Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 65
Like Tree17lubi to!

Temat: Sprężyny popękały...  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Koledzy zerknijcie proszę na fotkę:

    sprezyny.jpg

    To jest górna część amorka prawy przód, podniesiony na lewarku.
    1) Czy końcówka górna sprężyny jest osadzona prawidłowo?
    2) Amortyzator nie jest po środku sprężyny, na zdjęciu widać że sprężyna jest przesunięta na lewo względem osi amortyzatora. Też tak macie?

    Pytam, bo podejrzewam że końcówka pękła.
    Ostatnio edytowane przez Maxi ; 16-04-2019 o 12:21



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Wawa
    Postów
    19
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2006
    A może ta sprężyna jest założona odwrotnie ? U dołu jest chyba szersza niż u góry. U góry powinna ładnie pasować w plastikową obudowę łożyska.
    Jak pękła to policz zwoje - będzie jej kawałek brakować. Na foto widać dokładnie ile jest zwojów.
    Na foto porównanie sprężyn "zwykłych" od wersji benzynowych oraz 1,9 oraz "wzmocnionych" od wersji 2,4
    Wersja 2,4 wykonana z drutu grubszego o 1mm.
    sprezyny.jpg
    Maxi lubi to.

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Cytat Napisał Maxi Zobacz post
    Koledzy zerknijcie proszę na fotkę:

    sprezyny.jpg

    To jest górna część amorka prawy przód, podniesiony na lewarku.
    1) Czy końcówka górna sprężyny jest osadzona prawidłowo?
    2) Amortyzator nie jest po środku sprężyny, na zdjęciu widać że sprężyna jest przesunięta na lewo względem osi amortyzatora. Też tak macie?

    Pytam, bo podejrzewam że końcówka pękła.
    Croma jest autem specjalnej troski. Normalny mechanik tego nie jest w stanie ogarnąć. Ruszy jedno i nieświadomie spieprzy drugie. U mnie po wymianie sprężyn też nie były w osi amora. Jedna nawet zaczęła ocierać o burtę komory pojawił się nawet pomysł wymiany sprężyn na inne. Mechanik 3 razy musiał całą kolumnę rozbierać , składać od nowa i ręcznie kombinować aby ustawić ją prosto. Ale i tak nie jest idealnie.

    Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2009
    Skąd
    W-aw
    Postów
    225
    Auto
    Lancia Delta 1.4 T-jet 120 +15 KM
    Rocznik
    2009
    Taka oto teoria spiskowa:
    Sprężyny pękają coraz częściej, bo przybywa progów zwalniających na ulicach.
    damazy61 lubi to.
    Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 październik 2018
    Skąd
    ES
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150 km automat
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał damazy61 Zobacz post
    U mnie po wymianie sprężyn też nie były w osi amora. Jedna nawet zaczęła ocierać o burtę komory pojawił się nawet pomysł wymiany sprężyn na inne. Mechanik 3 razy musiał całą kolumnę rozbierać , składać od nowa i ręcznie kombinować aby ustawić ją prosto. Ale i tak nie jest idealnie.
    Robiłem własnoręcznie i nie było problemu za pierwszym razem. Z początku wszytko wyglądało po przymierzeniu na przekoszone, ale jak dobrze ustawiłem żeby wskoczyło na koniec na właściwe miejsce, to rzeczywiście na koniec wskoczyło na właściwe miejsce

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Stalowa Wola/Rzeszów
    Wiek
    68
    Postów
    159
    Auto
    Lancia kappa Coupe 3,0 24V ASB; Fiat Croma 2; 2,4 JTDM z ASB
    Rocznik
    1997; 2008
    U mnie pękła jedna z tyłu po 165 tys.; teraz poszła przednia - 213 tys.
    Wymieniam wszystko. Amory, poduszki z łożyskami, odboje, sprężyny, śruby mocowania amora, osłony.
    Po 11 latach wszystko ma prawo "paść"
    lisekg lubi to.

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    A jednak u mnie lewa sprężyna dalej ociera o burtę. Powstało nawet wyżłobienie . Nie mam pomysłu co z tym robić.

    Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka

  9. #23
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,903
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Trzeba wyjąć całą kolumnę, osadzić sprężynę tak jak trzeba i zamontować raz jeszcze.
    Tutaj czasami rozchodzi się o mm przy montażu.

    Na dolnym kielichu wszystko musi pasować idealnie, po to jest tak wytłoczony. Układania sprężyny w górnym łożysku też nie robi się na samochodzie.

  10. #24
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał faraon Zobacz post
    U mnie pękła jedna z tyłu po 165 tys.; teraz poszła przednia - 213 tys.
    Wymieniam wszystko. Amory, poduszki z łożyskami, odboje, sprężyny, śruby mocowania amora, osłony.
    Po 11 latach wszystko ma prawo "paść"
    Dlatego ja profilaktycznie wymieniam amortyzatory zawsze po 130...160 tys ( w Cromie 135 ) km a razem z nimi osłony, łożyska i odboje... Sprężyn nie wymieniłem ale je pomalowałem bo już miały ślady uszkodzenia lakieru i korozji kilka lat temu więc ciekawe ile wytrzymają

    PS.. Mojemu Ojcu w Seacie również popękały a i szwagierce w VW Polo tez pękły... To chyba już dotyczy wszystkich europejskich aut/marek
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 13-05-2019 o 11:36
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Stalowa Wola/Rzeszów
    Wiek
    68
    Postów
    159
    Auto
    Lancia kappa Coupe 3,0 24V ASB; Fiat Croma 2; 2,4 JTDM z ASB
    Rocznik
    1997; 2008
    Wymieniłem całość: sprężyny, amortyzatory, poduszki z łożyskami, osłony, odboje.
    Auto prowadzi się jakoś ..... inaczej

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Piła/Poznań
    Wiek
    31
    Postów
    240
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    01.2006
    faraon, jaki koszt części, robocizny i u jakiego mechanika (ASO/duży warsztat/miejscowy mechanik/samodzielna wymiana)?
    Obecnie:
    Fiat Croma 2006 1.9 JTD 150 KM.
    Wcześniej:
    Renault Megane II kombi 2007 1.6 LPG 112 KM.

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Stalowa Wola/Rzeszów
    Wiek
    68
    Postów
    159
    Auto
    Lancia kappa Coupe 3,0 24V ASB; Fiat Croma 2; 2,4 JTDM z ASB
    Rocznik
    1997; 2008
    Cytat Napisał Damn Zobacz post
    faraon, jaki koszt części, robocizny i u jakiego mechanika (ASO/duży warsztat/miejscowy mechanik/samodzielna wymiana)?
    Koszt części kupowanych "półhurtowo" (=po znajomości) wyniósł mnie 880 zł; robocizna prawie darmo, gdyż robiliśmy to we dwóch z kolegą. Dostęp jest prosty, wystarczy mieć tylko dobry zestaw ścisków do sprężyn McPersona. Warto wszystko przy okazji wyczyścić, wymyć, posmarować tu i tam , zabezpieczyć miejsca w których pokazywać się może ruda, szczególnie kielichy w nadkolu.
    Damn lubi to.

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Wawa
    Postów
    19
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2006
    Po zmianie przednich sprężyn (wersja wzmocniona od silnika 2,4, foto kilka postów wyżej) postanowiłem założyć coś mocniejszego na tył.
    Pasują sprężyny od Vito/Viano po 2003 roku. Są z grubszego drutu 16mm, mają 2cm większą średnicę, są dłuższe jak na foto i mają jeden zwój mniej. Kształt bardzo podobny.
    Pasują na styk, te 2cm większa średnica powoduje, że sprężyna jest blisko wahacza banana, ale nie przyciera. Trzeba odpowiednio ustawić sprężynę. Zostawiłem standardowe podkładki gumowe.
    Auto jest teraz w wersji Cross-Country, idealne na gminno-powiatowe drogi Polski C a nawet D

    sprezyny_tyl.jpg

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Piła/Poznań
    Wiek
    31
    Postów
    240
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    01.2006
    A można fotkę jak auto teraz stoi?
    Obecnie:
    Fiat Croma 2006 1.9 JTD 150 KM.
    Wcześniej:
    Renault Megane II kombi 2007 1.6 LPG 112 KM.

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2014
    Skąd
    KK
    Postów
    134
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    W bravolocie raz już wymieniłem sprężyny z przodu bo zaliczyłem hamowanie na progu zwalniającym przysłoniętym lekkim śniegiem. Na samym progu zahamowałem, za to amorów za nic nie ruszam a przebieg 250kkm na liczniku. Amorki mają po niedawnym przeglądzie po 79-80% bardzo równo jak na 4 koła.


 
Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Sprężyny tył
    Napisany przez jarecki33 na forum Croma
    Odpowiedzi: 60
    Ostatni post: 20-09-2023, 00:37
  2. sprężyny tył
    Napisany przez kede86 na forum Albea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 10-06-2018, 18:22
  3. Sprężyny tył
    Napisany przez bocek271 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 11-05-2016, 13:18
  4. Sprężyny tył w MW
    Napisany przez MichalStilo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 12-03-2015, 07:44
  5. Sprężyny :(
    Napisany przez sebtar na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 10-05-2011, 16:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446sprezyny-popekaly-442453

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl