Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
Like Tree3lubi to!

Temat: Skrzynia AF40 rozmyślania ogólne i naprawa  

  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    604
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007

    Skrzynia AF40 rozmyślania ogólne i naprawa

    Mam kłopot z automatem. Zaczął szarpać przy wstecznym początkowo, kilka uruchomień później doszło do jakiejś dziwnej sytuacji, że zdusiło mi silnik aż. Wyglądało to jak jakieś bardzo duże obciążenie, aż do zduszenia silnika.
    Olej oczywiście wymieniłem od razu, ale usterka się powiększa. Teraz ma zamyślenie przy D, w sensie minęło wczoraj z 4 sekundy nim auto ruszyło, skrzynia rozmyślała nad sensem istnienia chyba w tym czasie.
    Błędów nie ma. Nie wiem tylko jakie parametry powinno sie brać pod uwagę teraz. W sensie prąd zaworów itd. Czy ktoś może podpowiedzieć coś zanim ją rozbiorę?
    Zanim ją rozbiorę również, chcę uzupełnić zapasy elementów do tej skrzyni, myślę o takich gratach:
    https://allegro.pl/oferta/zestaw-nap...21-17122290329
    https://allegro.pl/oferta/zestaw-nap...go-15408982317
    Coś jeszcze potrzebuję? Jakieś wskazówki?

    Posty w stylu "jedż do serwisu" zostaną zignorowane. Gdybym chciał jechać do serwisu to nie zakładałbym tego tematu.
    Olej oczywiście tez kupię, no o tym nie wspomniałem, ale bedzie kolejny raz nowy, tym razem w całości skoro skrzynia będzie rozebrana, a raczej będzie.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,469
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Skoro został stłumiony silnik to były zapięte pewnie dwa biegi, zazwyczaj za to odpowiadają zawory które się zacinają, zawieszają od brudu...
    Nie wiem czy nie lepiej zaryzykować wymiany skrzyni z jakiegoś "złomka" może to tańsze niż rozbiórka obecnej i diagnostyka...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    604
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Może. Ale nigdy nie masz pewności, na co trafisz, może dobrze a może kula w płot. A gwarancja rozruchowa to zwykle ściema, bo najczęściej jest odrzucana z powodu złego montażu. A pod tym pojęciem może być absolutnie wszystko i w zasadzie to możesz sobie tym papierem, nawet jak go dostaniesz, wiesz co.
    Dlatego właśnie zamierzam rozebrać swoją skrzynie. Fakt, nigdy wcześniej nie rozbierałem automata.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    604
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Aktualizacja. Skrzynie dziś przeplukalem olejem. Był czysty już na początku, ale zrobiłem coś na wzór dynamicznej wymiany domową metodą. Na koniec dodałem jeszcze ceramizer cbat do automatów.
    Zobaczymy co to dało, z ceramizerow do silnika zawsze byłem zadowolony, do skrzyni zastosowałem po raz pierwszy. Kto nie ryzykuje, wieloryba nie złapie, czy jakoś tak.
    Zdam relacje z efektów za jakiś czas. Jak nic nie da, to rozbiórka, a jak i to zawiedzie, cóż, zostanie Croma z manualem a pajdka pójdzie do krainy wolnych cetanów.
    Się tylko zastanawiam, jak bardzo przyspieszyłem awarie sam, nie ukrywam, czasami mam 18 lat i korzystam z pełnej mocy 198KM dość często. Zdarza się też zamykać licznik. Może czas zamontować termometr oleju w skrzyni?
    A poza konkurencją to już rozpatrywałem nawet inne auto, ale tak w zasadzie to freemont został tylko i to pb.
    Ostatnio edytowane przez iron64 ; 04-02-2025 o 21:12

  6. #5
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,469
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    No tak, używana skrzynia to wielka niewiadoma a naprawa i czasochłonna i kosztowna ale może się uda podratować.
    Co do zmiany auta to prędzej czy później to będzie musiało nastąpić ale oby później. Ja nie zamierzam wymieniać puki co
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    604
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Jednak litość i trwoga mnie ogarnia gdy patrzę na trochę nowsze auta. Lubię diesle, ale lubię też auta w stylu Cromy, Scenica, Freemonta. Croma to wiadomo, może jakimś cudem uda się 2011 rok kupić, ale to zmiana i tak mała. Scenic z dCi to jednak nie, za dużo na moje nerwy bo tu trzeba jeszcze elektrykę z plasteliny ogarniać. Freemont z JTD wydaje się trochę słaby jak na masę auta, zostaje pb a ja lubię jednak turbiny. No i tak biorąc pod uwagę kształty auta, moje wymagania dotyczące silników nie zostaje nic w moim budżecie.
    Ale może nie będę musiał jeszcze szukać auta, bo póki co jest ok. Przejechałem dopiero jakieś 50km od roboty przy skrzyni, ale jest dobrze.
    Jak będzie dobrze to zamontuje pomiar temperatury oleju skrzyni.
    A może ktoś wie jaki jest PID do torque z temperaturą oleju skrzyni?
    Ostatnio edytowane przez iron64 ; 05-02-2025 o 13:06

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    604
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Jak do tej pory wszystko gra ze skrzynią, co mnie cieszy, nie powiem. Czy pomógł ceramizer to nie wiem, ale nie zaszkodził, to jest pewne.
    Ale będę zdawał relację w czasie w tym temacie, potencjalni użytkownicy ocenią sami. jak do tej pory, żaden dziwny efekt nie wystąpił.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    604
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    No i niestety, zbyt szybko się pochwaliłem
    Nie jest ok. Co prawda nie było gaśnięcia, ale skrzynia szarpie przy jednostajnej prędkości. Czasami też ciężko ruszyć z miejsca, jak już ruszy to jest ok, szarpanie też jest nie zawsze, ale jest.
    Nie wiem co dalej. Błędów brak, jakichkolwiek nie tylko w skrzyni, brak ogólnie. Temperatura oleju w skrzyni raczej nie ma znaczenia, bo zdarzyło się zarówno na około 60 stopni, jak i około 90 stopni.
    Co dalej?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 maj 2020
    Skąd
    Pl
    Wiek
    36
    Postów
    42
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 km automat
    Rocznik
    2008
    Mam czasami to samo,i tak jeżdżę spokojnie, odpuszczam gaz jak zbliżam się do prędkości zmiany biegów,ale czy to napewno skrzynia? Jeździłem z podpiętym kompem i wyszło na to, że sprzęgło ma poślizg czasem jest różnica w obrotach między skrzynią a silnikiem, badał mi to koleś na swoim lapku, i tak zasugerował, że te poszanowania to od sprzęgła mogą być, także trochę mam mętlik,czy czepiać się skrzyni czy sprzęgła

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    604
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Różnica w prędkości może być, to skrzynia hydrokinetyczna i tak po prostu ona działa. Tak sądzę, ale nie podpieraj się moimi słowami, za mała mam wiedzę w tym temacie.
    Ja się czepiam skrzyni, bo uważam że te objawy są od skrzyni, ale przekopię wszystko i się dowiem. Teraz mam taką hipotezę roboczą, ale będę to sprawdzał i weryfikował i stawiał antytezy również. Dam znać jak prace się posuwają.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    604
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Jestem jeszcze na etapie testowania, ale skrzynia od 2k km nie robi nic dziwnego. Nie musiałem jej rozbierać, bo nie ona była winna!
    Wszystko i wszyscy wskazywali na nią właśnie, nawet lokalny spec od automatów mówił, że remont mnie czeka, a jak mu powiedziałem że sam sobie zrobię remont to nie był zadowolony. Ale to na marginesie tylko.
    Winny był przepływomierz! Okazjonalnie odczyty z dupy dawał. Zamiast powiedzmy 700 dawał 120 i w związku z tym sterownik dostosował ilość paliwa, a dostosował tak, że silnik szarpał (nic dziwnego) błędu nie było, bo odczyty były w zakresie. Nawet jak sprawdzałem przepływkę to wszystko ok było. No, ale wtedy nie szarpał. A ja nie wiązałem skutków z przepływka tylko skrzynia.
    Cóż, po zamianie przepływki od 2k km wszystko gra. Mam nadzieję, że teraz to definitywnie to i będę mógł odtrąbić sukces.
    Działo się to tylko na rozgrzanym silniku po dłuższej jeździe, w sensie z 60km.
    Kochajmy przepływki, bo szybko odchodzą jak widać.
    Ostatnio edytowane przez iron64 ; 27-02-2025 o 17:10
    lisekg i piotrog lubią to.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,497
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Dobrze że masz wiedzę i ogarnięty komputer Mechanicy tylko czekają na klienta u którego wyczują brak wiedzy. Z Twojego opisu wygląda że znalazłeś przyczynę szarpania, po przejechaniu takiej odległości co podałeś gdyby było coś nie tak, to już by wyszło. Brawo Ty
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    604
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Jestem już na 99,99% pewien że to przepływka. Doszły kolejne km, już niedużo ze 200 może, ale typowo miejska jazda. Wcześniej się po prostu nie dało jechać, albo nie ruszał, albo kangurki robił. Teraz wszystko jest ok.
    Takie głupie że aż się zastanawiam dlaczego wcześniej nie wpadłem, że to przeplywomierz. Może jakby była skrzynia manualna, to bym o tym pomyślał, a tak człeka zmyliło. Ehh. W każdym razie przy automacie sprawdźcie przeywomierz przy podobnych zachowaniach, zaoszczędzi to wam stresu i czasu, a może nawet kasy na remont skrzyni.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2009
    Skąd
    W-aw
    Postów
    245
    Auto
    Fiat Tipo 1.6 Mulijet 130 KM
    Rocznik
    2021
    Wszystko fajnie, tylko brakuje fragmentu opisu w jaki sposób problem został namierzony. Mowa jest wprawdzie o odczytach z komputera.
    Skoro sprawcą problemu jest przepływomierz, to w jaki sposób to zostało dowiedzione? a potem skoro nastąpiła poprawa, to w jaki cudowny sposób?
    Najprostszym, bez kosztowym sposobem jest odpięcie wtyczki na przepływomierzu i jazda próbna. Brak anomalii w pracy silnika potwierdza jego winę.
    Ewentualnie podmiana część na sprawną. Ale to trudne akurat dopasować dokładnie odpowiedni.
    Jeżeli jednak przepływomierz został od razu wymieniony na nowy, to pytanie jakiej jest firmy?
    Krótko w temacie: tylko oryginalny i dobrany po numerze da radę, wszelkie zamienniki, nawet uznanych firm się nie sprawdzą.
    W silnikach 1.9 Jtd i Mjtd były przepływomierze Boscha. W różnych odmianach silników, były różne numery tego elementu i niestety ale potrafią się znacząco różnić cenami. Od drogich po bardzo drogie.
    Ostatnio edytowane przez piter ; 28-02-2025 o 21:40
    Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    604
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    W akcie desperacji odłączyłem przepływkę i sie okazało, że zupełnie sprawna skrzynia się zrobiła. A jak się tak okazało to podmieniłem przepływkę z innym autem, bo akurat mam 2 Cromy.

    Cytat Napisał iron64 Zobacz post
    Jeżeli jednak przepływomierz został od razu wymieniony na nowy, to pytanie jakiej jest firmy?
    Krótko w temacie: tylko oryginalny i dobrany po numerze da radę, wszelkie zamienniki, nawet uznanych firm się nie sprawdzą.
    W silnikach 1.9 Jtd i Mjtd były przepływomierze Boscha. W różnych odmianach silników, były różne numery tego elementu i niestety ale potrafią się znacząco różnić cenami. Od drogich po bardzo drogie.
    Tu akurat nie ide za tłumem i nie powielam tego. A stało się to w Marei, gdy 4 przepływomierz Boscha działał dopiero normalnie. Od tego czasu nie szastam pieniędzmi i kupuje przepływki z Ali, tak więc przepływomierz firmy NoName. I o dziwo działa, cud.
    Zdradzę ci jeszcze inny patent, te przepływomierze to nawet z łady pasują. Jakbyś miał kłopot z namierzeniem w dobrej cenie, to katalog Boscha podaje zamienniki. Można szukać w zamiennikach do Łady.
    Ostatnio edytowane przez iron64 ; 01-03-2025 o 11:05
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Skrzynia F40/AF40
    Napisany przez lukq na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 07-07-2020, 08:54
  2. Ogólne pytania
    Napisany przez bziku123 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-10-2019, 16:12
  3. Skrzynia biegów - naprawa poznań
    Napisany przez MARIUSZBEK na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 14-05-2019, 13:43
  4. Croma 1.9 multijet skrzynia af40 pomocy
    Napisany przez radek2018 na forum Croma
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post: 28-03-2019, 11:54
  5. [skrzynia biegów] Naprawa skrzyni selspeed
    Napisany przez scWojtek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 01-06-2010, 12:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl