Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez Abramsik

Temat: Kopcenie na czarno  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 maj 2018
    Skąd
    Wieruszów
    Wiek
    37
    Postów
    22
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2008

    Kopcenie na czarno

    Witam forumowiczów.
    Pacjent do croma 2.4.
    Problemem jest kopcenie na czarno przy mocnym dodawaniu gazu. Ostatnio regenerowałem wszystkie wtryski, wymieniałem listwe wtrysków, regenerowałem dpf i kupiłem nowy egr (nie wiem czy mechanik go zaślepił czy nie) i dzieje się co się dzieje..
    Dodam tylko, że przed wyżej wymienionymi auto nie kopciło w ogóle czy to przy mocnej jeździe czy czy toczeniu się po mieści..
    Jakieś rady?
    Z góry dzięki

    Wysłane z mojego PAR-LX1 przy użyciu Tapatalka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 maj 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    85
    Auto
    croma
    Rocznik
    2009
    turbina pracuje? Sprawdź wężyki podciśnienia, może fachowiec je uszkodził

    Wysłane z mojego LG-H900 przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 maj 2018
    Skąd
    Wieruszów
    Wiek
    37
    Postów
    22
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2008
    Turbo dmucha na pewno. Wiem że było wyciąganie przy regeneracji kolektora wydechowego. Mógł coś spierpapier przy tym?

    Wysłane z mojego PAR-LX1 przy użyciu Tapatalka

  5. #4
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Cytat Napisał Glowin Zobacz post
    Dodam tylko, że przed wyżej wymienionymi auto nie kopciło w ogóle czy to przy mocnej jeździe czy czy toczeniu się po mieści..
    To po co były te wszystkie wymiany i regeneracje?

    Przeczytałem pierwsze zdanie, ale cytat który wkleiłem w zupełności do niego nie pasuje.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 maj 2018
    Skąd
    Wieruszów
    Wiek
    37
    Postów
    22
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2008
    Dpf wypalał mi się co 200km i dlatego został zregenerowany. Przy okazji wymieniłem egr bo się przycinał. Auto miało problemy z odpalaniem na ciepłym silniku - lejące wtryski - regeneracja. Dziwny świst z kolektora wydechowego - planowanie na nowo.
    Dpf miałem tak zabity, że auto musiało na lawecie do mechanika jechać. Zasięgnąłem informacji ze źródeł serwisowych że przy takim zapchaniu filtra mógł paść sterownik albo może dawać zły sygnał. Jest to możliwe?

    Wysłane z mojego PAR-LX1 przy użyciu Tapatalka

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 maj 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    85
    Auto
    croma
    Rocznik
    2009
    DPF wypala Ci się co 200km, możesz napisać ile procentowo jeździsz po mieście. Moja jazda po mieście to ok 90% z czego połowa to w korkach. Wypalania DPF co ok 250km. Podczas wyjazdu na wakacje wypalał się co 900km. Napisz ile zapłaciłeś za regenerację i czy coś pomogła?

    Wysłane z mojego LG-H900 przy użyciu Tapatalka

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 maj 2018
    Skąd
    Wieruszów
    Wiek
    37
    Postów
    22
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2008
    Zrobiłem jakiś czas temu serwisowe wypalanie i po skończeniu filtr dalej był zapchany w 75% co dawało mi do myślenia że jego czas dobiegł końca.
    Jeździłem głównie po mieście czyli gdzieś 70/30 ale nawet podczas wyjazdu na wakacje wypalał się minimum 2 razy na autostradzie a miałem niecałe 600km.
    Regenerowałem go w Wieluniu za 500z maszynowo ze wszystkimi wyciągami potwierdzającym czystość.
    Auto stoi dalej u mechanika bo nie chce takim jeździć. Ten bada dalej co może być nie tak. Ponoć wszystko inne co może powodować kopcenie jest sprawne i winny jest sterownik, który nie chce przyjąć nowego softu i poszedł dzisiaj na stół operacyjny.
    Pytałem bo może ktoś miał podobny przypadek albo wie coś co mechanik mógł przeoczyć..

    Wysłane z mojego PAR-LX1 przy użyciu Tapatalka

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    54
    Postów
    646
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał Glowin Zobacz post
    Zrobiłem jakiś czas temu serwisowe wypalanie i po skończeniu filtr dalej był zapchany w 75%
    Z kompa wypalanie tak właśnie wygląda, dalsze wypalanie w trasie.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 maj 2018
    Skąd
    Wieruszów
    Wiek
    37
    Postów
    22
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2008
    Nie znam się na tym w ogóle ale zanim się zatrzymałem na dobre to sadza wydobywała się nawet spod auta bo plecionka która dochodzi do filtra się rozleciała.
    Zostaje mi tylko czekać co mechanik dalej zrobi.

    Wysłane z mojego PAR-LX1 przy użyciu Tapatalka

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2010
    Skąd
    Podlasie
    Wiek
    45
    Postów
    86
    Auto
    3Fiaty
    Rocznik
    2008,2012,2018
    Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Jak przy dpf może lecieć sadza z tłumika? Chyba że zregenerowali wycinając

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    54
    Postów
    829
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Czytam cały wątek z zaciekawieniem i mam kilka uwag. Moim zdaniem bez podpięcia MESa lub wizyty w serwisie Fiata do końca nie będzie możliwe prawidłowe zdiagnozowanie usterki.Pamiętając, że kłopoty z DPFem są wynikiem a nie przyczyną dymienia uważam, że regeneracja wtrysków została przeprowadzona nie do końca właściwie. Błędów mogło być wiele od prozaicznego błędu przy ponownym zaprogramowaniu wtrysków zaczynając. Co do maszynowego czyszczenia DPFa da ono niewiele lub nic bez zaznaczenia w MESie wymiany filtra. Bez tej czynności sterownik "nie wie" o dokonanej naprawie i dalej pracuje na "starych" danych. Co do EGRa polecam montaż akcesoryjnej (czterootworowej) blaszki-zaślepki tego ustrojstwa. Kończąc polecę wszystkim użytkownikom diesla w mieście stosowanie dodatków do ON do DPFa np. Liqui Molly lub Forte. To szczególnie w mieście naprawdę działa. Stosowałem je i stosuje od lat i na podstawie kontrolnych diagnoz MESem widzę ich pozytywne działanie. Nie bez znaczenia jest także regularne stosowanie preparatu DieselSpulung Liqui Molly. Ja robie to raz do roku przed zimowa wymianą filtra paliwa. I korekty wtrysków mimo 250 tys. nalotu moja Cromka ma wzorowe.
    Ostatnio edytowane przez Abramsik ; 14-11-2019 o 09:01
    Capsel lubi to.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Cytat Napisał Glowin Zobacz post
    sadza wydobywała się nawet spod auta bo plecionka która dochodzi do filtra się rozleciała
    Skoro sadze wydobywały się z plecionki, to napewno nie pochodziły z dpfa. Listwę wtryskową przydało by się sprawdzić. Wtryski. Czujniki. Dymienie na czarno oznacza zbyt bogatą mieszankę.
    Diagnostyka ECU silnika powinna naprowadzić na winowajcę.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    03 grudzień 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    53
    Postów
    119
    Auto
    Fiat Stilo MW Uproad 1,9JTD; Croma 2,4 Emotion 2008
    Rocznik
    10.2005; 04.2008
    Kiedyś miałem ten sam przypadek i miałem zapchany DPF. Auto zostało przewiezione lawetą do warsztatu i tam DPF został wymontowany i wyczyszczony chemicznie. Przyczyną tego zapchania był lejący wtrysk na 3 i 5 cylindrze.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 maj 2018
    Skąd
    Wieruszów
    Wiek
    37
    Postów
    22
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2008
    Chcę trochę odświeżyć temat bo problem został rozwiązany.
    Okazało się że sterownik się wysypał, nie chciał zapisać nowych ustawień i trzeba było programować wszystko od nowa zaczynając od wtrysków na dpf kończąc. Kopcenie ustało a auto zaczęło pracować jakoś przyjemniej i trochę mniej palić.
    Problem ze sterownikiem wynikał prawdopodobnie ze zbyt małego prądu rozruchowego bo ok 9v przy kręceniu kluczykiem bo alternator już niedomaga i trzeba go zregenerować. Niby kręci dobrze, szybko odpala a jednak po zbadaniu przez elektryka coś znowu okazało się być nie tak [emoji6]

    Wysłane z mojego PAR-LX1 przy użyciu Tapatalka

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,861
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Czyli po regeneracji wtrysków, nie zostały wpisane nowe kody oznaczające działanie wtrysków. Sterownik nic sam nie zapisuje bo nie ma co zapisywać. Ktoś dał ciała.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'


 

Podobne tematy

  1. Marea 1.9 JTD (110KM) - przymułki i kopcenie na czarno
    Napisany przez coopra na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 23-09-2019, 19:54
  2. Kopcenie na czarno przy plusowej tempersrurze
    Napisany przez Lukasz1702 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 09-11-2018, 11:10
  3. 1.6 Kopcenie na biało.
    Napisany przez arak1488 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 10-10-2017, 18:02
  4. pytanie o kopcenie
    Napisany przez GrzesiekDDZ na forum Stilo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 01-07-2015, 14:12
  5. Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 21-10-2013, 19:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl