Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 55
Like Tree7lubi to!

Temat: Ubytki oleju  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    39
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    O pomiarach poziomu oleju w Cromie to można by książki pisać. Nie przejmuj się, no chyba że Ci się gdzieś mega poci to warto to zrobić.
    Ja wrzuciłem do bagażnika literek oliwy i jakby się chciała zapalić kontrolka to zawsze dolać mogę.

    Póki co tylko raz na trasie skorzystałem z tego udogodnienia, ale to było jeszcze przed remontem kolektora dolotowego, który się okazało miał dziurawą zaślepkę przy egr i kupa oleju lecącego z odmy mieszało się ze spalinami tworząc olejowo-nagarowy szajs.

    Od remontu kontrolka się nie zapaliła



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2015
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    69
    Auto
    Croma 1.9 150 KM
    Rocznik
    2010
    Poci się przy turbo, jak zajrzę pod samochód to w jednym z otworów w osłonie dolnej silnika widać olejową wilgoć.
    Pytanie skąd takie wahania w pomiarach - nie chcę nalać za dużo bo potem same kłopoty. Ale skoro wczoraj zamrugał mi kontrolką a dolałem 300 ml to od przelania jeszcze daleko?

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał kasztan Zobacz post
    między min a max jest przecież 1 litr
    Gdzie znalazłeś taką informację? To jest mit. Może gdzieś, kiedyś, w jakimś aucie tak było. Ale na pewno nie w Cromie (i w żadnym moim wcześniejszym aucie).

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2015
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    69
    Auto
    Croma 1.9 150 KM
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał maciekpt Zobacz post
    Gdzie znalazłeś taką informację? To jest mit. Może gdzieś, kiedyś, w jakimś aucie tak było. Ale na pewno nie w Cromie (i w żadnym moim wcześniejszym aucie).
    Za instrukcją:

    "Odległość między MIN i MAX odpowiada około 1 litrowi oleju." strona 203

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Ale jaja, masz rację, jest coś takiego w instrukcji więc zwracam honor.
    Ale z drugiej strony to mi i tak nie pasuje - według mnie jednak mieści się tam mniej niż litr. Ale może to przez ten zje@#$% pomiar w Cromie

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2015
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    69
    Auto
    Croma 1.9 150 KM
    Rocznik
    2010
    Pytanie zatem czy jest tam 300 ml przedział (bo tyle dolałem i z min nagle jest max) czy po prostu ja też doświadczam magii pomiarowej.

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Kolego Kasztan. Czy twoje auto stało w tym samym miejscu przy tych pomiarach?

    Problemem jest u mnie że na bagnecie nie widać wyraźnego rozdzielenia blaszki suchej i zanurzonej w oleju. Przy wyciąganiu bagnetu olej rozciera się na część suchą. Nie pomaga odczekanie 5 min z wyjętym bagnetem. Może z tego powodu pomiar u Ciebie był nieprecyzyjny.

    I jeszcze pytanie do fachowców: czy jest w cromie dodatkowe ostrzeżenie o braku ciśnienia/oleju w instalacji. Bo to ostrzeżenie o którym piszecie to jest chyba sygnał z czujnika poziomu oleju w misce. Tzn jest go mniej ale w instalację jeszcze idzie

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    54
    Postów
    646
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Jest ostrzeżenie o niskim poziomie oleju i jest też o niskim ciśnieniu oleju.

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    40
    Postów
    196
    Auto
    Fiat Punto 2 1,3 Multijet
    Rocznik
    2003
    W mojej Cromie po wymianie silnika zaczął znikać olej ok 600 ml na 1tyś. Przed wymianą silnika nie było poboru oleju. Mechanik stwierdził turbine nie miała luzu. Silnik podobno ma ok 250 tyś. Czytałem że te silniki raczej nie biorą oleju tylko turbina. Jak sprawdzić czy to silnik czy turbina. Silnik miał ciśnienie ok 30 bar. W wężu od turbiny tym grubym są ślady oleju nawet krople ale gdzieś czytałem że olej może tam być również z odmy. A jak leci odmą to oznaka pierścieni? Jaki może być koszt naprawy pierścieni.

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Jak cisnienie dobre to może uszczelniaczami zaworów prędzej.

  12. #26
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    W ic zawsze jest olej, to są skropliny i to jest nieuniknione.
    Nie wiem dlaczego wymieniałeś silnik, ale jedno jest pewne, że źle trafiłeś. Teraz żeby zrobić tego to potrzebna jest dobra diagnoza. Jeżeli to uszczelniacze to głowica w górę i do kapitalki. Jeżeli pierścienie pozapiekane to kłania się kapitalka silnika, bo trzeba rozebrać wszystko łącznie z wałem. To, że ma ciśnienie to nie znaczy, że pierścienie zgarniające nie stoją.

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    40
    Postów
    196
    Auto
    Fiat Punto 2 1,3 Multijet
    Rocznik
    2003
    Silnik wymieniałem z powodu braku smarowania na głowicę i zatarcie prowadnic spalenie wałka. Też były luzy na tłoku. Więc myślałem o innym silniku. A pierścieni nie sprawdzi się bez rozebrania. Mechanik też mówił że jak się zrobi głowicę z dotarciem zaworów to dół może nie wytrzymać ciśnienia i pięścienie szybko się skończą. Czy wymiana tych uszczelniaczy to pełna robota głowicy czy tylko nowe uszczelniacze?

  14. #28
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Tylko nowe uszczelniacze. Moze da sie to opanowac bez sciagania glowicy

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    A wycieków nie masz??Spaliny smierdza spalonym olejem??

  15. #29
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Masz inny silnk więc inne problemy.
    Jeśli kompresje na każdym cylindrze ma dobrą to raczej nie jest to kwestia pierścieni a uszczelniaczy zaworowych.. Kopci na niebiesko?
    Jeśli nie to zastosuj inny olej ewentualnie do oleju dodaj Dodatków ceramicznych Xado ... i tyle... 600 ml/1000 to spalają teraz VW w serii .... a co dopiero auta z przebiegiem ćwierć miliona.. za turbiną tak jak koledzy piszą zawsze będzie ślad olejowy ważne aby nie gromadził się tam olej ... Możesz tez przeczyścić silnik wymieniając olej i dodać płukankę aby ewentualnie pierścienie zgarniające odmulić... na razie na twoim miejscu lałbym i obserwował...
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 02-07-2018 o 15:07
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    40
    Postów
    196
    Auto
    Fiat Punto 2 1,3 Multijet
    Rocznik
    2003
    Brak wyciekow lekkie tylko zapocenie węża turbo ic ale brak nawet kropli oleju. Nie widzę żeby puszczał jakąś chmurę dymu. Moc auta jest i silnik pracuje równo żadnych drgań czy fajowań. Mechanik zalecił zmienić olej na 10w40. Mam teraz Motul 5w40. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i sugestie.


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. kasowanie inspekcji oleju i "degradacji" oleju
    Napisany przez maxko na forum Croma
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post: 02-07-2020, 08:56
  2. siwy dym z rury i ubytki płynu chłodzącego
    Napisany przez dawid810909 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 09-02-2014, 10:56
  3. Bravo 1,6, niskie ciśnienie i ubytki płynu (układ chłodzący)
    Napisany przez Francky007 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-09-2013, 19:27
  4. ile oleju
    Napisany przez marysia550 na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 18-12-2012, 14:34
  5. Ubytki oleju w skrzyni biegów - skąd?
    Napisany przez toudi2 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-10-2011, 09:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma bierze olej

czy 4 litry oleju wystarcza do cromy

1.9jtd ubytek oleju

1.9 jtd 150 KM bierze olej

pomuszcie dlaczego muj fiat croma 2 2 benzynowy bierze olej

1.9 jtd intercooler suchy bierze olej

Croma 2.2 bierze olej

croma bierze olej

https:fiatklubpolska.plcroma-446ubytki-oleju-30078

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl