Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 31
Like Tree2lubi to!

Temat: Trzęsienie przy odpalaniu  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    40
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Hmm nie wiem jak duże są te drgania, ale u mnie na pewno na zimnym słychać dwumas (do wymiany) oraz popychacze hydrauliczne potrzebują kilku do kilkunastu sekund (w zależności od temperatury) zanim się ustawią.
    Może jakiś filmik nagraj i wrzuć, zobaczymy jak to to wygląda i brzmi.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    54
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    A co do popychaczy to dzisiaj oddałem autko do mechaniora i wymieni mi wszystkie popychacze bo jeden stuka i mi się jakoś nie chciał ustawić czy coś i bardzo mnie to wqur i tak być nie może. W środę odbieram wóz i miejmy nadzieję że będzie cisza w silniczku.

  4. #18
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał mirek8423 Zobacz post
    A co do popychaczy to dzisiaj oddałem autko do mechaniora i wymieni mi wszystkie popychacze bo jeden stuka i mi się jakoś nie chciał ustawić czy coś i bardzo mnie to wqur i tak być nie może. W środę odbieram wóz i miejmy nadzieję że będzie cisza w silniczku.
    to ile kolega ma na liczniku że już popychacze wymienia, może jakaś oliwa lipna?

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    54
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    Cytat Napisał jaro190 Zobacz post
    to ile kolega ma na liczniku że już popychacze wymienia, może jakaś oliwa lipna?
    na liczniku prawie 200 i przebieg wydaje się być realny bo potwierdzony książką ale wiemy jak to jest. A co do oleju to po zakupie mechanik powymieniał rozrząd oleje płyny i do silnika wlał Castrol Edge 5W30 i coś mówił że zalecany do aut z filtrem dpf w olejach jestem laik. Ale powiem, że to już mi stukało jak go kupowałem czyli świadomie to zrobiłem bo autko jest utrzymane no i tylko klapa z tyłu malowana

  6. #20
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    powiem tak: po zakupie też miałem wlany ten sam olej co ty - poprzednik go lał , i na tym oleju jak auto było zimne strasznie "klekotało" , mając doświadczenie z olejami castrola w poprzednich autach także w stilo jtd postanowiłem zmienić markę oleju wg. mnie na jedną z lepszych ( do stilo też lałem )motul 5w40 c3 niskopopiołowy - olej zaraz po odpaleniu lepiej wg. mnie smaruje elementy ruchome silnika, nie ma efektu "klekotania" tak jak w przypadku castrola, przed każdą wymianą dolewam środek czyszczący i dopiero zlewam zużyty olej, wymiana co 15 tyś km - w moim przypadku 2 razy w roku

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2018
    Skąd
    Lodz
    Postów
    15
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    06.2009 FL
    Mi tez zatrzepie silnikiem jak rano odpalam jak jest zimny. Na cieplym odpala elegancko. Miechanicy sprawdzali i swiece zarowe sa na pewno sprawne. Stwierdzili ze dwa wtryskiwacze do regeneracji. Zregenerowali zaplacilem 1350 i gowno. Dalej zatrzepocze silnikiem jak odpalam na zimnym. Najlepsze jest to ze raz na jakis czas jak odpalam na zimnym to odpali normalnie tak jak powinien bez zadnego zatrzepotania. Akumulator nowy z parametrami zgodnymi z instrukcji obslugi auta. Wczesniej byl akumulator duzo mocniejszy niz przewidziany do tego auta i tez trzepotalo przy odpalaniu na zimnym.

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    404
    Auto
    Croma 150
    U mnie pomogły nowe świece beru i nowy aku z dużym prądem rozruchowym. Ładowanie starego aku na niewiele się zdało a dwuletnie świece bosch w zasadzie grzały jedynie do połowy. Po wymianie znikną problem białego dymku, ciężkiego opalania na zimnym a trzęsienie jest zdecydowanie mniejsze.

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2017
    Skąd
    KRK
    Wiek
    42
    Postów
    13
    Auto
    Croma 1,9 JTDm 8v
    Rocznik
    2008
    Cześć,
    Podepnę się bo choć nie znam się za bardzo to po diagnozie "forum" spodziewam się problemów elektrycznych, niemniej jednym z problemów jest... odpalania
    Nie wyświetla się żaden błąd świec. To samo jest przy podgrzaniu do zgaśnięcia kontrolek, jak i powiedzmy 20 sekundach z włączonym kluczykiem.
    1. Odpalanie- nie jest niestety od kopa, trzeba z 5-6 sekund pokręcić rozrusznikiem
    2. Czasem wywala błędy ASR - czytałem że jest to pierwszy sygnał małego prądu
    3. Przy podpiętym elm327 napięcie odczytane zostało na poziomie 11,9V
    4. Wywala co jakiś czas P2115 (problem z pedałem gazu) - również jako jeden z problemów z forum może być za niskie napięcie. Dziwne tylko że wywala go tylko w czasie jazdy
    5. Napięcie na AKU po 2 dniach nieużywania samochodu to 12,25V. ( włączone odbiorniki to lampka wewnątrz, deska, i co się tam jeszcze standardowo załącza po otwarciu samochodu )
    6. Napięcie na AKU podczas kręcenia rozrusznikiem spada do ok 9V
    7. Po odpaleniu przy włączonych światłach miernik wskazuje na aku 13,85 do 14, Na 1500 obrotów po 3-4 sekundach dochodzi do 14,1


    Czy sprawcą problemów może faktycznie być AKU rok produkcji 2013? Nie znam prawidłowych parametrów. Jak kiedyś benzyniak nie chciał zapalić to miał 8V i wtedy trzeba go było podładować.
    PS.
    Jeśli już aku do wymiany to jakiś budżetowy model? Jakiej firmy? Myślę auto używać ok 2 lat jeszcze.

  10. #24
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Po Twoim opisie wszystko wskazuje na akumulator. Temat marki co i jaki kupić był już poruszany na forum.
    lisekg i Maxi lubią to.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  11. #25
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał bob96 Zobacz post
    Po Twoim opisie wszystko wskazuje na akumulator. Temat marki co i jaki kupić był już poruszany na forum.
    Dokładnie....
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2017
    Skąd
    KRK
    Wiek
    42
    Postów
    13
    Auto
    Croma 1,9 JTDm 8v
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał bob96 Zobacz post
    Po Twoim opisie wszystko wskazuje na akumulator. Temat marki co i jaki kupić był już poruszany na forum.
    Dziś aku wymieniony - nowy to varta blue za 300zł -74/680A przetestowany na miejscu wykazał prąd rozruchowy 690A, w sumie biorąc pod uwagę temp ok 15stopni, to raczej ciężko by spełnił normy EN wg której jest opisany (te 680 to powinien mieć chyba przy -18 stopniach). Niemniej sprzedający zachwalał jako solidy w swojej klasie cenowej.

    Test starego wykazał że zostało mu tylko 340A prądu rozruchowego, przy zmierzonym napięciu na klemie 12,75V

    Niestety test elektryki wykazał, że z alternatorem trzeba się powoli żegnać.

    na wolnych obrotach bez świateł 13,95V, ze światłami 13,85V + z włączoną klimą na max 13,78/ przy 1,5 tyś obrotów przy pełnym obciążeniu było 14.01V

    Pytanie czy jeździć z takim, szukać używanego, regenerować, czy wymieć jakiś regulator napięcia o ile to może pomóc?

  13. #27
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Szkoda akumulatora... Stary akumulator załatwił alternator ( zbyt mocno ciągle obciążał ) tak zazwyczaj jest jak się zwleka z wymianą akumulatora...
    Pojechać do speca i zregenerować... nie wiadomo czy masz uszkodzone diody, regulator, szczotki czy przepalone uzwojenie...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2017
    Skąd
    KRK
    Wiek
    42
    Postów
    13
    Auto
    Croma 1,9 JTDm 8v
    Rocznik
    2008
    No i z moimi problemami to nie wszystko...
    Nie poradziłem sobie z p2115.... reszta ok, czyli wymiana aku pomogła.
    Nadal błąd sporadycznie ale się zaświeca i auto traci moc -tj raczej nie wkręca się na obroty.
    Najczęściej dzieje się tak przy wilgotnej pogodzie (mgła/deszcz)
    Miałem możliwość wymiany pedału gazu, by przekonać się że to nie on jest wadliwy, ale nie pomogło. 2 dni bez błędu i dzisiaj znowu.
    Byłem u mechanika, który coś mi przy aucie już robił (rozrząd, oleje) , ale nie chciał brać się ani za diagnozę, ani za naprawę.
    Pozostaje pytanie kto w Krakowie pomoże? Szukać elektryka czy jakiegoś mechanika od fiatów. Może kogoś sprytnego i .... uczciwego :-) może ktoś poleci?

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    259
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    zacznij od prostej rzeczy - czyszczenia klapy gaszącej zwanej czasem przepustnicą. dostęp jest dobry, jak nie masz dwóch lewych rąk to są to 2-3 godziny roboty. na youtube są filmiki jak się do tego zabrac

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2017
    Skąd
    KRK
    Wiek
    42
    Postów
    13
    Auto
    Croma 1,9 JTDm 8v
    Rocznik
    2008
    Od czyszczenia EGR i przepustnicy się zaczęła próba rozwiązania problemu. Jakiś rok temu została przeczyszczona po raz pierwszy i był spokój kilka miesięcy. Ok 2 msc temu zaraz po zaświeceniu błędów temat był powtórzony. Przepustnica była mocno ubrudzona olejem (zresztą dokładnie tak jak na filmiku z czarną cromą na yt), EGR powiedziałbym jak na rok używania auta w 90% w mieście był czysty. Niestety tym razem pomogło na kilka dni. Zastanawiałem się nad wymianą przepustnicy na inną. Ale w przeciwieństwie do pedału gazu to już większy wydatek :-) i brak pewności co do sprawności używki. Dodatkowo w temacie odpalania zastanawiam się nad problemem z rozrusznikiem bądź jego przewodami. Bo mimo full akumulatora (po 5 godzinach postoju po otwarciu maski 12,72V) potrafi powoli kręcić... tak że już prawie łapie, ale trzeba mu dać ze 3-4 sekundy aż zaskoczy. Wg mnie kręci po prostu za wolno. Stąd nie do końca wiem czy najpierw do dobrego elektryka nie podjechać by sprawdził wiązki, masy, czy co tam jeszcze można, a później dopiero do mechanika. Bo boje się że wymienią pół silnika, może i DPF a przyczyna będzie gdzieś tam w przyśniedziałym lub przetartym kablu :/ niestety sam nie sprawdzę, nawet do mesa nie mam dstępu. A co do elektryków w moim pobliżu to więcej osób ich nie poleca niż poleca.


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Przy odpalaniu zwarcie [?]
    Napisany przez Szczeps na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-09-2014, 18:17
  2. Błędy przy odpalaniu, swiatla
    Napisany przez sungise na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-06-2014, 23:29
  3. trzęsienie przy ruszaniu...
    Napisany przez fiaciorz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 16-04-2013, 18:37
  4. Stukanie przy odpalaniu
    Napisany przez kon-ryn na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 01-10-2012, 19:27
  5. walniecie przy odpalaniu
    Napisany przez prezes900 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 04-01-2009, 20:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446trzesienie-przy-odpalaniu-30036

croma trzesie przy odpalaniucroma trzesie przy odpaleniucroma popychaczedrga po odpaleniu swiece

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl