Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 37
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2017
    Skąd
    Koniecpol
    Wiek
    35
    Postów
    93
    Auto
    Croma 1.9 mJTD 150 KM
    Rocznik
    2005

    Stuki z silnika (4ty cylinder) 1.9 mJTD 150 KM

    Witam,

    problem zauważyłem niedawno, ewidentnie stuka mi cos na 4tym cylindrze (badalem stetoskopem, najmocniej sluchac na obudowie wtrysku, troche mniej na pokrywie zaworow).

    Czy miał ktoś podobny problem, nie chce odrazu zrzucac glowicy...

    Dawki korekcyjne ok (MES)

    Klapy jeszcze sa (zamierzam w tym tyg zrobić rozrzad i kolektor, jednak stuki joe daja mi spokoju).

    Stuka mocniej na cieplym silniku.

    Nie ma problemow z zapalaniem, silnik pracuje glosno ale rowno.
    Postaram sie dorzucic filmik.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2014
    Skąd
    Pomorskie
    Postów
    42
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150KM
    Rocznik
    2005
    Może wtrysk stuka

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2017
    Skąd
    Koniecpol
    Wiek
    35
    Postów
    93
    Auto
    Croma 1.9 mJTD 150 KM
    Rocznik
    2005
    No ja sobie wymyslilem 2 sprawy...
    mocowanie wtrysku (czyli ta uszczelka miedziana)
    lub urwana klapa o ktorej sie moge przekonac zdejmujac glowice... z gory jest ok (fakt lekkie zabrudzenie przy 4tej klapie wystepuje).

    Jak z trwałościa popychaczy i kondensatorów? mozliwe ze glowica juz do remontu? 238tys...

    Aha ... zapomnialem dodac ze tak zwyczajnie chamsko odlaczylem 4ty wtrysk i odpalilem na trzech, ale stuk byl nadal, stad wydaje mi sie ze zla prace samego wtrysku moge wykluczyc.
    Ostatnio edytowane przez lukaszr89 ; 27-03-2017 o 16:31

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2017
    Skąd
    Koniecpol
    Wiek
    35
    Postów
    93
    Auto
    Croma 1.9 mJTD 150 KM
    Rocznik
    2005
    Podjechałem na chwile na tzw "Bosch serwis", mówią, że uszczelnienie daje efekty nierównej pracy z rana a pozniej sie poprawia (rozszerzalność), więc, że raczej nie to.

    W przyszłym tygodniu wymiana kolektora na zaślepiony + rozrząd .... okaże się czy jest klapa.

    Jakby tego było mało... pojawił się jakiś nowy dźwięk, takie rzężenie :/

    dołączam filmik:

    https://www.youtube.com/watch?v=Ek-Wx-He2Gc

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    37
    Postów
    248
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Uszczelnienie wtrysku nie ma nic do rzeczy. Gdyby wtrysk był poluzowany tak zeby podkladka pukala to gwarantuje Ci że uslyszalbys taki gwizd z cylindra że nie dałoby się to pomylić z niczym innym, poczytaj jakie tam jest ciśnienie robocze. Rozbieralem to żeby sprawdzić wtryski u siebie, przy okazji frezowalem też gniazda wtryskow. Może pukać sam wtrysk ale nie wydaje mi się żeby było to jakoś bardzo slyszalne.
    Co do uszczelnienia klap to u mnie np ich pełne uszczelnienie - wyjęcie i zaspawanie tigiem otworów nie poprawiło porannej nierównej pracy po odpaleniu. Klapy miałem wszystkie. Podobno nie urywaja się tak łatwo w tym silniku, mój ma niemal 3ook km. W moim przypadku daleko by w sumie nie poleciały, kolektor miał tak małe przeswity gardzieli że zatrzymały by się w sadzy zaraz po zerwaniu

    Po obejrzeniu filmiku w słuchawkach nie słyszę tam jakiegos dziwnego stukania. Mój też tak pracuje. A co do rzezenia faktycznie coś tam szumi i pohukuje.

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez kamilf ; 27-03-2017 o 21:28

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2017
    Skąd
    Koniecpol
    Wiek
    35
    Postów
    93
    Auto
    Croma 1.9 mJTD 150 KM
    Rocznik
    2005
    Liczę na to, że klapy jeszcze są.
    Owszem nie wali jakoś mocno słuchając przez zamkniętą maskę, w środku w ogóle nie wiadomo, że coś jest nie tak.

    Wiem o jakich ciśnieniach rozmawiamy, jednak to rozwiązanie mi się podoba i może dlatego chciałem w nie wierzyć.
    Coś z pompą podciśnienia?

    Używałem stetoskopu do lokalizacji i na nim wyraźnie puka, niestety nie mam jak nagrać.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    37
    Postów
    248
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    To buczenie to może być coś z podciśnieniem. Brzmi trochę jak jakiś zasysajacy zasysacz. Albo w słuchawkach tak to slysze

    Poproś kogoś żeby naciskał na hamulec i słuchaj czy to buczenie / rzezenie się zmieni.

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez kamilf ; 27-03-2017 o 21:32

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2017
    Skąd
    Koniecpol
    Wiek
    35
    Postów
    93
    Auto
    Croma 1.9 mJTD 150 KM
    Rocznik
    2005
    Niedawno robiłem wężyki podciśnienia do turbo, może teraz pompa nie daje rady i coś się dzieje (robota przy okazji EGRa, który i tak trzeba było wywalić).

    Turbo też mi świszcze.... miałem myśli, żeby sprzedać, ale na co zmienię :/ ...jednak tutaj znam to auto.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    151
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Każde turbo w tym silniku głośniej lub ciszej swiszczy i nie jest to objaw awarii dopóki dźwięk wyraźnie nie zagłusza silnika :-) Znam doblo 1.6 multijet w którym od nowości wyraźnie słychać turbo i po 130 000 słychać je tak samo...
    Druga sprawa na stetoskopie napewno usłyszysz klepanie wtrysku, ale to nic nie musi znaczyć. Wtrysk benzynowy czy gazowy na stetoskopie brzmi jakby ktoś młotkiem walił w silnik i mówię to z autopsji. Jeżeli słyszysz to tylko z jednego garka to dziwne, ale jak koledzy zauważyli na filmie słychać tylko coś z osprzętu, a klekot jak klekot nic nadzwyczajnego nie słychać. Miałeś wcześniej innego diesla? Jakiś mechanik też słyszy te stukanie czy to Twoje odczucie?

    Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2017
    Skąd
    Koniecpol
    Wiek
    35
    Postów
    93
    Auto
    Croma 1.9 mJTD 150 KM
    Rocznik
    2005
    Tak byłem u trzech...

    jeden uważał, że jest ok i słychać coś ze sprzęgła...
    drugi właśnie stetoskopem, że czwarty wtrysk napierdziela i zrzucać głowice
    trzeci czyli bosch serwis, że jeszcze by z tym nic nie robili ale jest

    No i racja słychać osprzęt, mam nadzieję, że załatwię to przy rozrządzie. A ten 4ty cylinder jednak mnie martwi bo odłączyłem poprostu kostke i dalej to było.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Dolej do paliwa oleju 2T, proporcja ok 1/200 i wyjeździj ze 2 baki. Jesli to wtryskiwacze to zapewne zmniejszy się pukanie.
    Jaki olej lejesz do silnika? Czy przed wymiana stosujesz jakąś chemie do czyszczenia?
    Jestem ciekaw w jakim stanie masz popychacze zaworów.

    Jakie paliwo tankujesz?

    Na ciężki rozruch to ja bym zapodał jakies paliwo Premium i do tego dokoksowa jeszcze jakiegoś środka co poprawia liczbę cetanów. Albo odłącz czujnik temperatury, ten w termostacie i odpal na zimnym. Zobaczysz czy cos się poprawi. Jesli tak to jest kilka sposobów na wyrównanie obrotów przy rozruchu.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2017
    Skąd
    Koniecpol
    Wiek
    35
    Postów
    93
    Auto
    Croma 1.9 mJTD 150 KM
    Rocznik
    2005
    No wlasnie tez jestem tego ciekawy...
    leje Edge 5w-40, nie stosowalem plukanki, wymiana co 12-15

    paliwo zwykle lotos/orlen zima premium

    Faktycznie moze zaleje dodatek do paliwa LM

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    37
    Postów
    248
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Jeśli idzie o paliwo to z autopsji po prawie 100k przejechanych tym autem - mój silnik poprawę kultury pracy pokazuje tylko na diesel Gold z statoila. Wyglada to jak reklama, ale nie jest. Próbowałem różnych paliw, w Polsce chyba wszystkich z markowych stacji a w Niemczech z conajmniej kilku. Na każdym pracuje identycznie, do paliwa nie dolewam nic oprócz skyyda zimą i jedyna poprawa tak kultury pracy jak i odpalania rano daje się zauważyć na wymienionym wyzej.
    Wiem że każdy silnik jest inny ale może warto by spróbować zalać tym - co Ci szkodzi?

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    U siebie leję verve - niby dynamika ok ale kultura pracy pozostawia trochę do życzenia. I chyba stuka mi jakiś wtryskiwacz. Znajomy, który specjalizuje się w układach wtryskowych i naprawach wtryskiwaczy przestrzegał mnie przed wszelkimi dodatkami do paliwa. Jeśli było lane od nowego to i owszem, a teraz może tylko nabałaganić bo zacznie odrywać zanieczyszczenia i dopiero zaczną się cyrki z zapychaniem wtrysków. Takie jest Jego zdanie. Do mnie to nawet przemawia.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2017
    Skąd
    Koniecpol
    Wiek
    35
    Postów
    93
    Auto
    Croma 1.9 mJTD 150 KM
    Rocznik
    2005
    Do mnie podobnie trafia argument o naglym odrywaniu osadow...


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Stuki narastajace wraz z obrotami silnika
    Napisany przez EmCroma na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 10-11-2016, 22:50
  2. Stuki nieopodal silnika
    Napisany przez Simentis na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-08-2016, 22:03
  3. Stuki z komory silnika
    Napisany przez djremi na forum Sedici
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-08-2015, 14:38
  4. Stuki z silnika punto hgt
    Napisany przez adziu21 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-02-2013, 10:32
  5. stuki z silnika podczas dodawania gazu
    Napisany przez jandej1 na forum Croma
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 07-12-2012, 22:55

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446stuki-z-silnika-4ty-cylinder-1-9-mjtd-150-km-36110

popychacz zaworu fiat croma jtd

stukanie wtryskiwaczy 1.9 150km

cykanie wtryskiwaczy jtd

objawy uszkodzenia pompy wtryskowej diesel 1 9 fiat croma

fiat croma 1.9.jtd dzwiek 4 wtrysk

wtrysk 19jtd croma rok 2006

multijet stuki w silniku 1.9

stuki 1.9 jtd

stuki fiat croma 1.9

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl