Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 53
Like Tree2lubi to!

Temat: Stuki z zawieszenia  

  1. #16
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,062
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    A może to łączniki stabilizatora? Przeciez one zużyte dają właśnie taki głuchy dźwięk, zwłaszcza przy manewrach parkingowych i na nierównościach.

    Stawialbym albo na łączniki albo na łożyska kolumny McPherson.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez michalpodroznik ; 21-08-2018 o 17:38



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2010
    Skąd
    Belgia,czasami Katowice
    Postów
    492
    Auto
    Opel Insignia, Fiat Croma 1,9 16v
    Rocznik
    12.2012
    @placuszek te blaszki są w zestawie i się nakleja.U Ciebie już chyba są naklejone.Akurat znajomego nie ma zebym mógł sprawdzić jak u niego jest, bo on ma właśnie tarcze 285mm,ale na dniach wpadnie 305mm.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Co do stuków, mogą być łączniki stablilizatora, gumy na stabilizatorze lub drążki kierownicze.

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 czerwiec 2017
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    43
    Postów
    77
    Auto
    CROMA 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2007
    Takie moje luźne przemyślenie...A czy kolega Radomir próbował może na SKP badać skuteczność amortyzatorów? Na oko to taka maszynka wprawia w wibracje koło jak jazda po tzw. kocich łbach ...może wtedy rozdzwoni się to co Ci w aucie hałasuje...

    Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 czerwiec 2017
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    43
    Postów
    77
    Auto
    CROMA 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2007
    A tu taka może mała przestroga.... Jak wyglądać mogą klocki po 1000 km autostradą jednym prawie ciągiem od momentu zaświecenia się kontrolki zużycia okładzin hamulcowych.Na foto klocki ferrodo.
    A i faktycznie nowe klocki bardzo swobodnie wchodzą w jażmo... Z praktyki w innych autach zawsze musiałem troszeczkę przypiłowywać krawędzie klocków aby je włożyć.....

    Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2017
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    43
    Postów
    262
    Auto
    Renault Espace 2011 2,0dci 150KM
    Rocznik
    2011
    Cytat Napisał Przemko1981 Zobacz post
    Takie moje luźne przemyślenie...A czy kolega Radomir próbował może na SKP badać skuteczność amortyzatorów? Na oko to taka maszynka wprawia w wibracje koło jak jazda po tzw. kocich łbach ...może wtedy rozdzwoni się to co Ci w aucie hałasuje...

    Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka
    Tak ,amory sprawdzane obydwa coś ok.80%.
    Była cisza.
    Dzisiaj nie było niestety kiedy pojeździć i poprzedzać, ale auto dobrze nie rozgrzane (hamulce) i na drodze której zawsze stuki są słyszalne była cisza.
    Jutro mam więcej jazdy więc auto dobrze się rozgrzeje to się zobaczy.
    W związku z dzisiejszą ciszą zaczynam jednak podejrzewać hamulce.
    Chyba że z rana mechanik coś podokręcał a nie powiedział.....
    Ostatnio edytowane przez radomir ; 21-08-2018 o 22:12

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Gdynia obecnie :)
    Wiek
    37
    Postów
    209
    Auto
    VW Caddy 1.9 tdi oraz Croma 1,9 JTD 150 km
    Rocznik
    2009 Caddy i 2005 croma
    Moja croma ma podobny problem. Przy większych prędkościach stuka jakby amortyzator nie był w stanie dobrze odbić lub sprężyny kończyły żywot.
    Niestety na stacji kontroli nic nie znaleziono i przyzwyczaiłem się do tego że to dość miękki samochód i po prostu na nierównościach zwalniam trochę....

  8. #22
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Naprawdę nie ufajcie tym testom amortyzatorów na stacjach diagnostycznych bo są nic niewarte... Wiele razy się o tym przekonywałem. Ja profilaktycznie zmieniam amortyzatory przy przebiegu 130-150 tys km w każdym swoim aucie niezależnie od testów i wiem jakie miałem wyniki przy niesprawnych amorkach gdzie trudno było np zapanować nad Bravą ( 76%) i po wymianie na nowe (56% ) gdzie trzymała się jak przyklejona.... I wiem co wyciągam z auta po tym przebiegu...
    Amortyzatory wymieniajcie bo dostaje i samo zawieszenie i sprężyny po dupie a poza tym to niebezpieczne Mało kto zdaje sobie sprawę jak ważne jest resorowanie i jaki ma wpływ na drogę hamowania i zachowanie auta na drodze .... wymiana z tyłu jest bardzo prosta w Cromie a same amorki niesa drogie więc zobaczcie i przekonajcie się jaka jest różnica nawet bujając autem naciskając na krawędź bagażnika z tyłu przed i po wymianie... Ja polecam amorki: B4 Bilstein
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 22-08-2018 o 08:42
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2018
    Skąd
    Kościan
    Wiek
    35
    Postów
    184
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    Jeśli chodzi o stuki u mnie to jestem na 99,99 procent pewien że dochodzą one właśnie z przednich kół. Drążki i końcówki wymienione miesiąc temu ( był luz i auto prowadziło się jak kupa, teraz jest lux). Stabilizator oraz gumy na nim mam nowe, końcówki stabilizatora tez. Po sprawdzeniu na urządzeniu do sprawdzania amortyzatorów na stacji diagnostycznej ewidentnie dzwoniło właśnie ze środka koła. Poza tym wystarczy podczas jazdy delikatnie położyć nogę na hamulcu i klocki przestają dzwonić. W samych jarzmach po włożeniu klocków jest trochę luzu ( aż mechanik był zdziwiony ).

    Powiedzcie mi czy słyszeliście kiedyś o "rozklepywaniu klocków", znajomy mi doradził że jak klocki mają za dużo luzu to można coś takiego wykonać.

  10. #24
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    62
    Postów
    1,479
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał placuszek Zobacz post
    Powiedzcie mi czy słyszeliście kiedyś o "rozklepywaniu klocków", znajomy mi doradził że jak klocki mają za dużo luzu to można coś takiego wykonać.
    W sumie ma to sens, jeśli jest minimalny luz to po przez taki manewr można by go zlikwidować.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  11. #25
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    A co się stało z sprężynkami ( blaszkami ) które wchodzą pomiędzy klocek a jarzmo i prowadzą klocki? Ktoś zapomniał włożyć
    Nie wiem jakie macie klocki ( jakiego producenta ) ale klocek ma się trzymać cylinderka od wewnętrznej stronie za pomocą specjalnych blach które wchodzą do środka cylinderka ... może ktoś ich nie rozgioł odpowiednio lub ich niema...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  12. #26
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    40
    Postów
    954
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Radomia jeśli słychać tylko szukanie na podszybiu i sprawdzileś zawieszenie,to sprawdź zbiorniczek wyrównawcze płyny chłodniczego czy nie puka. Już kilka osób pisało tu o podobnych objawach a winowajca zamieszkania był właśnie zbiorniczek.

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2017
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    43
    Postów
    262
    Auto
    Renault Espace 2011 2,0dci 150KM
    Rocznik
    2011
    Od ostatniej wizyty kontrolnej u mechanika jest cisza,stuki zniknęły.
    Dzisiaj zajechałem i pytam z ciekawości co robił przy aucie?
    Mechanik na to że sprawdził zawieszenie luzów brak, jedyne co kluczem minimalnie dociągnął to śruby na mocowaniu amorów.
    Widocznie tam był minimalny luz który dawał o sobie znać i został skasowany.
    Na razie jeżdżę i nasłuchuję
    Niestety mam teraz inny problem bo chyba skrzynia daje o sobie znać-metaliczny dźwięk podczas jazdy a nawet w miejscu podczas puszczania sprzęgła.
    Ech.... ta mechanizacja

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2018
    Skąd
    Kościan
    Wiek
    35
    Postów
    184
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    Witka, czy ktoś kto posiada hamulce przednie z tarczami 285 mm ( i komu nie stukają klocki ) mógłby zrobić zdjęcie jak to wygląda zmontowane? U mnie niestety po kolejnej wizycie u mechanika - rozkręcił, złożył ponownie i stuka jak stukało. Całe zawieszenie łącznie ze zbiornikiem wyrównawczym jest ok, też sprawdził. Dodam że stuki ustępują po delikatnym położeniu nogi na hamulcu. Jak wyglądają te blaszki prowadzące i gdzie mają być ?

  15. #29
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,372
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Nie wiem czy to coś wniesie

    284744233-ham1.JPG
    284695487-zacisk1.jpg
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2010
    Skąd
    Belgia,czasami Katowice
    Postów
    492
    Auto
    Opel Insignia, Fiat Croma 1,9 16v
    Rocznik
    12.2012
    Zerknijcie sobie na zdjecia kolegi placuszek i na kolegi lisek.U placuszka ma źle dolega "drut" blokujący zacisk, u liska dolega idealnie.I to chyba zacisk powoduje stuki.


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. stuki zawieszenia przód
    Napisany przez paki na forum Tipo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 03-06-2018, 11:05
  2. Jaki warsztat na Śląsku polecacie? - Stuki zawieszenia
    Napisany przez elep82 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-03-2018, 15:23
  3. Stuki zawieszenia
    Napisany przez Double na forum 500L
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 15-03-2018, 20:34
  4. Stuki zawieszenia
    Napisany przez Iceman31 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 19-02-2013, 07:41
  5. [zawieszenie] metaliczne stuki z zawieszenia lub układu kierowniczego
    Napisany przez florek2010 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 15-06-2011, 07:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl