O to super. Ciesze sie. Dzis przywiozlem bagaznik piachu do piaskownicy i ani drgnely he he. W pojemnikach oczywiscie jakby kto pytal.
Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
O to super. Ciesze sie. Dzis przywiozlem bagaznik piachu do piaskownicy i ani drgnely he he. W pojemnikach oczywiscie jakby kto pytal.
Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
moje Fiaty: 125p -> 126p -> Marea Weekend -> Croma
Pytanie odnośnie wymiany sprężyn z tyłu. Niestety okazało się u mnie ze poprzedni właściciel wymienił jedną ze sprężyn j teraz mam jedną ori i druga noname. Chciałbym to poprawic i pytanie jakie mi się pojawiło. Czy po wymianie samych sprężyn trzeba ustawić geometrię zakładając że wymienię je odkręcając dolna śrubę wahacza aluminiowego tą przy zwrotnicy?
Wielu Ci powie że nie, ale prawda jest taka że lepiej sprawdzić. Ja miałem u siebie zamontowane nieoryginalne sprężyny to na jednej stronie mi koło leżało i nie dało rady tego ustawić na geometrii. Dopiero po wymianie na oryginał jest tak jak być powinno. Uprzedzam że jesli będziesz miał pecha jak ja i śruby od regulacji tyłu będą już monolitem w tulejach to czeka cię pasmo nieszczęść i wydatków bo trzeba będzie cały tył wymieniac albo całe wahacze albo same tuleje.
Druga sprawa to mieć szczęście i trafić na dobrego fachowca który Ci to ustawi i powie uczciwie czy to ma sens robić na starych częściach. Wielu albo ciągnie na hama do urwania albo podgrzewa i udaje że coś ustawia bo im się wydaje że śruby puściły Ale w 10 letnim i starszym aucie one już najwyżej dają sie obracać z całą tuleją
Pojechałem na geometrię bo mi cięło opony od wewnątrz. Miało się skończyc na geo za 200 zł a popłynąłem na grubo ponad 2,5 tys zł. Ale teraz jedzie jak nówka i ustawienie mam fabryczne. Geometrie robiłem w Gdańsku w CNF , ustawiał mi to taki ogarnięty wysoki facet. Raz ustawił i nie wymagało żadnych poprawek. Kierownica jest idealnie prosto, auto jedzie jak po szynach. Wcześniej niestety trafiałem na papraków.
Ostatnio edytowane przez damazy61 ; 25-06-2020 o 14:42
Wiem jaka tragikomedia jest z tylną regulacją zbieżności i geometrii. Stąd też pytanie bo nie zamierzam tam ruszać regulacji. No cóż zostawiam jak jest bo jezdzi prawidłowo, jak będę zmuszony to ruszę temat kompleksowo, czyli szlifierka i nowe wahacze krótkie + tuleje w aluminiowym. Dzięki.
Minęły 3 lata i niestety sprężyna z przodu od pasażera pękła. Podobno przyczyniło sie tez blokujące sie łożysko na mc personie. mam juz założone nowe sprężyny i wymienione obydwie podstawy z łożyskami.
Croma dalej stoi wysoko zarówno przed wymiana tych 2 amorków jak i po. Tył również bez zmian.
moje Fiaty: 125p -> 126p -> Marea Weekend -> Croma
Moja przygoda z Cromą zaczęła się od kompletnego remontu zawieszenia. Z przodu w zasadzie zostały tylko amortyzatory, a z tyłu amory i oba wahacze. Prowadzi się teraz zdecydowanie lepiej, ale było to trudne do przełknięcia.
Zaczynam rozglądać się za sprężynami do przodu bo czas leci a nie chcę aby mi popękały oryginalne w drodze na południe Europy w przyszłym sezonie. Tył mam ogarnięty więc kolej na przód.
Moje typy - silnik 1,9 150 KM:
-> Firma TRW model JCS339 około 155 zł/szt wymiary średnica 164 mm/wysokość 366 mm/ średnica drutu 13,4 mm
-> Firma MAXGEAR model 60-0474 około 82 zł/szt wymiary średnica 164 mm/wysokość 366 mm/ średnica drutu 13,4 mm - parametry bardzo dobre, firma marna ale to i tak ktoś dla nich produkuje, wymiary jak TRW
->Firma BILSTEIN model 36-215065 od około 210 zł/szt wymiary ???
-> Firma JAMEX model 346185 - już nie dostępne nigdzie, nawet ci co je sprzedają po zapytaniu odpowiadają że ich już nie ma
-> Firma KAYABA model RH2661 około 120 zł/szt wymiary średnica 154 mm/wysokość 365 mm/ średnica drutu 13 mm Niestety i cienkie i mniejszej średnicy więc nie wróży to dobrze
-> Firma SACHS model 998 028 około 190 zł/szt wymiary średnica 164 mm/wysokość 366 mm/ średnica drutu 13,4 mm
-> Firma EIBACH model R10027 około 173 zł/szt wymiary średnica ??? mm/wysokość 373 mm/ średnica drutu 13,5 mm - najgrubszy drut i najwyższe tylko nie ma nigdzie podanej średnicy... więc zapewne najlepiej się sprwdzą ale cena
Tak więc sprężyna w mojej ocenie powinna mieć nie mniej niż 13,4 mm średnicę drutu i wysokość minimum 366 mm oraz średnicę 164 mm to sa zbliżone wymiary do oryginału, przynajmniej średnica drutu w mojej oryginalnej to 13,4 mm.
Ostatnio edytowane przez lisekg ; 05-10-2023 o 09:02
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
Z Kayabami nie mam dobrych doświadczeń. Onegdaj, w Stilo siadły po dwóch latach (przód).
Po następnych dwóch jedna pękła.
Założyłem potem Monroe i było ok.
Ale pojeździłem tylko Stiolonem kolejne dwa lata (nie pękły i nie siadły).
i teraz mi to dopiero mówicie?? xD
KYB RH2661, w maju założyłem.
szczęśliwie, żyję jeszcze.
z parę tysi zrobiłem na nich dopiero.
panie boziu, miej mnie w swojej opiece.
xD
20230529_104638.jpg
Ostatnio edytowane przez el_homer ; 21-09-2023 o 07:19
Croma, Bravo, Stilo, Idea...
Może Cię to pocieszy ale ja nie pamiętam z której półki cenowej kupiłem te KYBy.
Pewnie są lepsze (droższe) i gorsze (tańsze) modele.
Croma, Bravo, Stilo, Idea...