Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 65
Like Tree17lubi to!

Temat: Sprężyny popękały...  

  1. #46
    Klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    50
    Postów
    419
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 16V 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    O to super. Ciesze sie. Dzis przywiozlem bagaznik piachu do piaskownicy i ani drgnely he he. W pojemnikach oczywiscie jakby kto pytal.

    Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
    damazy61 i el_homer lubią to.
    moje Fiaty: 125p -> 126p -> Marea Weekend -> Croma



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał piniasty Zobacz post
    O to super. Ciesze sie. Dzis przywiozlem bagaznik piachu do piaskownicy i ani drgnely he he. W pojemnikach oczywiscie jakby kto pytal.

    Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
    Bez pojemników więcej byś przywiózł
    piniasty i el_homer lubią to.

  4. #48
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    404
    Auto
    Croma 150
    Pytanie odnośnie wymiany sprężyn z tyłu. Niestety okazało się u mnie ze poprzedni właściciel wymienił jedną ze sprężyn j teraz mam jedną ori i druga noname. Chciałbym to poprawic i pytanie jakie mi się pojawiło. Czy po wymianie samych sprężyn trzeba ustawić geometrię zakładając że wymienię je odkręcając dolna śrubę wahacza aluminiowego tą przy zwrotnicy?

  5. #49
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Cytat Napisał manic Zobacz post
    Pytanie odnośnie wymiany sprężyn z tyłu. Niestety okazało się u mnie ze poprzedni właściciel wymienił jedną ze sprężyn j teraz mam jedną ori i druga noname. Chciałbym to poprawic i pytanie jakie mi się pojawiło. Czy po wymianie samych sprężyn trzeba ustawić geometrię zakładając że wymienię je odkręcając dolna śrubę wahacza aluminiowego tą przy zwrotnicy?
    Wielu Ci powie że nie, ale prawda jest taka że lepiej sprawdzić. Ja miałem u siebie zamontowane nieoryginalne sprężyny to na jednej stronie mi koło leżało i nie dało rady tego ustawić na geometrii. Dopiero po wymianie na oryginał jest tak jak być powinno. Uprzedzam że jesli będziesz miał pecha jak ja i śruby od regulacji tyłu będą już monolitem w tulejach to czeka cię pasmo nieszczęść i wydatków bo trzeba będzie cały tył wymieniac albo całe wahacze albo same tuleje.

    Druga sprawa to mieć szczęście i trafić na dobrego fachowca który Ci to ustawi i powie uczciwie czy to ma sens robić na starych częściach. Wielu albo ciągnie na hama do urwania albo podgrzewa i udaje że coś ustawia bo im się wydaje że śruby puściły Ale w 10 letnim i starszym aucie one już najwyżej dają sie obracać z całą tuleją

    Pojechałem na geometrię bo mi cięło opony od wewnątrz. Miało się skończyc na geo za 200 zł a popłynąłem na grubo ponad 2,5 tys zł. Ale teraz jedzie jak nówka i ustawienie mam fabryczne. Geometrie robiłem w Gdańsku w CNF , ustawiał mi to taki ogarnięty wysoki facet. Raz ustawił i nie wymagało żadnych poprawek. Kierownica jest idealnie prosto, auto jedzie jak po szynach. Wcześniej niestety trafiałem na papraków.
    Ostatnio edytowane przez damazy61 ; 25-06-2020 o 14:42

  6. #50
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    404
    Auto
    Croma 150
    Wiem jaka tragikomedia jest z tylną regulacją zbieżności i geometrii. Stąd też pytanie bo nie zamierzam tam ruszać regulacji. No cóż zostawiam jak jest bo jezdzi prawidłowo, jak będę zmuszony to ruszę temat kompleksowo, czyli szlifierka i nowe wahacze krótkie + tuleje w aluminiowym. Dzięki.

  7. #51
    Klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    50
    Postów
    419
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 16V 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    Minęły 3 lata i niestety sprężyna z przodu od pasażera pękła. Podobno przyczyniło sie tez blokujące sie łożysko na mc personie. mam juz założone nowe sprężyny i wymienione obydwie podstawy z łożyskami.
    Croma dalej stoi wysoko zarówno przed wymiana tych 2 amorków jak i po. Tył również bez zmian.
    moje Fiaty: 125p -> 126p -> Marea Weekend -> Croma

  8. #52
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał piniasty Zobacz post
    Minęły 3 lata i niestety sprężyna z przodu od pasażera pękła. Podobno przyczyniło sie tez blokujące sie łożysko na mc personie. mam juz założone nowe sprężyny i wymienione obydwie podstawy z łożyskami.
    Croma dalej stoi wysoko zarówno przed wymiana tych 2 amorków jak i po. Tył również bez zmian.
    Mam pytanie czy przy wymianie sprężyn wymieniałeś amortyzatory 3 lata temu czy same sprężyny?
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  9. #53
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2023
    Skąd
    Lubartów
    Wiek
    36
    Postów
    7
    Auto
    Croma 2.4
    Rocznik
    2009
    Moja przygoda z Cromą zaczęła się od kompletnego remontu zawieszenia. Z przodu w zasadzie zostały tylko amortyzatory, a z tyłu amory i oba wahacze. Prowadzi się teraz zdecydowanie lepiej, ale było to trudne do przełknięcia.

  10. #54
    Klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    50
    Postów
    419
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 16V 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Mam pytanie czy przy wymianie sprężyn wymieniałeś amortyzatory 3 lata temu czy same sprężyny?
    Nie wymienialem amorkow bo nadal sa jeszcze dobre

    Wysłane z mojego SM-F711B przy użyciu Tapatalka
    moje Fiaty: 125p -> 126p -> Marea Weekend -> Croma

  11. #55
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Zaczynam rozglądać się za sprężynami do przodu bo czas leci a nie chcę aby mi popękały oryginalne w drodze na południe Europy w przyszłym sezonie. Tył mam ogarnięty więc kolej na przód.
    Moje typy - silnik 1,9 150 KM:
    -> Firma TRW model JCS339 około 155 zł/szt wymiary średnica 164 mm/wysokość 366 mm/ średnica drutu 13,4 mm
    -> Firma MAXGEAR model 60-0474 około 82 zł/szt wymiary średnica 164 mm/wysokość 366 mm/ średnica drutu 13,4 mm - parametry bardzo dobre, firma marna ale to i tak ktoś dla nich produkuje, wymiary jak TRW
    ->Firma BILSTEIN model 36-215065 od około 210 zł/szt wymiary ???
    -> Firma JAMEX model 346185 - już nie dostępne nigdzie, nawet ci co je sprzedają po zapytaniu odpowiadają że ich już nie ma
    -> Firma KAYABA model RH2661 około 120 zł/szt wymiary średnica 154 mm/wysokość 365 mm/ średnica drutu 13 mm Niestety i cienkie i mniejszej średnicy więc nie wróży to dobrze
    -> Firma SACHS model 998 028 około 190 zł/szt wymiary średnica 164 mm/wysokość 366 mm/ średnica drutu 13,4 mm
    -> Firma EIBACH model R10027 około 173 zł/szt wymiary średnica ??? mm/wysokość 373 mm/ średnica drutu 13,5 mm - najgrubszy drut i najwyższe tylko nie ma nigdzie podanej średnicy... więc zapewne najlepiej się sprwdzą ale cena

    Tak więc sprężyna w mojej ocenie powinna mieć nie mniej niż 13,4 mm średnicę drutu i wysokość minimum 366 mm oraz średnicę 164 mm to sa zbliżone wymiary do oryginału, przynajmniej średnica drutu w mojej oryginalnej to 13,4 mm.
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 05-10-2023 o 09:02
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  12. #56
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    53
    Postów
    636
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Z Kayabami nie mam dobrych doświadczeń. Onegdaj, w Stilo siadły po dwóch latach (przód).
    Po następnych dwóch jedna pękła.
    Założyłem potem Monroe i było ok.
    Ale pojeździłem tylko Stiolonem kolejne dwa lata (nie pękły i nie siadły).

  13. #57
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2022
    Skąd
    Katowice
    Postów
    100
    Auto
    Croma 1.9 120KM
    Rocznik
    2008 FL
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Firma KAYABA model RH2661 około 120 zł/szt wymiary średnica 154 mm/wysokość 365 mm/ średnica drutu 13 mm Niestety i cienkie i mniejszej średnicy więc nie wróży to dobrze
    Cytat Napisał ochkarol Zobacz post
    Z Kayabami nie mam dobrych doświadczeń. Onegdaj, w Stilo siadły po dwóch latach (przód).
    Po następnych dwóch jedna pękła.
    i teraz mi to dopiero mówicie?? xD
    KYB RH2661, w maju założyłem.
    szczęśliwie, żyję jeszcze.
    z parę tysi zrobiłem na nich dopiero.
    panie boziu, miej mnie w swojej opiece.
    xD
    20230529_104638.jpg
    Ostatnio edytowane przez el_homer ; 21-09-2023 o 07:19
    Croma, Bravo, Stilo, Idea...

  14. #58
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    53
    Postów
    636
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Może Cię to pocieszy ale ja nie pamiętam z której półki cenowej kupiłem te KYBy.
    Pewnie są lepsze (droższe) i gorsze (tańsze) modele.

  15. #59
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał el_homer Zobacz post
    i teraz mi to dopiero mówicie?? xD
    KYB RH2661, w maju założyłem.
    szczęśliwie, żyję jeszcze.
    z parę tysi zrobiłem na nich dopiero.
    panie boziu, miej mnie w swojej opiece.
    xD
    20230529_104638.jpg
    A możesz zmierzyć czy faktycznie drut ma 13 mm a nie 13,4 i czy średnica to 155 mm a nie 165 mm?
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  16. #60
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2022
    Skąd
    Katowice
    Postów
    100
    Auto
    Croma 1.9 120KM
    Rocznik
    2008 FL
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    A możesz zmierzyć czy faktycznie drut ma 13 mm a nie 13,4 i czy średnica to 155 mm a nie 165 mm?
    teraz zmierzyłem. chciałem naprawdę, by ci wyszło 13.4, ale nie. jest jednak 13mm. xD
    średnicy spręzyn nie zmierzę, bo akurat nie mam jak auta podnieść.
    choć i tak myslę, że one teraz mają inną srednicę, gdy są założone i pod naporem.
    w sensie, że ściśnięte.
    lisekg lubi to.
    Croma, Bravo, Stilo, Idea...


 
Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Sprężyny tył
    Napisany przez jarecki33 na forum Croma
    Odpowiedzi: 60
    Ostatni post: 20-09-2023, 00:37
  2. sprężyny tył
    Napisany przez kede86 na forum Albea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 10-06-2018, 18:22
  3. Sprężyny tył
    Napisany przez bocek271 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 11-05-2016, 13:18
  4. Sprężyny tył w MW
    Napisany przez MichalStilo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 12-03-2015, 07:44
  5. Sprężyny :(
    Napisany przez sebtar na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 10-05-2011, 16:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446sprezyny-popekaly-442453

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl