Czy ten rozrząd będzie pasował do Cromy 2,2 147KM 2006r ?
iparts.pl/czesc/zestaw-lancucha-rozrzadu-fai-autoparts-tck2,opel,vectra-c-od-2002-04,2-2-16v-147km,84-4865-16450-103278-0-267-tck2.html
Czy ten rozrząd będzie pasował do Cromy 2,2 147KM 2006r ?
iparts.pl/czesc/zestaw-lancucha-rozrzadu-fai-autoparts-tck2,opel,vectra-c-od-2002-04,2-2-16v-147km,84-4865-16450-103278-0-267-tck2.html
To jest ten sam silnik (Z22SE), a więc odpowiadając na Twoje pytanie to tak.
No właśnie podobno są inne koła zębate i jeden ze ślizgów. Dlatego zanim wywalę kasę, to warto sprawdzić i upewnić się.
Faktycznie na zdjęciach te koła są trochę inne.
Zestaw łańcucha rozrządu FAI AutoParts TCK5 - Sklep iParts.pl
Bądź człowieku mądry![]()
Są 2 silniki o pojemności 2.2l od Opla.
Z22SE i on ma 147KM/203Nm który jest Cromie i co ciekawe wycofano w Oplach te silniki na rok przed premierą Cromy ;(
Z22YH i on ma 155KM/220Nm, dodatkowo on ma zmieniony system wtrysku na bezpośredni (dlatego trudniej go zagazować) i u Fiata się to nazywa 2.2 JTS. Te motory wstawiali już w tym co nastąpiło po Cromie.
Przeglądając katalog FAI wychodzi, że TCK5 pasuje.
FIAT CROMA (194) 2.2 16V Estate | FAI Automotive Online Parts Catalogue
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Ostatecznie zamówiłeś ten:
Zestaw łańcucha rozrządu FAI AutoParts TCK5 Fiat CROMA (194) 2.2 16V 147KM - Sklep iParts.pl
Z rabatem wyszedł około 780zł
Zastanawia się czy nie zamówić dolnego. Sporo kasy, ale jedna robota.
No i dopadła mnie usterka trzęsącego się silnika na wolnych obrotach. Podmieniłem cewki, świece, wyczyściłem przepustnice, sprawdziłem szczelność dolotu, kompresję i wszystko ok. Wywalało błąd zapłonu trzeciego cylindra i zaczęła waryjować elektronika. Zapaliła się kontrolka ASR, przygasały xenony, spaliła się żarówka migacza, co to może być i czy może być związane z rozrządem, bo słychać go diabelnie. ?
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
EGR jest wywalony i jest emulator.
Ostatnio edytowane przez Ricardus ; 08-03-2016 o 23:33
Takie kombo problemów to właśnie wskazywał by na brak masy. A spalona żarówka oznacza, że stamtąd była "lepsza masa" (innymi słowy lepsze przewodnictwo) i żarówka tego nie wytrzymała.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Może faktycznie. Muszę sprawdzić, ale profilaktycznie wymienię kompletny rozrząd, bo mocno go słychać. Lepiej nie czekać.
Dzisiaj wymieniłem kompletny rozrząd. Zajęło to około 6,5 godziny. Raczej prosta robota, ale konstrukcja to dramat. Nie dziwię się, że te łańcuchy tak mało wytrzymują. Najważniejsze, że wszystko działa i zapanowała cisza. W tygodniu odstawiam na montaż LPG.
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
Wcześniej opisane problemy były związane z rozrządem. Po wymianie wszystko wróciło do normy![]()