Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 72
  1. #31
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    362
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał mugsy Zobacz post
    Właśnie mam identyczny dylemat, trzęsienie autem i problem z prawą półosią

    Pytanie co teraz lepiej wymieniać? Całą półoś czy tylko kielich + krzyżak?

    Kompletna półoś jakiejś renomowanej firmy typu SKF czy Metelli lub oryginał to koszt od 900zł wzwyż

    Natomiast z zamienników znalazłem takie ciekawostki:

    PĂłłoś prawa FIAT CROMA 1,9 MJTD Multijet 2005-2011 (6479209807) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. - producent ODM multiparts, cena 650zł
    PĂ�ŁOŚ PRAWA Fiat Croma 1.9D '05- MOCNA (6733474077) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. - firma niewiadoma, cena 648zł
    NOWA PĂ�ŁOŚ prawa CROMA od 2005r 1,9 D Multijet kpl (6683651210) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. - firma niewiadoma, 640zł

    Jeżeli chodzi o zestawy kielich i krzyżak to są tańsze od półosiek, i na alledrogo znalazłem takie:

    PĂ�ŁOŚ PRAWA KIELICH FIAT CROMA 1.9 D JTD MultiJet (6540384976) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. - firma GR, cena 465zł
    KIELICH WEW PĂ�ŁOŚ FIAT CROMA 1.9 D MULTIJET MANUAL (6096303562) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. - firma ZETA-ERRE, cena 470zł
    KIELICH WEWNĘTRZNY PRAWA FIAT CROMA 1.9 MJTD JAKOŚ (5615294621) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. - produkt WŁOSKI (ale kij go wie), cena 495zł

    Czy ktoś z was koledzy zakładał może któreś z tych zamienników lub chociaż cokolwiek wie o tych firmach?
    Widzę kolegę też dopadło... Moim zdaniem jeśli decydować się na nówkę to nie ma sensu kompletnej półosi kupować, a tylko długą półośkę z kielichem oraz krzyżak. Rekomendacje odnośnie zamienników mile widziane [emoji2]



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Gdynia obecnie :)
    Wiek
    38
    Postów
    209
    Auto
    VW Caddy 1.9 tdi oraz Croma 1,9 JTD 150 km
    Rocznik
    2009 Caddy i 2005 croma
    Bacznie obserwuje wasz wątek bo mnie też to niestety czeka.... Tylko poczekam najpierw na diagnozę mechanika

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    362
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    U mnie problem zażegany (póki co :p).
    Nastawiałem się na to, że kielich jest jeszcze ok i wymiana krzyżaka załatwi sprawę (parę stówek w kieszeni by zostało). Z racji, że z mechanikiem umówiłem się dopiero ne weekend majowy, postanowiłem zajrzeć do przegubu i dodać trochę smaru aby poprawić mu nieco warunki pracy. Ściągnąłem dużą opaskę, odchyliłem osłonę a tam niemal sucho! Z przegubu wyciekło tylko trochę brunatnej cieczy o konsystencji oleju przekładniowego. Do kielicha oraz wnętrza osłony wcisnąłem ok. 140 g smaru molibdenowego do przegubów. Założyłem opaskę, jazda próbna i nic, jedzie jak po szynach, żadnego telepania na boki, a ostatnimi czasy dość mocno się ono nasiliło. Dzisiaj test z dużym obciążeniem, górka i prawie tona na przyczepce i dalej wszystko ok.
    Tak więc zanim zabierzecie się za wymienianie półosiek polecam zajrzeć pod osłonę przegubu. Naprawa zamiast kilku setek zamyknęła się w moim przypadku w 11 zł ( 2 tubki smaru i opaska).

    Wysłane z mojego SM-J710F przy użyciu Tapatalka

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    40
    Postów
    196
    Auto
    Fiat Punto 2 1,3 Multijet
    Rocznik
    2003
    A czy można przesadzić z ilością smaru? Też chciałem tam zajrzeć i dołożyć tylko boję się tego żeby nie było za dużo. Czy przy tej operacji na coś szczególnie trzeba uważać?

  6. #35
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    362
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Fiat zaleca do przegubow 120 lub 140 g smaru, nie pamiętam dokładnie. Jak dasz za dużo to nic się nie stanie, najwyżej wyciśnie trochę smaru spod osłony.

  7. #36
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 marzec 2017
    Skąd
    Pasłęk
    Wiek
    58
    Postów
    1
    Auto
    FIAT STILO 1,2 16V
    Rocznik
    2003
    Nie można przsadzić. Smar jest stosunkowo gęsty i wejdzie go tylko tyle, ile miejsca jest pod osłoną gumową. Ewentualną nadwyżkę wytrzeć do sucha. Trzeba tylko pamiętać, by założyć opaski (najlepiej nowe). Trzeba też dokładnie sprawdzić osłonę gumową. Wszelkie objawy zużycia gumy (pęknięcia) są niedopuszczalne.

  8. #37
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Witam.
    Temat o telepaniu budą ale u mnie sam nie wiem co występuje (i na czym polega telepanie budą )
    Mam drgania na kierownicy identyczne jak przy złym wyważeniu. Na początku od 110 do 130. Po dłuższej jeździe zaczyna już od 90. Opony nowe i niby wyważone a na zimówkach miałem podobnie. Po wciśnięciu sprzęgła bez zmian. Mechanik prześwietlił auto i jedyne do czego można się przyczepić to lekki luz na przegubach wewnętrznych. Ale czy to może być to? Wymieniłbym półośki ale szkoda 8 stów wywalić w błoto, bo to może nie to.

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    362
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Przeguby zazwyczaj "telepią" przy mniejszych prędkościach (60-90 kmh). Ale skoro masz lekki luz to nie zaszkodzi zajrzeć do osłon i w razie czego dowalić smaru. Koszt groszowy a może poradzi.

  10. #39
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał stevenek Zobacz post
    Ale skoro masz lekki luz to nie zaszkodzi zajrzeć do osłon i w razie czego dowalić smaru
    ale to wewnętrzne. Tam chyba kiepski dostęp.

  11. #40
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    362
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał luk202 Zobacz post
    ale to wewnętrzne. Tam chyba kiepski dostęp.
    Da się do nich dostać bez większego problemu. Z kanału najlepiej, ale niektórzy nawet na podnośniku dają radę.

  12. #41
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    podnosisz jedno koło auta, zdejmujesz koło i już masz dostęp do osłony przegubu wewnętrznego.
    z dostępem nie ma tragedii.
    dobrze mieś drugi podnośnik i podstawić pod wahacz. jak się go lekko podniesie to łatwiej gumę zdejmuje.
    Pozdrawiam


  13. #42
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Dzięki. Jak znajdę chwilę to najpierw podjadę jeszcze raz wyważyć koła a później zabiorę się za osłony. Od razy przelecę wewnętrzne i zewnętrzne.

  14. #43
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    40
    Postów
    196
    Auto
    Fiat Punto 2 1,3 Multijet
    Rocznik
    2003
    Czy ktoś wie jaki rozmiar jest opasek chciałem od razu nowo założyć. Chodzi mi o tą duża przy kole.
    stevenek dokładka smaru do przegubu wewnętrznego przy skrzyni czy zewnętrznego kole?
    Ostatnio edytowane przez jarcio21 ; 24-04-2017 o 14:29

  15. #44
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    40
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał luk202 Zobacz post
    Witam.
    Temat o telepaniu budą ale u mnie sam nie wiem co występuje (i na czym polega telepanie budą )
    Mam drgania na kierownicy identyczne jak przy złym wyważeniu. Na początku od 110 do 130. Po dłuższej jeździe zaczyna już od 90. Opony nowe i niby wyważone a na zimówkach miałem podobnie. Po wciśnięciu sprzęgła bez zmian. Mechanik prześwietlił auto i jedyne do czego można się przyczepić to lekki luz na przegubach wewnętrznych. Ale czy to może być to? Wymieniłbym półośki ale szkoda 8 stów wywalić w błoto, bo to może nie to.
    Miałem bardzo podobne objawy. Zaczęło się w momencie zamiany z nówek zimowych na stare letnie opony. Po wydaniu małego majątku na nowe opony letnie, kupnie przegubów wewnętrznych i regeneracji zewnętrznych, wymianie tarcz hamulocowych i regeneracji zacisków, wielokrotnym wyważaniu kół - zatoczyłem koło. Trafiłem do zakładu wyważającego koła, w którch pan mechanik na oko stwierdził że winne są opony i ich nierówności wzdłużne. Poświęcił 10 minut więcej przy wyważaniu kół i "zooptymalizował" położenie opony względem felgi.

    Problem znikł i nigdy nie wrócił. Teraz przy każdej wymianie opon wspominam, że należałoby zwrócić na to uwagę i problemu nie ma

  16. #45
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał jarcio21 Zobacz post
    Czy ktoś wie jaki rozmiar jest opasek chciałem od razu nowo założyć. Chodzi mi o tą duża przy kole.
    stevenek dokładka smaru do przegubu wewnętrznego przy skrzyni czy zewnętrznego kole?
    Na przegubie wewnętrznym oryginalna opaska ma wybity rozmiar 94,5


 

Podobne tematy

  1. Prośba o sprawdzenie samochodu
    Napisany przez maureliusz na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 17-01-2014, 17:02
  2. Prośba o sprawdzenie samochodu
    Napisany przez maureliusz na forum Mazowieckie
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-01-2014, 22:03
  3. Kolor samochodu
    Napisany przez maciek3103 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 21-11-2013, 09:15
  4. Wygłuszenie samochodu
    Napisany przez lukq na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 23-05-2013, 16:22
  5. Szarpanie samochodu
    Napisany przez Stealer na forum Uno
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 30-12-2008, 20:23

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

objaw skrzywionej p

punto przegub kielich cena

krzyzak polosi croma

fiat croma wymiana przegubu

lybra stilo fiat krzyzak przegubu

fiat croma 2 automat przegub

wymiana przegubu croma

wymiana krzyzaka croma

croma automat krzyzak

przegub wewnetrzny do fiat croma

przegub wewnetrzny fiat croma

kielich przegubu fiat croma

Przegob fiat croma

https:fiatklubpolska.plcroma-446trzesiawka-samochodu-24884

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl