skrzyni? MOTUL kosztował 40zł/l. Oczywiście mogę go zwrócić i zamówić tutele.
Olej wymieniony. Zalałem tego Motula. Weszło 4 litry. Skrzynia chodzi bardziej aksamitnie. 40zł za litr. Robocizna 100zł.
Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka
Im bardziej się się zagłębiam na forach alfy i opla ,które mają te same skrzynie tym bardziej uświadamiam sobie że powyższy olej jaki zalałem jest niewłaściwy do tej skrzyni. Na plakietce widnieje specyfikacja aisin warner JWS 3309 ale na forach 159 i vectry piszą jeszcze że oprócz JWS 3309 powinna być w składzie jeszcze ATF AW-1. A motul tego nie ma. Czy dalsza jazda na tym MOTULu jest bezpieczna dla tej skrzyni czy lepiej zmieniać? W przypadku TUTELI są nawet dwie wersje, oddzielna dla skrzyń 5 jak i 6 biegowych. Także jak widać szczegółów w doborze oleju jest sporo.
Dzisiaj zabrałem się za wymianę oleju w automacie.
A tutaj taki zonk
W mojej poliftowej jest coś takiego i widać iż dawno nie było ruszane.
Z tego co wiem powinna być nakrętka stalowa na inbus a tutaj takie coś. Chyba że ta nakrętka jest w innym miejscu?
Odpuściłem sobie bo nie wiem czy łatwo by poszło a na poniedziałek potrzebuje auto na wyjazd z familią
To jakaś inwencja twórcza?
20190202_150658.jpg
Korek wlewowy jest w innym miejscu. Korek odkręca się kluczem typu gwiazda (nasadowy z 2-ma przedłużkami). Jest to mały rozmiar klucza i trzeba uważać żeby nie zerwać ząbków w korku (dociskać mocno w dół przy odkręcaniu). Przy zakręcaniu używać małego momentu dokręcenia bo korek jest stalowy i lubi się spiekać z aluminiową obudową skrzyni. Przy obrobieniu otworu na klucz jest jeden ratunek, ale może nie będzie Ci potrzebny. Japończycy w tej skrzyni zrobili za mały klucz do dużego korka wlewowego.
Olej najlepiej wlewać do skrzyni lejkiem z wężykiem. W przypadku obrobionego gniazda na klucz w korku polecam super patent mojego mechanika. Jak korek jest odkręcony (i wyjęty na chwilę umowy o-ring) przyspawuje się do niego nakrętkę stalową ma M-10 lub M12. W ten sposób do odkręcania korka stosujemy normalny klucz a nie japoński mikro-wynalazek. Pomimo tego trzeba pamiętać o dokręcaniu z wyczuciem (najlepiej moment wg instrukcji skrzyni). Czy ktoś wie ile to ma być Nm?
Ps. Uważam że do tej skrzyni można stosować wiele zamienników oleju (powinien być syntetyczny). Ja przy ostatniej wymianie statycznej wlałem Ravenol i skrzynia chodzi bdb.
https://www.ravenol.pl/plyny-atf-pro...-pojemnosc-4_l
https://allegro.pl/oferta/ravenol-at...-4l-7521996561
Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 02-02-2019 o 23:47
Mam kupiony olej Ravenol 4L + 1L.
W tygodniu muszę za to zabrać. Moja Croma ma wszystkie osłony pod silnikiem i tak nie chce mi się tego rozkręcać. Zwłaszcza dojście do bocznych śrub (od strony kół)
Wyciągnę akumulator i poszukam tej śruby. Naczytałem się o problemach z odkręceniem.
W takich przypadkach aby nie obrobić śruby zawsze skrobałem śrubokrętem i obdmuchiwałem.
Mam dobrej klasy zestaw bitów HEX z twardej stali (do udaru) i pokrętło łamane - 62cm.
Ważny jest pierwszy moment. Jak zerwie "wiązanie" stali i alu (charakterystyczne skrzypnięcie) to śruba pójdzie.
Chcę pójść na skróty. Naoglądałem się filmów i naczytałem z wymian przy oplach i tam średnio wychodzi 3,5L +/-0,2L
Wleje od razu 3,5L.
Na pierwsze wlanie wchodzi średnio 2,5L-2,8L do momentu gdy zaczyna lecieć przelewem kontrolnym. Przy 2,8L już leci ciurkiem przelewem.
Należy zakręcić kontrolny. Dolać 0,5L. ODPALIĆ SAMOCHÓD. Z tego co wiem to konwerter i pompa sporo oleju zabiera.
Po otwarciu kontrolnego może zlecieć nawet do setki. Po tym wszystkim - zakręcić kontrolny, wyłączyć samochód i dolać kolejne pół litra.
W związku z tym iż zwale akumulator to będę zmuszony po spuszczeniu nalać owe 3,5L bo nie będę miał jak dolewać. .
Ja nie demontowałem akumulatora. Do lejka dołożyłem ok 0,5 m igielitowego węża i końcówkę włożyłem do otworu wlewowego w skrzyni. Krótko mówiąc był to lejek z przedłużką.
Witajcie koledzy,
Chciałbym się podpiąć pod temat, na początku roku stałem się posiadaczem leciwej już cromy 1.9 150km z automatyczną skrzynią biegów.
Zastanawiam się nad zmianą oleju, chociaż po tym co się naczytałem sprawa jest niemal pewna, pozostaje jedynie kwestia czy statycznie, czy też domowo-dynamicznie. Do przemyślenia w zależności od dostępnej motywacji
Chciałem się natomiast poradzić o to jaki olej zalać? Dzwoniłem do "zaprzyjaźnionej" hurtowni z olejami i tam powiedzieli mi, że wystarczy olej ATF-III, jednak jeżeli chciałbym się uprzeć na ATF-VI, to nie ma problemu, mają go w ofercie i na pewno nie zaszkodzi wyższej klasy. Czy ktoś wie jak z tym jest, czy faktycznie wystarczy niższej klasy, czy też lepiej skupić się na "VI"?
Kolejna kwestia, to firma jakiej olej zaproponowali mi, mianowicie Venol, czy ktoś z was spotkał się z nią? Jakie macie opinie? Tu: https://venol.de/pl/produkty/przemys.../venol-atf-vi/ link do oleju o którym myślałem...
Czy też lepiej skupić się na czymś o czym było pisane na forum, jak PETRO-CANADA ATF DEXRON VI, lub RAVENOL ATF Fluid T-IV?
Pozdrawiam.
Przekonałem się w końcu do wymiany
W lokalnym warsztacie za kompleksową usługę wołają 500 - płukanie i takie tam maszynowe eciepecie plus olej oczywiście.
Wszystko ok ale leją tylko liqui moly. Ktoś ma jakieś doświadczenia z olejem do ASB tej marki?
Pytanie do tych co się znają. Czy w Cromie 1.9 150KM automat siedzi dokładnie ten sam automat co w Alfie 159 z analogicznym silnikiem? Czy automat z alfy można zainstalować w Cromie czy wymaga to jakiś kombinacji?
Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka
automat siedzi ten sam, nie powinno być żadnych różnic. porównywałem skrzynię z vectry C z Croma i jest dokladnie to samo. napewno jednak skrzynie z tym samym oznaczeniem z Volvo i innych marek nie beda pasowac