Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 27 z 27
Like Tree6lubi to!

Temat: Sprężyny popękały...  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Koledzy zerknijcie proszę na fotkę:

    sprezyny.jpg

    To jest górna część amorka prawy przód, podniesiony na lewarku.
    1) Czy końcówka górna sprężyny jest osadzona prawidłowo?
    2) Amortyzator nie jest po środku sprężyny, na zdjęciu widać że sprężyna jest przesunięta na lewo względem osi amortyzatora. Też tak macie?

    Pytam, bo podejrzewam że końcówka pękła.
    Ostatnio edytowane przez Maxi ; 16-04-2019 o 11:21



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Wawa
    Postów
    1
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2006
    A może ta sprężyna jest założona odwrotnie ? U dołu jest chyba szersza niż u góry. U góry powinna ładnie pasować w plastikową obudowę łożyska.
    Jak pękła to policz zwoje - będzie jej kawałek brakować. Na foto widać dokładnie ile jest zwojów.
    Na foto porównanie sprężyn "zwykłych" od wersji benzynowych oraz 1,9 oraz "wzmocnionych" od wersji 2,4
    Wersja 2,4 wykonana z drutu grubszego o 1mm.
    sprezyny.jpg
    Maxi lubi to.

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    30
    Postów
    250
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Cytat Napisał Maxi Zobacz post
    Koledzy zerknijcie proszę na fotkę:

    sprezyny.jpg

    To jest górna część amorka prawy przód, podniesiony na lewarku.
    1) Czy końcówka górna sprężyny jest osadzona prawidłowo?
    2) Amortyzator nie jest po środku sprężyny, na zdjęciu widać że sprężyna jest przesunięta na lewo względem osi amortyzatora. Też tak macie?

    Pytam, bo podejrzewam że końcówka pękła.
    Croma jest autem specjalnej troski. Normalny mechanik tego nie jest w stanie ogarnąć. Ruszy jedno i nieświadomie spieprzy drugie. U mnie po wymianie sprężyn też nie były w osi amora. Jedna nawet zaczęła ocierać o burtę komory pojawił się nawet pomysł wymiany sprężyn na inne. Mechanik 3 razy musiał całą kolumnę rozbierać , składać od nowa i ręcznie kombinować aby ustawić ją prosto. Ale i tak nie jest idealnie.

    Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2009
    Skąd
    W-aw
    Postów
    199
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Taka oto teoria spiskowa:
    Sprężyny pękają coraz częściej, bo przybywa progów zwalniających na ulicach.
    damazy61 lubi to.
    Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2018
    Skąd
    ES
    Postów
    23
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150 km automat
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał damazy61 Zobacz post
    U mnie po wymianie sprężyn też nie były w osi amora. Jedna nawet zaczęła ocierać o burtę komory pojawił się nawet pomysł wymiany sprężyn na inne. Mechanik 3 razy musiał całą kolumnę rozbierać , składać od nowa i ręcznie kombinować aby ustawić ją prosto. Ale i tak nie jest idealnie.
    Robiłem własnoręcznie i nie było problemu za pierwszym razem. Z początku wszytko wyglądało po przymierzeniu na przekoszone, ale jak dobrze ustawiłem żeby wskoczyło na koniec na właściwe miejsce, to rzeczywiście na koniec wskoczyło na właściwe miejsce

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Stalowa Wola/Rzeszów
    Wiek
    63
    Postów
    151
    Auto
    Lancia kappa Coupe 3,0 24V ASB; Fiat Croma 2; 2,4 JTDM z ASB
    Rocznik
    1997; 2008
    U mnie pękła jedna z tyłu po 165 tys.; teraz poszła przednia - 213 tys.
    Wymieniam wszystko. Amory, poduszki z łożyskami, odboje, sprężyny, śruby mocowania amora, osłony.
    Po 11 latach wszystko ma prawo "paść"
    lisekg lubi to.

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    30
    Postów
    250
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    A jednak u mnie lewa sprężyna dalej ociera o burtę. Powstało nawet wyżłobienie . Nie mam pomysłu co z tym robić.

    Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    939
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet
    Rocznik
    2006
    Trzeba wyjąć całą kolumnę, osadzić sprężynę tak jak trzeba i zamontować raz jeszcze.
    Tutaj czasami rozchodzi się o mm przy montażu.

    Na dolnym kielichu wszystko musi pasować idealnie, po to jest tak wytłoczony. Układania sprężyny w górnym łożysku też nie robi się na samochodzie.

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    46
    Postów
    607
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał faraon Zobacz post
    U mnie pękła jedna z tyłu po 165 tys.; teraz poszła przednia - 213 tys.
    Wymieniam wszystko. Amory, poduszki z łożyskami, odboje, sprężyny, śruby mocowania amora, osłony.
    Po 11 latach wszystko ma prawo "paść"
    Dlatego ja profilaktycznie wymieniam amortyzatory zawsze po 130...160 tys ( w Cromie 135 ) km a razem z nimi osłony, łożyska i odboje... Sprężyn nie wymieniłem ale je pomalowałem bo już miały ślady uszkodzenia lakieru i korozji kilka lat temu więc ciekawe ile wytrzymają

    PS.. Mojemu Ojcu w Seacie również popękały a i szwagierce w VW Polo tez pękły... To chyba już dotyczy wszystkich europejskich aut/marek
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 13-05-2019 o 10:36
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Stalowa Wola/Rzeszów
    Wiek
    63
    Postów
    151
    Auto
    Lancia kappa Coupe 3,0 24V ASB; Fiat Croma 2; 2,4 JTDM z ASB
    Rocznik
    1997; 2008
    Wymieniłem całość: sprężyny, amortyzatory, poduszki z łożyskami, osłony, odboje.
    Auto prowadzi się jakoś ..... inaczej

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Piła/Poznań
    Wiek
    26
    Postów
    223
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    01.2006
    faraon, jaki koszt części, robocizny i u jakiego mechanika (ASO/duży warsztat/miejscowy mechanik/samodzielna wymiana)?
    Obecnie:
    Fiat Croma 2006 1.9 JTD 150 KM.
    Wcześniej:
    Renault Megane II kombi 2007 1.6 LPG 112 KM.

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Stalowa Wola/Rzeszów
    Wiek
    63
    Postów
    151
    Auto
    Lancia kappa Coupe 3,0 24V ASB; Fiat Croma 2; 2,4 JTDM z ASB
    Rocznik
    1997; 2008
    Cytat Napisał Damn Zobacz post
    faraon, jaki koszt części, robocizny i u jakiego mechanika (ASO/duży warsztat/miejscowy mechanik/samodzielna wymiana)?
    Koszt części kupowanych "półhurtowo" (=po znajomości) wyniósł mnie 880 zł; robocizna prawie darmo, gdyż robiliśmy to we dwóch z kolegą. Dostęp jest prosty, wystarczy mieć tylko dobry zestaw ścisków do sprężyn McPersona. Warto wszystko przy okazji wyczyścić, wymyć, posmarować tu i tam , zabezpieczyć miejsca w których pokazywać się może ruda, szczególnie kielichy w nadkolu.
    Damn lubi to.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Sprężyny tył
    Napisany przez jarecki33 na forum Croma
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post: 12-03-2019, 18:08
  2. sprężyny tył
    Napisany przez kede86 na forum Albea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 10-06-2018, 17:22
  3. Sprężyny tył
    Napisany przez bocek271 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 11-05-2016, 12:18
  4. Sprężyny tył w MW
    Napisany przez MichalStilo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 12-03-2015, 06:44
  5. Sprężyny :(
    Napisany przez sebtar na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 10-05-2011, 15:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https://www.iparts.pl