Witamy na Fiat Klub Polska
5lubi to! -
Doświadczony klubowicz
Stuki w okolicy przedniego prawego koła na małych nierównościach
Cześć,
liczę na Wasze podpowiedzi w związku z głuchym stukaniem jakie na 90% dochodzi w moim aucie z okolic prawego przedniego koła. Szczególnie słychać to na niedużych ale częstych nierównościach, jak np. rozjeżdżone/wygniecione dziury w asfalcie, i wtedy słychać raz za razem "stuk, stuk, stuk". Na większych dziurach lub progach zwalniających też oczywiście słychać to to pojedyncze dźwięki. Nie da się tego stukania sprowokować np. bujając autem. Słychać tylko podczas jazdy.
Pierwotnie myślałem, że to końcówki drążków kierowniczych ale po ich wymianie problem nie ustąpił. Zawieszenie jest w bardzo dobrym stanie i nigdzie tam luzów nie widać (według mechanika oraz diagnosty na stacji, który przetrzepał auto na szarpakach). Mój kolejny trop to były luzy na tulejach stabilizatora ale one też wyglądają całkiem w porządku.
Ponoć podobny objaw może być przy poluzowaniu górnego mocowania amortyzatora - zaglądałem tam bujając autem ale też nic szczególnego nie zauważyłem - można spróbować jakoś dokręcić amor z góry?
Pomóżcie, proszę, bo mnie to stukanie zaczyna coraz bardziej denerwować
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Klubowicz
Widzę, że mamy ten sam problem
Ja u siebie podejrzewałem osłonę pod silnikiem w połączniu z nadkolem, ale porządne dokręcenie nic nie dało:/
Ostatnio mi przyszło do głowy, że może coś w komorze silnika stuka (np. obudowa filtra powietrza ) będę szukał dalej
-
Klubowicz
maciek, miałem ten sam problem... ostatecznie problem rozwiązany został przez wymianę górnego mocowania amortyzatora (x2)
po wyciągnieciu, mechanik stwierdził że są ok, po włożeniu nowych - błoga cisza
-
Doświadczony klubowicz
CzarnyGD też myślałem o tym łączeniu osłony i nadkola - tym bardziej, że w ogóle nie miałem tego skręconego z prawej strony. No ale po przykręceniu obydwoma wkrętami nic się nie zmieniło.
scrabit a wiesz co dokładnie trzeba wymienić? Nad amortyzatorem jest chyba tylko poduszka a dalej śruba, nie?
-
Chodzi o tzw łożysko amortyzatora,zwane poduszka. Sprawdzić to można kręcąc na postoju kierownica, a druga osoba trzyma rękę na ww. Lozysko i wyczuwa luz/przeskakiwanie.
-
Klubowicz
Chodzi o ten element? (zaznaczony na czerwono):
Łożysko amortyzatora.jpg
-
7,6,5 - to całość, a przynajmniej tak powinna występować. Tak chodzi o ten element.
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5364388355
Warto go dokładnie sprawdzić.
Takie hałasy może także wydawać stabilizator, a dokładnie uszkodzone gumy na nim.
-
Doświadczony klubowicz
Dzięki lukq, łożysko amortyzatora wydaje się teraz najbardziej podejrzane. Gumy stabilizatora są raczej w porządku - wyglądają dobrze a poza tym na szarpakach pewnie by wyszło, że są wybite a diagnosta nie stwierdził problemów.
Muszę sprawdzić czy da się kupić tylko to łożysko (element 5). Element 6 wygląda na kawał metalu więc po co to wymieniać? No chyba, że coś tam jeszcze jest
-
Doświadczony klubowicz
Aaa, już wiem. Element 5 to samo łożysko a element 6 to poduszka, która pewnie sprawia tutaj problemy. Czyli i tak warto wymienić komplet. Pytanie czy lepiej od razu lewą i prawą stronę?
-
Klubowicz
Panowie czytam temat i nigdzie nie jest wspomnaieny temat łączników stabilizatora. W 90 % przypadkach głuchego stukania ( podobne do stukania takjakby oslony pod silnikiem) wine ponosi łącznik stabilizatora. Szwagier tak miał w stilo a ostatnio teść w grande punto. Wymiana pomagała w 100 %.
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
A i nawet jak łacznik byl uwalony, bez zdjecia go z auta cięzko było rozpoznac że to on jest winowajcą.
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
I nie mam nba myśli stabilizatora i tuleji stabilizatora tylko konkretnie właśnie łącznik.
-
pezet3 masz rację w wielu przypadkach on jest winowajcą w stukaniu. maciekpt ja wymieniłem tylko nr 5 na rysunku. Najpierw tylko jedno koło ale koledzy podpowiedzieli, żeby dobrze byłoby wymienić i drugie i tak też zrobiłem i jest lux.
-
Łącznik stabilizatora wyjdzie na trzepakch,na stacji diagnostycznej. Z łożyskoliem już gorzej. Pisałem tez o stabilizatorze, gumach co są przy sankach.
-
Nowy klubowicz
sprawdźcie czy Wam dalej stuka jak lekko przyhamujecie. Miałem podobnie i żaden mechanik ani diagnosta tego mi nie stwierdził ...co było faktycznym powodem stukania.
a to były luźne klocki!
Klocki maja takie "wąsy" rozprężne stabilizujące je w oprawie. Przy wymianie któremuś mechanikowi przyszło do głowy żeby zcisnąć i luźno założyć, a nie wcisnąć do gniazda!!!
Wyciągnąłem klocki ze szczę rozciągnąłem te "wąsy" i ...stukanie ustąpiło!
a przed tym oczywiście wymieniłem zupełnie niepotrzebnie końcówki drążków, a wystarczyło tylko pomyśleć!!!
-
Doświadczony klubowicz
Nie nie, u mnie to raczej nie klocki. Sam je niedawno wymieniałem i raczej ciasno wchodziły te "wąsy". No i z tego co kojarzę to też słychać pukanie podczas hamowania.
-
Spr te lozysko/poduszkę jak Ci pisałem?
Podobne tematy
-
Napisany przez ht11 na forum Punto II
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 06-05-2015, 11:36
-
Napisany przez Dr House na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 16-04-2015, 21:40
-
Napisany przez ChollaYi na forum Cinquecento, Seicento
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 02-01-2015, 14:31
-
Napisany przez stilo3d na forum Sprzedam
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 22-08-2014, 10:15
-
Napisany przez Darksaience na forum Siena, Palio
Odpowiedzi: 14
Ostatni post: 26-04-2012, 16:56
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
stuki przednie kolo
,
czy amortyzator moze stukac na malych nierownosciach
,
focus mk2 stuk przy zjexdzaniu z progu
,
stukanue przednue koli gicus
,
ford focus mk2 stuki w przednim zawieszeniu
,
iveco daily strasznie stuka prawe przednie kolo
,
czeste stukanie z prawej strony zawieszenia na malych nierownosciach
,
stuki w okolicach prawego przedniego kola
,
stuki waucie na nierownosciach
,
pukanie kola przy malych nierownosciach
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2022 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:03.
W sieci od 2007 roku.