po odłączeniu aku nic nie działa nie widzi kluczyka nie moge nawet włczyc zapłonu czy to stacyjka
bardzo prosze o jakies rady bo ja nie mam już pojecia
nie działa piot od centralnego zero reakcji
po odłączeniu aku nic nie działa nie widzi kluczyka nie moge nawet włczyc zapłonu czy to stacyjka
bardzo prosze o jakies rady bo ja nie mam już pojecia
nie działa piot od centralnego zero reakcji
Ostatnio edytowane przez sebastianpol ; 02-07-2017 o 12:45
A jaki był cel odłączania aku?
Tyle wiem że po odłączeniu akumulatora są problemy z sterownikami pakietu komfortowego czyli szyby i etc. Ale czemu kluczyk nie działa bardzo dziwne .Mniemam że aku dobrze biegunami podłączyłeś ?
Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka
Takie coś znalazłem.
Ufff. Problem rozwiązany.
Przy wymianie akumulatora włączył się alarm i blokada drzwi (nie wiem dlaczego). To odcięło mnie od kabiny auta. Kluczyk manualny nie działał. Myślałem, że to przez alarm / blokadę. Ale z drugiej strony działał w zamku od bagażnika.
Akumulator był wyjęty na tyle długo (>1 h), że pilot w kluczyku się rozkodował.
Problem 1 - Brak dostępu do kabiny. Rozwiązaniem było WD40 i ruszanie kluczykiem w zamku drzwi w lewo/prawo. Zamek nie był używany bardzo długo (ja nigdy nie używałem manualnego kluczyka), więc ruszył dopiero po kilku minutach prób obrócenia. Kiedy otworzyłem drzwi było już z górki.
Problem 2 - Przekodowanie pilota. Procedura jest prosta - wkładasz kluczyk do stacyjki, obracasz (ale nie zapalasz silnika) i tak zostawiasz. Następnie naciskasz przycisk z czerwonym kluczykiem na drzwiach kierowcy (ok. 2 sek). Światła powinny mignąć. Robimy to 2 razy. Procedura wzięta z AUDI A4 B5 - Kodowanie pilota centralnego zamka - elektroda.pl.
Czyli wychodzi na to że nasze cromki mają prawie deadlocka w zamkach drzwi .Piszę prawie ,bo z kluczyka dało się otworzyć drzwi. W moim poprzednim aucie (Volvo v40) miałem całkowity deadlock ,co się pewnej zimy przekonałem zamykając zamki z pilota i wyjęciu aku do podładowania ,a klapa maski po wyjęciu aku mi się wypsła i zatrzasneła . I wtedy powstał klops ,bo się ni cholery nie dało otworzyć drzwi z kluczyka . Wtedy miałem 2 wyjścia: wybić szybę,albo jakoś otworzyć maskę i podłączyć akumulator . Na szczęście z pomocą przyszedł mi sprytny kumpel i za pomocą wytrycha otworzył mi maskę . Ale też nie dałoby rady to zrobić gdyby nie to że moja stara vołovina nie posiadała dolnego grilla.W przeciwnym razie ciężko by było dostać ręką od spodu auta do zamka maski . Więc tak dla potomnych po wyjęciu aku zostawić trzeba uchylone okno lub otwartą maskę co by sobie przygód zaoszczędzić takich jak ja miałem w Volvo z deadlockiem .
Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka
przed wyjęciem aku warto sprawdzić czy wkładka w zamku działa i można drzwi z kluczyka otworzyć. jak się daje otworzyć to śmiało można odłączać aku.
co do odpalania to nie wiem czy po włożenia aku po długim odłączeniu, jak nie można przekręcić kluczyka, chyba powinno pomóc zamkniecie auta z pilota, zablokowanie drzwi a następnie odblokowanie.
na pewno po odłączeniu aku i ponownym podłączeniu, żeby działał przycisk na klapie bagażnika, należy zamknąć i otworzyć auto z pilota.
Pozdrawiam
Hmm w nowszych autach samo sprawdzenie czy kluczyk otwiera zamek może nie wystarczyć. Też warto wiedzieć czy nasza fura ma takie zabezpieczenie przeciw kradzieże o nazwie deadlock.Tak jak ja miałem z Volvo .Jak był podłączony aku to kluczykiem mogłem śmiało otwierać i zamykać auto, a po wyjęciu aku aktywował się deadlock.I jak pisałem mogłem sobie tylko wybić szybę,albo awaryjnie otworzyć maskę ,bo kluczykiem to zostało chyba drapanie się po głowie .Jak tak myślę to chyba Szwedzi w tym Volvo zrobili przerost formy nad treścią z tym deadlockiem,bo co by miał zrobić zwykły człek jakby zostawił zapalone światła na noc? A przypomniałem sobie że co bardziej zapobiegliwi wypuszczali pod spód w volvo v40 dwa kabelki co by awaryjnie podać prąd .Mam nadzieję że z Cromą takich cudów nie będzie trzeba robić 😓
Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka
W instrukcji obsługi jest opisana procedura otwierania drzwi przy rozładowanym akumulatorze, więc wykonując jej zalecenia otworzymy auto. Warto jednak co jakiś czas sprawdzić mechanicznie czy nic sie nie zapiekło i awaryjne otwarcie jest możliwe.
W instrukcji jest również opisana procedura jak zamknąć auto bez akumulatora.
Jak niby wyjąć Aku po zamknięciu drzwi i defacto uzbrojeniu alarmu? Alarm po odcieciu Aku wyje natychmiast. Jak akumulator wyjmuję to niestety samochód zostawiam otwarty.
Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka
w instrukcji znalazłem coś takiego
awaryjne otwieranie i zamykani drzwi.JPG
Pozdrawiam