Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 70
Like Tree1lubi to!

Temat: Pstrykanie po odpaleniu  

  1. #46
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    32
    Postów
    384
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Czy do wymiany tego sprzegielka trzeba wyciągać alternator czy idzie to zrobić bez wyciągania? Bo miejsca jest tam całkiem sporo że idzie dwa klucze z boku wsadzić. Jakby zrzucić pasek to by poszło całkiem sprawnie. Podobno są dwie średnice tego sprzegiełka. Muszę zmierzyć jakie mam.

    Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Ciezko bez wywalenia altka. Klucze wsadzile ale sił zabraklo musisz tez miec klucz do tego. Tak sa 2 srednice 54 i 61.

  4. #48
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Pytanie teoretyczne (bo i mi w końcu zapewne altek padnie). Jaki jest koszt pełnej regeneracji altka? Mam na myśli takiej regeneracji, żeby drugi raz tam nie zaglądać: wymiana sprzęgiełka, mostka prostowniczego (czy tam regulatora napięcia), szczotek i tego co tam się jeszcze wymienia.

  5. #49
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    36
    Postów
    194
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120
    Rocznik
    2006
    Jestem świeżo po wymianie alternatora dopadło mnie na urlopie w górach koszt alternatora po pełnej regeneracji czyli wygląda jak nowy 580 zł

  6. #50
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Lepiej kupic nowy. Koszt ok 600zl Laubera dawalem jak mi sie rozsypał 2gi raz. Obecnie mam 140A . Ktos na forum za Denso dal 450zl - oryginalnie montowany 120A

  7. #51
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,081
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Tak to czasami jest z regeneracjami, że koszt dochodzi do ceny nowego podzespołu. Tak jest np. z wtryskiwaczami.
    Nigdy więcej STILO

  8. #52
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    32
    Postów
    384
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Wstawiam lepsze zdjęcie tego koła pasowego co mi wymienili. JakWP_20171229_09_52_21_Pro.jpg widać guma poparciała ale żadnych objawów akustycznych nie dawało.WP_20171229_09_51_39_Pro.jpg

  9. #53
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,081
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Żebyś poczuł się lepiej wkleję za pewnym serwisem www:

    Na konieczność wymiany koła pasowego z tłumikiem drgań wskazują następujące objawy dające się zauważyć w trakcie kontroli wzrokowej:

    - pęknięcia gumy
    - ubytki w elemencie gumowym
    - wyraźne ślady mechanicznego uszkodzenia otworu szczelinowego

    Zalecenia:

    - koło pasowe z tłumikiem drgań należy wymieniać przy wymianie paska pomocniczego i napinacza nie rzadziej niż co 120 000 km przebiegu pojazdu
    Źródło: Koła pasowe z tłumikiem drgań skrętnych

    Oczywiście w żaden sposób nie usprawiedliwia to warsztatu, który mimo wymiany części auta nie naprawił. Zwrot pojazdu jako naprawionego uważam za kpinę.
    Nigdy więcej STILO

  10. #54
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    786
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Kurcze ze serwisy tak lubia sobie psuc reputację. Zamiast wytłumaczyć klientowi pokazać ze kolo i tak szmelc ale cos jeszcze jest uwalone i trzeba szukac..dziwne ze Bosch sie pod tym podpisuje. .

  11. #55
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    32
    Postów
    384
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Żebyś poczuł się lepiej wkleję za pewnym serwisem www:



    Źródło: Koła pasowe z tłumikiem drgań skrętnych

    Oczywiście w żaden sposób nie usprawiedliwia to warsztatu, który mimo wymiany części auta nie naprawił. Zwrot pojazdu jako naprawionego uważam za kpinę.
    boch to mnie trochę uspokoiłeś na koniec roku

  12. #56
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Sorki za ten offtop z altkiem, może mod wydzieli to na osobny wątek. Rzeczywiście, szkoda się szczypać z regeneracją,i lepiej kupić nowy i zapomnieć o temacie.

  13. #57
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    36
    Postów
    194
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120
    Rocznik
    2006
    Pewnie tak ale nieraz czas nie pozwala na szukanie innych rozwiązań. Nie ma to jak auto się uszkodzi na urlopie i to jeszcze między świętami bierze się co dają.

  14. #58
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2013
    Skąd
    war-maz NE
    Postów
    86
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120 KM
    Rocznik
    09.2006
    Cytat Napisał jarcio21 Zobacz post
    Nie ma to jak auto się uszkodzi na urlopie i to jeszcze między świętami bierze się co dają.
    Święta racja. Mi także padł alternator 4 dni przed świętami, co prawda nie na urlopie tylko w miejscu zamieszkania. Ale przy temperaturze 0 stopni nawet nie myślałem o tym, żeby samemu go wyciągać, więc oddałem do mechanika. Na drugi dzień samochód był do odbioru, koszta to 120 zł demontaż i montaż alternatora oraz 440 za regenerację włącznie z uzwojeniem stojana. (Do regeneracji oddawał mechanik, ja nie miałem wpływu na to komu daje).

  15. #59
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    36
    Postów
    194
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120
    Rocznik
    2006
    Mi akurat padł w zakopcu 27.12.2017 10 mechaników odmówiło naprawy więc nie było wyboru dojechałem do kolejnego i tam akumulator już padł ale wystarczył żeby wrócić ze Słowacji. Dlatego też pewnie cena inna.

  16. #60
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    32
    Postów
    384
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Byłem z tym pstrykaniem nawet w ASO. Sprawdzili za darmo to sprzęgiełko alternatora, mówią że bezzasadnym jest jego wymiana. Ale nie potrafią wskazać co to tak pstryka, padła sugestia że rozrząd. Tak więc wymianę sprzęgiełka w ciemno sobie daruje bo wywalić 200 zł i dalej będzie pstrykać to zabawa trochę droga. Tak więc pozostaje mi jazda z tym wku$#@!ym pstrykaniem do czasu aż jego źródło się rozpadnie,urwie itd.


 
Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. dymek po odpaleniu
    Napisany przez hendorhendor na forum Scudo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-04-2014, 22:58
  2. Po odpaleniu gaśnie w duże mrozy
    Napisany przez pablo686 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 31-03-2014, 09:03
  3. Stukanie/Pstrykanie w okolicach rozrzadu Fiat Bravo 1.6 POMORZCIE.
    Napisany przez zupson na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 12-12-2013, 20:00
  4. gaśnie po odpaleniu
    Napisany przez jarom35 na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 02-02-2012, 23:04
  5. Siwy dym tuż po odpaleniu
    Napisany przez edwardo65 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 27-08-2011, 23:15

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl