Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 53
Like Tree2lubi to!

Temat: Stuki z zawieszenia  

  1. #31
    Klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2018
    Skąd
    Kościan
    Wiek
    31
    Postów
    184
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    Faktycznie, widzę po zdjęciach różnicę, zamówię nowe "druty" i sprawdzę czy jest różnica, tym bardziej że owe druty nie są jakieś kosmicznie drogie.

    Ok, druty/sprężyny nabyte, dziś zamontujemy i zobaczymy jaki będzie efekt.
    Ostatnio edytowane przez placuszek ; 29-08-2018 o 11:31



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2010
    Skąd
    Belgia,czasami Katowice
    Postów
    455
    Auto
    Opel Insignia, Fiat Croma 1,9 16v
    Rocznik
    12.2012
    I jak sytuacja?

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2018
    Skąd
    Kościan
    Wiek
    31
    Postów
    184
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    Sprężyny kupione, czekają na montaż, myślę że dziś to ogarnę. Czy to pomarańczowe na końcach klocka na załączonym zdjęciu u kolegi to po prostu smar miedziany czy coś innego? Screenshot_20180829-171246.png

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2010
    Skąd
    Belgia,czasami Katowice
    Postów
    455
    Auto
    Opel Insignia, Fiat Croma 1,9 16v
    Rocznik
    12.2012
    Tak to smar miedziany.

  6. #35
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Nie wiem czemu czepiacie się tych sprężyn?
    IMG_20180829_121905.jpgIMG_20180829_121922.jpgIMG_20180829_121943.jpg

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Przemko1981 Zobacz post
    A tu taka może mała przestroga.... Jak wyglądać mogą klocki po 1000 km autostradą jednym prawie ciągiem od momentu zaświecenia się kontrolki zużycia okładzin hamulcowych.Na foto klocki ferrodo.
    Bo klocki rozlazły się ze starości i zerwało okładziny. Nic w tym dziwnego.

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2010
    Skąd
    Belgia,czasami Katowice
    Postów
    455
    Auto
    Opel Insignia, Fiat Croma 1,9 16v
    Rocznik
    12.2012
    Voyager1 u ciebie tez spręzynki lepiej dolegają, ale co mi nie pasuje u kolegi placuszek mam wrażenie brakuje tego języczka z zacisku, zaznaczyłem na czerwono o co mi chodzi, w naszej cromie jest 305mm, a kolegi, który ma cromę nie ma akurat że tak powiem pod ręką.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  8. #37
    Klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2018
    Skąd
    Kościan
    Wiek
    31
    Postów
    184
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    Lewa strona wymieniona, jak widać na zdjęciu sprężyna przylega znacznie lepiej, niestety prawej strony nie udało mi się wymienić ponieważ mechanik tak doje...przykręcił śruby że złamałem dwa klucze jutro rano do niego pojadę i poproszę o odkręcenie i szybką wymianę. Przejechałem się kawałek po dziurawej drodze i na razie wydaje mi się że z lewej całkowicie przestało stukać, info potwierdzę jutro jak zrobimy drugą stronę.

    Cytat Napisał Cinek1 Zobacz post
    ale co mi nie pasuje u kolegi placuszek mam wrażenie brakuje tego języczka z zacisku
    Języczek jest ale na poprzednich zdjęciach go nie widać. Teraz jest lepiej

    IMG_20180829_192450.jpgIMG_20180829_192438.jpgIMG_20180829_192435.jpg

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2010
    Skąd
    Belgia,czasami Katowice
    Postów
    455
    Auto
    Opel Insignia, Fiat Croma 1,9 16v
    Rocznik
    12.2012
    Faktycznie jest, ale pierwsze fotki tak zmyliły,jakby go nie było.

  10. #39
    Klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2018
    Skąd
    Kościan
    Wiek
    31
    Postów
    184
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    Aktualizacja, generalnie wymiana tych sprężyn pomogła w 50% tzn z lewej strony stuki ustały całkowicie, natomiast z prawej nie widzę większej różnicy.
    Cały czas zaznaczam ze jadąc po lekko dziurawej drodze wystarczy delikatnie oprzeć nogę na hamulcu a stuki znikają.
    Zastanawiam się teraz czy wymiana jarzma z prawej strony nie poprawiła by sytuacji ponieważ wydaje mi się że powodem stuków jest luz wynoszący moze z 3-4 mm pomiędzy jarzmem a klockiem... zaznaczyłem to na zdjęciu czerwoną kreską
    IMG_20180829_192438.jpg

  11. #40
    Klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    38
    Postów
    188
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Nie powinno tam być blaszek prowadzących?

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  12. #41
    Klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2018
    Skąd
    Kościan
    Wiek
    31
    Postów
    184
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Szuszu Zobacz post
    Nie powinno tam być blaszek prowadzących?
    Z tego co zaobserwowałem blaszki występują w hamulcach crom przed FL gdzie tarcze mają średnice 305 mm. Ale jeśli się mylę to oczywiście poprawcie mnie.

  13. #42
    Klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2017
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    39
    Postów
    262
    Auto
    Renault Espace 2011 2,0dci 150KM
    Rocznik
    2011
    Tak u mnie w wersji z 2006 są blaszki prowadzące.

  14. #43
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 czerwiec 2017
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    39
    Postów
    76
    Auto
    CROMA 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2007
    I tu pytanie za 100pkt. Czy wersje z tarczami 285mm mają, powinny, czy nie powinny mieć tych blaszek😯??
    Jam mam rocznik 2007 przedlift , tarcze 285 i jak zmieniałem klocki to tych blaszek nie było. Ktokolwiek wie coś w tym temacie prośba o odpowiedź thx.

    Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka

  15. #44
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2010
    Skąd
    Belgia,czasami Katowice
    Postów
    455
    Auto
    Opel Insignia, Fiat Croma 1,9 16v
    Rocznik
    12.2012
    W tarczach 285mm nie ma tych blaszek, to screeny na potwierdzenie.
    Pierwsze foto to 305mm a drugie 285mm
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez Cinek1 ; 30-08-2018 o 19:25

  16. #45
    Klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2018
    Skąd
    Kościan
    Wiek
    31
    Postów
    184
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    Myślę, śmiało mogę podsumować problemy ze stukaniem w moim zawieszeniu jednym zdaniem:
    JEŚLI CHCESZ COŚ ZROBIĆ DOBRZE - ZRÓB TO SAM

    Jedynym winowajcom stuków w zawieszeniu było zbyt słabe podgięcie blaszek mocujących w klockach wewnętrznych i to właśnie one dzwoniły. Aż się dziwie, że żaden z mechaników któremu zleciłem uporanie się z tym problemem sobie z tym nie poradził, a wystarczyło poruszać klockiem i wszystko stało się jasne.
    Tak na przyszłość jeśli po wymianie klocków - zaczęły wam one stukać i dzwonić, spróbujcie odgiąć ( jak najbliżej powierzchni klocka ) blaszki ze zdjęcia poniżej. U mnie pomogło od razu.

    Dzięki serdecznie za pomoc i poświęcony czas

    IMG_20180831_212955.jpg


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. stuki zawieszenia przód
    Napisany przez paki na forum Tipo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 03-06-2018, 11:05
  2. Jaki warsztat na Śląsku polecacie? - Stuki zawieszenia
    Napisany przez elep82 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-03-2018, 15:23
  3. Stuki zawieszenia
    Napisany przez Double na forum 500L
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 15-03-2018, 20:34
  4. Stuki zawieszenia
    Napisany przez Iceman31 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 19-02-2013, 07:41
  5. [zawieszenie] metaliczne stuki z zawieszenia lub układu kierowniczego
    Napisany przez florek2010 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 15-06-2011, 07:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl