Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 29
Like Tree3lubi to!

Temat: Remont silnika  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2018
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2008

    Remont silnika

    Witam wracam od mechanika, i kolejny kłopot z silnikiem 1.8 benzyna po lifcie kopci na niebiesko. Czyli pali olej. Silnik odpala normalnie bez problemu, jak odkrece wlew oleju na załączonym silniku i objaw jest jakby silnik nierówno chodził jak zakręcie Kurek to jest ok. Pierścienie podobno do wymiany mechanik stwierdził że silnik się kończy. A ma przejechanie 190 tys. Kto mi powie czy remont silnika się opłaca ?Narazie tak jeżdżę bo nie mam wyboru ciemnej chmury za autem nie ciągnie . może ktoś miał już taka sytuacje i powie co było wymieniane i robione i jaki koszt całości wyszedł.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2018
    Skąd
    szczecin
    Wiek
    33
    Postów
    133
    Auto
    Croma 2.2 pb/lpg, Lanos 1.5 16v/lpg
    Rocznik
    2006
    to czy oplaca to musisz sam stwierdzic po tym jak mechanik zrobi ci wycene. Na pewno lepiej wyremontowac swoj silnik niz kupic "nowy" na alledrogo.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2018
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2008
    Z jednej strony masz rację. Bo nigdy nie wiadomo co się kupi a może być jeszcze gorszy . z drugiej strony dam 5k za remont silnika i ile pojeździe na tym? Jak dowiedziałem się ze tam jest.silnik oplowski a one lubią brać olej. Jak by.szlo to najchętniej bym inny wrzucił silnik bo autka mi szkoda.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2018
    Skąd
    szczecin
    Wiek
    33
    Postów
    133
    Auto
    Croma 2.2 pb/lpg, Lanos 1.5 16v/lpg
    Rocznik
    2006
    Jak zrobisz porzadnie kapitalke to bedziesz mial jak nowke i pojezdzisz na pewno drugie tyle jak do tej pory. Jesli auto zdrowe blacharsko, zawiecha, hamulce itd jest w nalezytym stanie to chyba warto robic silnik- tylko wtedy ozenisz sie z ta croma na kolejne lata

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2018
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2008
    Czy wymiana pierścieni wiąże się już z kapitalka silnika? jak fest przygotuje do 4tys obr to faktycznie dymi na niebiesko. Ale tak to nie ma. Chmury za autem jak jadę czy ruszam . chciałbym opinie od kolegów poznać czy na prawdę juz trzeba robić kapitalka i ładować w wysokie koszty czy na razie jeździć aż na wolnych obrotach będzie dymie porządnie . Jak przygazuje na postoju to jest na chodniku ciemna plama w miejscu wydechu ale końcówką rury jest sucha bez żadnego oleju

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2015
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    203
    Auto
    Croma 1.9 Multi 150hp
    Rocznik
    05.2005
    Jak kopci po odpaleniu na zimnym silniku?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2018
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2008
    Lekko kopci przy gazowaniu ale żadnej chmury dymu nie ma. No i przy ruszaniu ze świateł np to zadymi z rury. Nie wiem jak będzie lato czy bardziej nie będzie kopcil i będzie czarno za mną. Wiem tylko ze jak Kurek z wlewu oleju odkrece na zapalonym silniku to silnik nie równo chodzi i jakby lekko się trzasl zaś jak zakręcie Kurek to silnik chodzi ładnie równo. Z odpaleniem nie ma problemu , nie trzeba kręcić pali od razu

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Nie wiem czy bardzo mam się tym przejmować czy narazie nic z tym nie robić i jeździć.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 październik 2018
    Skąd
    ES
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150 km automat
    Rocznik
    2006
    190k to dosyć mało, żeby silnik się kończył. Możliwe jednak że gdzieś delikatne przerwała się uszczelka pod głowicą, albo sto innych rzeczy Jeżeli podejrzewasz, że to może pierścienie etc. się wyrobiły to możesz pomyśleć o oleju, który zostawia grubszy film olejowy np. 10w60 np. Motul 8100 Xpower (im niższa ostatnia liczba tym cieńszy film).

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Znowu?
    taki olej to do ursusa a nie do jtdm

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2017
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    49
    Postów
    332
    Auto
    Lancer Sportback + Hyundai Tucson
    Rocznik
    2009/2017
    Cytat Napisał zawikox Zobacz post
    to czy oplaca to musisz sam stwierdzic po tym jak mechanik zrobi ci wycene. Na pewno lepiej wyremontowac swoj silnik niz kupic "nowy" na alledrogo.
    Tu się trochę mylisz , bo są firmy , które sprawdzają silniki przed demontażem i dostajesz gwarancję rozruchową

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał PabloElSur Zobacz post
    190k to dosyć mało, żeby silnik się kończył. Możliwe jednak że gdzieś delikatne przerwała się uszczelka pod głowicą, albo sto innych rzeczy Jeżeli podejrzewasz, że to może pierścienie etc. się wyrobiły to możesz pomyśleć o oleju, który zostawia grubszy film olejowy np. 10w60 np. Motul 8100 Xpower (im niższa ostatnia liczba tym cieńszy film).
    przestań szerzyć mity , w tym momencie to jest maskowanie problemu a nie usuwanie go

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    1. kiedy wymieniany olej ?
    2. Jaki olej wlany ?
    3. Sprawdź stan układu dolotowego powietrza i odmy olejowej
    4. Sprawdzałes na bagnecie czy poziom oleju ulega zmianie ?

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2018
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2008
    Olej wymenialem w czerwcu tak jak cały rozrząd i filtry. Olej Castrol 10w40. Od wymiany miesic temu może 0,5 litra dolalem chociaż na bagnecie pokazywało trochę mniej niż powinno być. A jak sprawdzić stan układu dolotowego to nie mam pojęcia. Chyba mech musi zerknąć

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 październik 2018
    Skąd
    ES
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150 km automat
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    Znowu?
    taki olej to do ursusa a nie do jtdm
    Jesteś pewien? A w jaki sposób doszczelnisz pierścienie, komorę spalania kiedy po 200-250k silnik będzie już wyrobiony? Oleje syntetyczne 10w60 nowej generacji są stosowane w najnowszych BMW i takich tam cudach. A jak myślisz, dlaczego producenci aut dopuszczają dwie wersje oleju np. 5w30 i 5w40? Sami nie wiedzą co ma kierowca lać do ich własnych silników?
    Ostatnio edytowane przez PabloElSur ; 05-03-2019 o 11:19

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2015
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    203
    Auto
    Croma 1.9 Multi 150hp
    Rocznik
    05.2005
    [QUOTE=Capsel;361038]Znowu?
    taki olej to do ursusa a nie do jtdm[/QUOT
    problem dotyczy 1.8 pb nie diesla

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 październik 2018
    Skąd
    ES
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150 km automat
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Fred.X Zobacz post
    przestań szerzyć mity , w tym momencie to jest maskowanie problemu a nie usuwanie go
    Jakie mity? To wynika wprost ze specyfikacji oleju, zaleceń producentów oleju i logiki.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Daro10328 Zobacz post
    Olej wymenialem w czerwcu tak jak cały rozrząd i filtry. Olej Castrol 10w40. Od wymiany miesic temu może 0,5 litra dolalem chociaż na bagnecie pokazywało trochę mniej niż powinno być.
    Czy przy wcześniejszejszym oleju silnik miał te same objawy? Czy pogorszyło się po wymianie oleju? np. większe kłęby dymu, jakby głośniejsza praca etc.

  16. #15
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Osobiście zaczął bym od sprawdzenia kompresji silnika... Jeśli będzie OK to powodem głównym spalania oleju raczej będą uszczelniacze zaworów w głowicy.
    Jeżeli kompresja marna to ratował bym się płukanką lub nawet dwoma i byle jakim olejem do tych płukanek aby tylko odblokować pierścienie zgarniające.... Może nawet poszedł bym po jakiś dodatek regeneracyjny Xado lub inny ceramizer ale to raczej nie uratuje silnika... no i w ostateczności remont o ile nie można kupić tego silnika w lepszym stanie i podmienić.. Koszt remontu będzie duży a znowu zakup silnika którego nie można odpalić niesie za sobą duże ryzyko ... Co robią właściciele tego silnika najlepiej poczytać na forum OPLA bo to jego silnik..
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Remont silnika.
    Napisany przez sebaoo2 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-09-2018, 16:05
  2. [Śląskie] Remont silnika Punto HGT
    Napisany przez somas3k na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-04-2017, 23:20
  3. Remont silnika
    Napisany przez Seba1985 na forum Obsługa portalu i forum
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-02-2016, 11:12
  4. Mały remont silnika
    Napisany przez szymci0 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-05-2012, 23:27
  5. Remont silnika
    Napisany przez RomualdPL na forum Punto
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 09-01-2010, 21:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Kapa silnika fiat

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl