Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 29 z 29
Like Tree3lubi to!

Temat: Remont silnika  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    259
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    doszczelnianie silnika olejem? jakas nowatorska technologia, to się może sprawdza w komisie aut za ktorymi niemiec płacze. Tak jak ci napisano powyżej - to na krótką metę zamaskuje problem ale go nie rozwiąże. Silnik może się skończyć nawet po 90 kkm, to jest kwestia tego jak jest uzytkowany czy serwisowany. jesli silnik bierze olej to trzeba sprawdzić dlaczego i przyczyne usunąć - najczęsciej sprawę załatwia remont dołu silnika, to wcale nie jest taka tragedia a po remoncie silnik spokojnie przeżyje budę o ile znowu będzie użytkowany i serwisowany prawidłowo.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Sorry, ale co ma się remont dołu do brania oleju?
    Tzw. dół to wał korbowy i panewki zarówno główne jak i korbowodowe. Jak to się ma do brania oleju?
    Po pierwsze to są tylko dwie opcje spalania oleju przez silnik. Jedna to pierścienie, a druga to uszczelniacze zaworowe.
    Dół robi się zazwyczaj kiedy silnik nie trzyma ciśnienia oleju, a nie go spala.
    Silniki Opla są słynne z brania oleju. Kupując trzeba być świadomym tego, nauczyć się z tym żyć, albo zrobić remont który starczy na jakiś bliżej nieokreślony czas.

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    54
    Postów
    646
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał Turek Zobacz post
    problem dotyczy 1.8 pb nie diesla
    ups...
    W taki razie to raczej nie problem, a TTTM

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał PabloElSur Zobacz post
    Jesteś pewien? A w jaki sposób doszczelnisz pierścienie, komorę spalania kiedy po 200-250k silnik będzie już wyrobiony? Oleje syntetyczne 10w60 nowej generacji są stosowane w najnowszych BMW i takich tam cudach. A jak myślisz, dlaczego producenci aut dopuszczają dwie wersje oleju np. 5w30 i 5w40? Sami nie wiedzą co ma kierowca lać do ich własnych silników?
    W silniku przez cały okres eksploatacji stosuje się olej o specyfikacji podanej przez producenta i tyle.
    To ma działać, albo trzeba naprawić.

    ..ale jeszcze możesz spróbować do oleju dodać miodu, albo trocin,
    chociaż trociny to chyba do skrzyni biegów się stosuje

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 październik 2018
    Skąd
    ES
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150 km automat
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał chrom Zobacz post
    doszczelnianie silnika olejem? jakas nowatorska technologia, to się może sprawdza w komisie aut za ktorymi niemiec płacze. Tak jak ci napisano powyżej - to na krótką metę zamaskuje problem ale go nie rozwiąże.
    Nie żadna nowatorska technologia tylko logiczne myślenie - jeżeli pierścienie lub inne elementy są już wyrobione to zastosowanie oleju dającego grubszy film olejowy powinno poprawić sytuację. Remont silnika zawsze można zrobić, i wymienić go w 100% też, a wymiana oleju to szybka i prosta sprawa. Nie jest to kwestia maskowania. Moja Croma ma prawie 400k i na 5w40 ciekła i głośno chodziła, a na 10w60 poci się i chodzi ciszej i ma więcej wigoru - takie fakty z praktyki.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    W silniku przez cały okres eksploatacji stosuje się olej o specyfikacji podanej przez producenta i tyle.
    To ma działać, albo trzeba naprawić.
    Hmm... może masz inną instrukcję Cromy... ale w mojej Fiat przewiduje ostatni przegląd przy 180k. Przewiduje też 2 typy olejów 5w30 i 5w40 (btw jak myślisz czemu? i który wybierzesz na pierwsze 100k a który na drugie 100k? ). Czyli, że po przebiegu ok. 200k producent już nie zawraca sobie głowy i uznaje że auto spełniło obowiązek jeżdżenia. Tylko co dalej? Na złom, bo silnik "zużyty" po tych 200k? Czy może w miarę dalszego zużywania się silnika stosować olej o grubszym filmie? *w50 czy *w60?

    Nie twierdzę że olej jest cudem na wszytko (tylko motodoktor to potrafi :/) ale być może jest to odpowiedź na bolączki autora wątku, a być może tylko podpowiedź co to może być i co remontować.
    Ostatnio edytowane przez PabloElSur ; 12-03-2019 o 20:01

  6. #20
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,358
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Po przekroczeniu magicznych 200 tys km licznik należy przestawić na 120 tys km .... Jest to pradawna wiedza znana wszem i wobec
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Gdynia obecnie :)
    Wiek
    37
    Postów
    209
    Auto
    VW Caddy 1.9 tdi oraz Croma 1,9 JTD 150 km
    Rocznik
    2009 Caddy i 2005 croma
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Po przekroczeniu magicznych 200 tys km licznik należy przestawić na 120 tys km .... Jest to pradawna wiedza znana wszem i wobec
    No wiesz co, żeby takie oczywistosci pisać to już przesada... To jak byś chciał wszędzie pisać aby zawsze przekręcić kluczyk w stacyjce i ustawić fotel.


    A tak na poważnie kiedyś pracownik serwisu ASO FIATA tłumaczył mi że głowice tych benzyniakow w cromie są źle zrobione już w fabryce, ich ściany dolne nie są płaskie tylko lekko wybrzuszone więc uszczelnienie tego silnika jest nie możliwe, stąd problem z braniem oleju.

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2011
    Skąd
    Nowa Sól
    Wiek
    45
    Postów
    122
    Auto
    Croma 1.9 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    Zawsze można Ceratec dać czy jakoś tak, jest pewien majster na YT, który to leje
    Swoją drogą chyba kolega lisek napisał co i jak.
    Zrobić test kompresji. Jak kompresja jest - Powymieniać uszczelnienia i śmigać.
    Przy okazji ściągnięcia głowicy przyjrzeć się dołowi.
    Będziesz miał pewność. Nie bawiłbym się w drugi silnik bo można trafić większe kuku niż ten co masz.
    Skoro cieknące uszczelnienia zdarzają się nader często w tych silnikach to tym bardziej bym się nie rozglądał za używką tylko remontował to co mam.

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2018
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2008
    No dokładnie jak trafi mi remont to tylko swój silnik narazie jezdze. Ostatnio zauważyłem taki mankament i nie wiem czy to wina silnika czy czegoś innego albo sprzęgło. Chodź sprzęgło bierze dobrze
    A dzieje mi się coś takiego np przy ruszaniu z miejsca jakby dusil mi się i szarpie musze wciesl sprzęgło i lekko gazu dać żeby nie zgasł w trakcie jazdy przy zmianie biegów tez mi szarpie nie można wyczuć sprzęgła z gazem żeby płynnie zmieniać biegu po wciśnięciu sprzęgła obroty skaczą do 2.5 k zamiast spaść w dół to w górę idzie zmiana biedy puszczanie sprzęgła i szarpniecie auta. Juz nie wiem co go gryzie.

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    259
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    myślałem o górze pisałem od dole sorry jesli wprowadzilem kogoś w bład.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Daro10328 Zobacz post
    No dokładnie jak trafi mi remont to tylko swój silnik narazie jezdze. Ostatnio zauważyłem taki mankament i nie wiem czy to wina silnika czy czegoś innego albo sprzęgło. Chodź sprzęgło bierze dobrze
    A dzieje mi się coś takiego np przy ruszaniu z miejsca jakby dusil mi się i szarpie musze wciesl sprzęgło i lekko gazu dać żeby nie zgasł w trakcie jazdy przy zmianie biegów tez mi szarpie nie można wyczuć sprzęgła z gazem żeby płynnie zmieniać biegu po wciśnięciu sprzęgła obroty skaczą do 2.5 k zamiast spaść w dół to w górę idzie zmiana biedy puszczanie sprzęgła i szarpniecie auta. Juz nie wiem co go gryzie.
    chyba to było naprawianie "u pana Mietka" i pewnie są jakieś nowatorskie rozwiązania zastosowane. daj to auto do warsztatu gdzie znają JTD Fiata i będa w stanie zweryfikować co jest.

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2018
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2008
    Ale to jest benzyna a nie diesel. U mnie w okolicy nie znalazłem fachowców do włoskich aut poza Aso ale tam to kasuja konkretnie

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2018
    Skąd
    szczecin
    Wiek
    32
    Postów
    133
    Auto
    Croma 2.2 pb/lpg, Lanos 1.5 16v/lpg
    Rocznik
    2006
    A bo ty myślisz, że masz włoski samochód.. ;d poszukaj fachowców od niemieckich aut
    morcmarc, Pandemic88 i Maxi lubią to.

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2011
    Skąd
    Nowa Sól
    Wiek
    45
    Postów
    122
    Auto
    Croma 1.9 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    A kurde, ale jak to , to Ty nie masz Vectry?

  14. #28
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,358
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Daro10328 Zobacz post
    Ale to jest benzyna a nie diesel. U mnie w okolicy nie znalazłem fachowców do włoskich aut poza Aso ale tam to kasuja konkretnie
    Tak jak koledzy piszą .. Croma z benzynowym silnikiem to w 90% jest OPEL... Zaczynając od płyty podłogowej i układu hamulcowego a kończąc własnie na silniku...
    Z fiata jest tam tylko wnętrze .... a i to nie całe... ( porównaj chociaż kluczyk i stacyjkę z Saabem 9-3 )
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 październik 2018
    Skąd
    ES
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150 km automat
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał morcmarc Zobacz post
    A kurde, ale jak to , to Ty nie masz Vectry?
    Może ma Signum?


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Remont silnika.
    Napisany przez sebaoo2 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-09-2018, 16:05
  2. [Śląskie] Remont silnika Punto HGT
    Napisany przez somas3k na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-04-2017, 23:20
  3. Remont silnika
    Napisany przez Seba1985 na forum Obsługa portalu i forum
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-02-2016, 11:12
  4. Mały remont silnika
    Napisany przez szymci0 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-05-2012, 23:27
  5. Remont silnika
    Napisany przez RomualdPL na forum Punto
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 09-01-2010, 21:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Kapa silnika fiat

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl