co ile należy wymieniać rozrząd w fiacie croma 1,9 jtd 120 km był wymieniany przy 160000tyś teraz mam 208000 tyś tyle jest różnych wersji że już nie wiem w co wierzyć
co ile należy wymieniać rozrząd w fiacie croma 1,9 jtd 120 km był wymieniany przy 160000tyś teraz mam 208000 tyś tyle jest różnych wersji że już nie wiem w co wierzyć
Witam,
a masz jakieś objawy niepokojące ? Zależy jaki zestaw też założyłeś ? Przy 220 chyba powinna być wymiana
Części zamienne do aut / opony / felgi / oleje - Zapraszamy !!!
Bez tytułu v.pngBez tytułu.png
Myślę że rozczytasz coś z tych screenów. zwróć uwagę że zmiana interwału występuje od nr vin 2099137.
aczkolwiek ja bym wymienił po około 90 - 100 tyś.
Ostatnio edytowane przez marcin.b2508 ; 09-02-2014 o 07:24
Tutaj masz podobne rozterki:
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/w...ozrzadu-19774/
W prawie identycznym silniku jak Twój (DamianC) wymieniłem przy 70 kkm bo mijał 5 rok eksploatacji - wszystko zależy od użytkowania: małe roczne przebiegi -> wymieniamy wg kalendarza; duże roczne przebiegi -> wymieniamy wg przejechanych kilometrów.
Podstawa to wymiana kompletu oraz dobre części (a nie chińszczyzna) - polecam kolegę KrzychAN, u którego kupiłem komplet. Dobre części w dobrej cenie.
PZDR
Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 09-02-2014 o 10:08
mechanik który serwisuje moje auto, zawsze mówi że 80tyś i max 5 lat. Nie miał jeszcze klienta który by przyjechał z zerwanym rozrządem po wymianie u niego. Ja mu ufam więc robie jak mówi. Moja krówka za pare dni jedzie właśnie na wymiane, kupiłem na allegro ori zestaw rozrządu. Czekam jeszcze na olej do skrzyni i oddaje na serwis
kolego jestem w trakcie wymieniam wszystko rolka pasek napinacz pompa wody .DSCN0759.JPGDSCN0783.JPG ja wstawiam skf caly zestaw autko ma 71000 ale ma 9 latek pierwszy wlasciciel dbal bardzo o nia ,ja nie mam zamiaru skracac jej zycia bo dopiero przed nia najlepsze koniecznie zakladaj teflon podobno mocniejszy pozdrawiam
Ostatnio edytowane przez adicromulec ; 26-02-2014 o 00:03
Ze zdjęcia wynika, że jest tam dużo miejsca do manewrowania. Co trzeba wymontować żeby tam było tak luźno?
Przy okazji: Ile trzeba dokupić płynu, jak wymienia się pompę (zakładam, że trochę ucieknie). A może przy okazji warto wymienić cały płyn (np na jakiś niefiatowski, dostępny w sklepach motoryzacyjnych). W moim szykuje się wymiana rozrządu i tak się zastanawiam (auto z r 2008) nad płynem.
Ps. Moim wyzwaniem jest samodzielna wymian tego paska i rolek, ale jakoś nie mogę się odważyć (:-)). Jak widzę tyle luzu to mnie kusi. W Golfie i Skodzie między nadkolem a paskiemjest na pewno ciaśniej
wymień płyn przy okazji, koszt niewielki.
Miejsca na foto dużo , bo jak widać motor jest podniesiony z jednej strony. Nie wiem jakie masz doświadczenie, ja bym się nie podjął samodzielnej wymiany rozrządu. Poczytaj jakie szkody może spowodować źle ustawiony rozrząd. Koszt wymiany nie jest jakiś kosmiczny
Tzn jestem umówiony na wizytę u mechanika na wymianę tego paska. Sam robię prostsze wymiany, np klocki i tarcze, świece żarowe, olej silnikowy. Tak tylko sobie myślałem że fajnie by było samemu wymienić pasek ale też się boję. To większy poziom trudności. Poza tym nie mam dostępu do garażu z kanałem więc i tak było by ciężko, bo pewnie od dołu też potrzebny jest dostęp.
do zainteresowanych do wymiany rozrzadu nie podnosilem silnika chcialem uniknac sytuacjii zeby silnik oparl sie misa olejowa o wozek jakies 3 cm w dol dlatego majac na czym i jak podwiessilem go na pasie ,podnosnik moim zdaniem jest zbedny ,rozrzad ustawilem na znaki musza sie zgrac znak na kole paska na wale rozrzadu ,dwie sruby m6 na kole pompy paliwowej pasuja idealnie od odudowy rozrzadu z gory zablokuja idealnie kolo pompy paliwowej,oraz dwie m10 do zablokowania kola walka rozrzadu, dodatkowo zaznaczylem na starym pasku ilosc zebow od znaku kola walu rozrzadu do znaku na kole pompy wtryskowej rozrzadu,do znaku na kole rozrzadu walka ,ido znaku kola rozrzadu walu korbowego ,NIE MOZE BYC INNA ILOSC ZEBOW musza sie sgrac jednakowo po zalozeni paska ustawiamy napinacz strzalka kropka itd ,jestem samoukiem mechanikiem i dalem rade ,co do kolegi ktury drwi ze mnie z powodu tego ze poprzedni wlasciciel dbal o to auto bardzo ,moze nie podalem do wiadomosci ale auto bylo w garazu 5 lat wyjechalo 3 razy bo gosc ma bana na 5 lat ,wiec informuje i nie mam zamiaru smiac sie z ciebie kolego moja croma ma 71000 km przebiegu jest od pierwszego wlasciciela z cala historia wlacznie z faktora zakupu nowego auta ,dlaczego postanowilem zrobic to sam bo nie wierze mechanikom ,dajac mi rok gwarancjii na wymieniony rozrzad ,bog wie co oni tam wloza ,po zatym koszt 610 funtuw za 4 godziny pracy to wiecej niz zart ,w zalaczniku maja linka zainteresowani jak zmienic rozrzad w cromci tot filmik Vauxhall 1.9 CDTi Timing Belt Renewal Guide.wmv - YouTube
POZDRAWIAM wszystkich wlascicieli fiacikow
Kolego Adicromulec. Dzięki za info nt montażu paska oraz za zdjęcie, które sporo pokazuje (przypuszczam ze wielu użytkowników Cromy nigdy nie widziało takiego widoku, oddając auto do mechanika). Widzę ze jako jeden z niewielu na tym forum jesteś człowiekiem czynu a nie teoretykiem. Ja osobiście nie zdecydowałem się na samodzielną wymianę paska (zbyt nisko oceniłem swoje doświadczenie) ale z ciekawością przeczytałem twój opis bo interesują mnie rozwiązania techniczne Cromy ale także opis samodzielnych napraw. U mnie założony został tydzień temu zestaw rozrzadu (kit INA). Sam pasek nie był pokryty teflonem i był na nim napis INA (made in England). W zestawie był napinacz Litens oraz pompa wody Shafner. Nie robię dużych przebiegów i liczę ze wymienię go po 5-ciu latach. No chyba że tak polubię jeździć Cromą i zrobię wcześniej 75 tys km (tyle daję mudo wymiany).
Mam kilka pytań dotyczących twojego opisu:
1. Rozumiem, że koła pasowe pompy paliwa oraz wałka rozrządu stabilizuje sie chwilowo śrubami i nie ma możliwości ich obrotu (blokada). Opisz nieco szerzej, jak wygląda znak na kole pasowym wału korbowego (trzecie koło) i z jakim znakiem on ma się pokrywać (zakładam że jest jakiś znak na korpusie silnika w okolicach tego koła) Z tego co zrozumiałem, koło pasowe na wale rozrządu nie jest tymczasowo blokowane śrubami przed obrotem, ale musi być jakoś pozycjonowane?
2. Jeśli 3 główne (ww.) koła sa ustabilizowane, to czy jest potrzeba znaczenia kropek na starym pasku, kołach i przenoszenie znaków na nowy pasek? Wiem że mechanicy często stosują znaczniki na paskach, ale zastanawiam się, czy jeśli pasek stary byłby źle założony (np pomyłka o 1 ząbek) to czy nie powtórzymy błędu przy wymianie paska na nowy? Pytam, bo zastanawiam się jak skontrolować poprawność założenia paska. Na jednym z wątków dotyczących głośnej pracy mojego silnika, jeden z użytkowników jako jedną z prawdopodobnych przyczyn hałasu podawał pomyłkę na pasku o 1 ząbek. Jeśli mój mechanik zastosował wyłącznie metodę 2 (znaczki na pasku i kołach, bez pozycjonowania) to może ten błąd pozostał? Pasowało by to sprawdzić.
3. Jak zakłada się napinacz?
Ps. Twoje zdjęcie przekonało mnie że trzeba "brać sprawy w swoje ręce". Postanowiłem, że sam wymienię olej w skrzyni automatycznej. Wg opisu na forum vectry wynika że lista czynności podczas wymiany oleju (statycznej) składa się z kilku punktów i operacje nie są manualnie skomplikowane.
To co jest pokazane na tym filmiku to najprostsza droga do roz*ebania silnika, zwłaszcza jako niewprawiony mechanik
Gościu nie pozakładał nawet blokad, tylko zdjął stary pasek, nałożył nowy i zadowolony. Bardzo ryzykowne. Po takim czymś możesz odpalić samochód raz po wszystkim, i już więcej go nie odpalisz, bo rozrząd jest źle ustawiony i zawory pójdą się kochać
Jak by jakiś "typowy Janusz" mechanik-amator próbował to zrobić na podstawie tego filmiku to najprawdopodobniej katastrofa gotowa
Ostatnio edytowane przez mugsy ; 11-03-2014 o 02:59
Witajcie jestem nowym użytkownikiem Fiata