Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 luty 2012
    Skąd
    Żywiec
    Wiek
    44
    Postów
    5
    Auto
    CROMA

    Wspomaganie działa w prawą stronę w lewą prawie wcale

    Tak jak w temacie

    Wspomaganie działa w prawą stronę w lewą prawie wcale

    Płyn jest

    kostki odpięte przefukane kontaktem może jakby lepiej ale w prawo też lepiej więc to nie to
    żadnych komunikatów

    Podpiąłem interfejs pod FESa i
    prędkość obrotowa pompy taka sama w obu kierunkach oscylująca w granicach 3000RPM
    ale natężenie pobieranego prądu w spoczynku 7A, w prawo od 20 do 70A
    w lewo 10 do 20-25A

    Czy to coś z pompą? Czy też jeszcze coś innego?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Ten elektro-hydrauliczny patent pending system wspomagania w teorii jest wspaniały, a w praktyce ... niekoniecznie. O ile dobrze pamiętam wymyślił to coś Opel, a stosował m.in Saab i Renault (i może jeszcze ktoś?). Nieważne, wszędzie gdzie był używany nie wzbudził entuzjazmu użytkowników i mechaników.
    Główne problemy są dwa:
    - złącza i ogólnie elektryka
    - uszczelnienia
    Sama przekładnia i jej uszczelnienie to klasyka, każda przekładnia kierownicza ze wspomaganiem hydraulicznym kiedyś zaczyna ciec skądś i nie powodu do robienia dramy. Natomiast cały ból tyłka w przypadku tego systemu dotyczy elektryki, bo ona robi takie numery o jakich się filozofom nie śniło. Wersja "łagodna" to zanik wspomagania w losowych momentach (czyszczenie złączek kabli na pompie zwykle usuwa objawy na długo). Ale może być śmieszniej! np. nieoczekiwane zmiany siły dokładanej przez wspomaganie (wahania ciśnienia, jedyna rada to wymiana na nową/regenerowaną). Problemy ze wspomaganiem w jedną stronę to będzie raczej hydraulika, czyli raczej regeneracja całej przekładni wchodzi w rachubę.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    903
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Też stawiam w takim przypadku na uszkodzenie uszczelnienia w tłoku ....

    Co do samego wspomagania ( i to nie tylko w Fiacie ) to warto zdać sobie sprawę że jeśli nie chce się mieć problemów z układem i z całym mechanizmem należy stosować złotą zasadę :

    Nie jedziesz to nie kręć kierownicą

    Przy wspomaganiu każdemu się wydaje że kręcenie kierownica gdy auto stoi to bułka z masłem... spróbujcie to zrobić jak auto stoi przy wyłączonym silniku/zapłonie Olbrzymie obciążenia jakie pompa i mechanizm musi wykonać oraz prąd jaki płynie podczas skręcania kół na postoju musi w końcu zaowocować uszkodzeniem końcówek drążków, mechanizmu wspomagania lub upaleniem jakiegoś przewodu ...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 luty 2012
    Skąd
    Żywiec
    Wiek
    44
    Postów
    5
    Auto
    CROMA
    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

    Dam znać jak poszło.


 

Podobne tematy

  1. Wspomaganie nie działa
    Napisany przez guliwer na forum Croma
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 26-06-2020, 19:16
  2. Fiat Grande Punto Nie działa wspomaganie
    Napisany przez Fragokov na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 14-10-2017, 18:56
  3. nie działąjące wspomaganie kierownicy
    Napisany przez pablo84 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 04-10-2016, 21:17
  4. Siena - (nie)działające wspomaganie
    Napisany przez remekb na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 28-11-2015, 12:11
  5. [zawieszenie] wymienione, ale wcale nie jest lepiej...
    Napisany przez waho. na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 06-08-2009, 12:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl