Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 104
Like Tree9lubi to!

Temat: Problemy z odpaleniem Cromy  

  1. #46
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2014
    Skąd
    Myślibórz
    Wiek
    44
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Croma 2.4
    Rocznik
    2008
    Dzisiaj sprawdzałem te klapki przy dodawaniu gazu otwierają się. A czy przy uszkodzonej turbinie nie powinien dymić? U mnie czyściutko przy obciążeniu zero jakiegoś dymienia. Spalanie też się nie zmieniło ok. 8.1 w 75% jeżdze po mieście. Jadę jutro do tego servisu pełen obaw. Ale zaczynam się zastanawiać nad jakimś dobrym fachowcem od diesli żeby go rozebrał i doprowadził do porządku.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2012
    Skąd
    Bełchatów
    Postów
    136
    Auto
    Croma? 2.4
    mało ci pali. Mi 8 to w trasie łyka. Też miałem problem z odpalaniem na zimno, a klapki niby działały. Wywaliłem klapki i tak i zaczęła odpalać jak powinna...

  4. #48
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2014
    Skąd
    Myślibórz
    Wiek
    44
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Croma 2.4
    Rocznik
    2008
    Już po wizycie w servisie i tak: co do softu do skrzyni bieg. Kontaktować się ze specjalistami od automatów gdyż oni sami nie naprawiają kobiec dyskusji - znikoma ilość automatów na lokalnym rynku. A tak na marginesie może coś wiedzą w volvo bo ta skrzynia montowana jest w xc 90.
    Wgrane mam nowe oprogramowanie do sterownika silnikiem i zobaczymy. Stwierdzono również odejście od normy jednego wtryskiwacza i zalecono wymianę. Ale się wstrzymam zobaczymy czy pomogło opogramowanie.

  5. #49
    pu3
    pu3 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2014
    Skąd
    Puszczykowo
    Postów
    250
    Auto
    Croma 2.4 MultiJet
    Rocznik
    09.2009
    Cytat Napisał technol Zobacz post
    skrzynia montowana jest w xc 90.
    montowana tez m.in.: Alfa Romeo Brera i 159. Opel Vectra C ,ta ASB ma tez oznaczenie AF40 ale to to samo.

  6. #50
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    odświeżę trochę temat. od jakiegoś czasu Cromka zaczęła mnie bardziej drażnić z tym odpalanie, lekko się pogorszyło. wcześniej były tylko problemy z odpaleniem, łapała za 2 lub 3 razem. teraz jak już zapali to potrafi jeszcze zgasnąć lub przez kilkanaście sekund pracuje bardzo nierówno. jak się dodaje gazu w tym czasie to obroty zamiast się podnosić to maleją, słychać że się dusi.
    w sobotę podłączyłem kompa i zacząłem testować. najpierw odpaliłem i trochę się przejechałem, później jeszcze 2 razy odpalałem. pierwsze odpalenie na silniku lekko nagrzanym, drugie odpalenie na całkiem zimnym a trzecie na rozgrzanym.2016-02-13.rar

    popatrzyłem sobie na te pliki. porównując wartości zmierzone o oczekiwane to sporo odstaje masa powietrza. zmierzona masa jest dużo wyższa od oczekiwanej na wolnych obrotach. jak dodawałem gazu lub w czasie jazdy widać, że te wartości się nakładają.
    wczoraj rano żona odpalała auto po całej nocy stania na mrozi i odpalił od strzała.
    więc ponownie wczoraj z kompem do auta poszedłem. pierwsze odpalenie i silnik załapał za pierwszym razem ale dosłownie po chwili zgasł więc kręcę ponownie, widać to na pierwszym pliku z rozruchem. chciałem sprawdzić jakie wartości pokaże komp z odpiętym przepływomierzem. no i się wielce zdziwiłem. temperatura powietrza się zmieniła ale masy powietrza widzę że z jakiegoś innego czujnika są pobierane. widziałem że jest czujnik temperatury turbo, może gdzieś tam mierzy masę powietrza. może należy ten czujnik przeczyścić i poprawi się odpalanie.

    2016-02-17.rar

    mam prośbę. w wolnej chwili możecie popatrzeć na pliczki, może ktoś ma jakieś doświadczenie i coś podpowie co przeczyścić, co ewentualnie wymienić. a może macie logi z waszych auto, może warto by porównać jak to u was wygląda. może wspólnymi siłami uda się coś znaleźć.
    Pozdrawiam


  7. #51
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Cytat Napisał maka131 Zobacz post
    odświeżę trochę temat. od jakiegoś czasu Cromka zaczęła mnie bardziej drażnić z tym odpalanie, lekko się pogorszyło. wcześniej były tylko problemy z odpaleniem, łapała za 2 lub 3 razem. teraz jak już zapali to potrafi jeszcze zgasnąć lub przez kilkanaście sekund pracuje bardzo nierówno. jak się dodaje gazu w tym czasie to obroty zamiast się podnosić to maleją, słychać że się dusi.
    w sobotę podłączyłem kompa i zacząłem testować. najpierw odpaliłem i trochę się przejechałem, później jeszcze 2 razy odpalałem. pierwsze odpalenie na silniku lekko nagrzanym, drugie odpalenie na całkiem zimnym a trzecie na rozgrzanym.2016-02-13.rar

    popatrzyłem sobie na te pliki. porównując wartości zmierzone o oczekiwane to sporo odstaje masa powietrza. zmierzona masa jest dużo wyższa od oczekiwanej na wolnych obrotach. jak dodawałem gazu lub w czasie jazdy widać, że te wartości się nakładają.
    wczoraj rano żona odpalała auto po całej nocy stania na mrozi i odpalił od strzała.
    więc ponownie wczoraj z kompem do auta poszedłem. pierwsze odpalenie i silnik załapał za pierwszym razem ale dosłownie po chwili zgasł więc kręcę ponownie, widać to na pierwszym pliku z rozruchem. chciałem sprawdzić jakie wartości pokaże komp z odpiętym przepływomierzem. no i się wielce zdziwiłem. temperatura powietrza się zmieniła ale masy powietrza widzę że z jakiegoś innego czujnika są pobierane. widziałem że jest czujnik temperatury turbo, może gdzieś tam mierzy masę powietrza. może należy ten czujnik przeczyścić i poprawi się odpalanie.

    2016-02-17.rar

    mam prośbę. w wolnej chwili możecie popatrzeć na pliczki, może ktoś ma jakieś doświadczenie i coś podpowie co przeczyścić, co ewentualnie wymienić. a może macie logi z waszych auto, może warto by porównać jak to u was wygląda. może wspólnymi siłami uda się coś znaleźć.

    Tak na szybko co zerknąłem... plik z 17/02. rozruch 1: Rozumiem że zaskoczył po ok 20s, niemal natychmiast zgasł i dopiero zaskoczył po ok 50s od początku odpalania - zgadza się? Jeśli tak - zwróc uwagę na zerowe ciśnienie paliwa na początku. Aż muszę sprawdzić u siebie, ale wydaje mi się że powinno być od początku w przyblizeniu zgodne z oczekiwanym. W pliku rozruch2 ciśnienie masz od razu - rozumiem że wtedy odpalił?
    Wygląda mi to na problem z układem paliwowym - albo szwankuje pompa paliwa (i cofa się ono z instalacji) albo jakiś problem z czujnikiem cisnienia, ale raczej stawiałbym na cofanie się paliwa
    Korekty z grubsza są OK i nimi się nie przejmuj. Z tego co przedstawiłeś nic złeo nie wynika, ale odpowiedź może dać jedynie test z menzurkami (czy leją) lub badanie w specjalnym warsztacie.

    To co jeszcze zauważyłem jako dziwne to ciśnienie doładowania (plik rozruch1 - bo w rozruch2 go nie ma) - przez cały czas jest praktycznie równe ciśnieniu atmosferycznemu... na biegu jałowym ok ale przy kręceniu to nieco bez sensu bo wskazuje że nie ma doładowania(jest znikome). Albo masz potężną nieszczelność w dolocie albo czujnik ciśnienia zwariował i bzdury pokazuje... Pociągnij porządnie obroty silnika (na 3500-4000rpm) najlepiej w trakcie jazdy żeby zobaczyć jak to się będzie kształtowało.
    WIększe cisnienie zmierzone od oczekiwanego może też wskazywać na przeładowanie turbiny (ale to nie będzie utrudniało rozruchu) albo na otwarty egr (jeśli go masz) - ale to tez nie uzasadnia az takiego problemu z rozruchem.
    Wg mnie pierwszy temat to instalacja paliwowa

    A po odpięciu przepływomierza przyjmowane są jakieś defaultowe wartości masy powietrza - stąd takie a nie inne dane. IMHO przepływomierz można ocenić jedynie w trakcie jazdy
    Ostatnio edytowane przez RafalWawa ; 18-02-2016 o 18:38

  8. #52
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    cały osprzęt w oryginale (EGR, klapy i DPF) jest na wyposażeniu.
    w 20 sekundzie zacząłem go odpalać dopiero. jak kluczyk jest w pozycji ON to przekaźnik od pompy jest wyłączony, jak przekręcam na START to zmienia się na włączony i zapala. niestety ustawiłem chyba zbyt dużo parametrów do odczytu i przesył był wolny. odpalił od razu, popracował ze 2-3 sekundy i zgasł. wyłączyłem na chwile zapłon i ponownie zacząłem odpalać około 47 sekundy ( piszę o pliku rozruch1 z 17-02). po drugim odpaleniu pracował strasznie nierówno. zastanawiam się czy ten przekaźnik nie powinien się włączać jak kluczyk się przekręca do pozycji ON. rozumiem że jest to przekaźnik od pompy paliwa w baku. z tym rozruchem czekałem trochę żeby na wykresie w MES zobaczyć jakiś ruch. w sobotę jak klikałem start i od razu odpalałem to później w pliku miałem same zera.

    teraz dopiero zauważyłem że plik rozruch 2 jest błędnie nazwany. tu pomiar rozpoczął się już na uruchomionym silniku.

    ciekawi mnie też masa powietrza. nie wiem który czujnik jest odpowiedzialny za jej pomiar. patrzyłem w EPER ale nie znalazłem żadnego czujnika który mógłby jeszcze mierzyć masę powietrze oprócz tego w przepływomierzu.

    na samym początku też obstawiałem układ paliwowy, że albo pompa już niedomaga, ma przejechane 205tys. to odpalanie pogorszyło się w grudniu, zaczął czasem gasnąć. wcześniej od kąt go kupiłem, z przebiegiem 150 tyś ciężkawo czasem odpalał i przez kilka sekund nierówno pracował. obstawiałem również nieszczelność układu, że paliwo może się cofać. sobotnie logi(te z 13-02) troszkę zmieniły moje podejrzenia.

    może coś źle mierzę, sprawdzam niewłaściwe parametry. podpowiedzcie jakie parametry odczytać, które na zimnym silniku a które na ciepłym, oraz które w garażu a które w trasie. postaram się wtedy wykonać poprawne logi.
    Pozdrawiam


  9. #53
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    39
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    No a nie podejrzewasz klap, może urwala sie blaszka z klap wirowych. Można by sprawdzić kompresję na cylindrach.

  10. #54
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    40
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Masa powietrza mierzona jest jedynie przez przepływomierz. Czujnik MAP znajdujący się w kolektorze dolotowym mierzy ciśnienie tego powietrza.

    Sprawdź dokładnie cały dolot czy nie masz jakiejś dziury (tak jak kolega doradzał). Urwana klapka też może bruździć.

    Rzuć okiem na elektronikę sterowania przepustnicy. U mnie często się brudzi olejem z odmy i zaczyna wariować powodując gaśnięcie auta na jałowym biegu.

  11. #55
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    nad klapką kiedyś się zastanawiałem. odszedłem od tego tropu ponieważ po kilku sekundach jak obroty się ustabilizują to auto gania jak szalone. jakby brakło kompresji to pewnie przełożyłoby się to na moc.

    część dolotu rozbierałem w październiku. ściągałem tą rurę która doprowadza powietrze do kolektora. tylko mała mgiełka olejowa była wewnątrz i na klapie przepustnicy, nie było wycieków. muszę jeszcze raz rozebrać, może coś źle poskładałem
    Pozdrawiam


  12. #56
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    A kiedy zmieniany był filtr paliwa? Zapchany filtr co prawda pojawia się zanikiem mocy na wysokich obrotach ale może od filtra warto zacząć poszukiwania.

    Wydaje mi się że dziura w dolocie odpada bo przy odpalaniu w kolektorze nie ma dużego ciśnienia. (na odpiętej rurze niektórzy psikają do kolektora środkiem do czyszczenia a silnik pracuje).
    Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 18-02-2016 o 23:50

  13. #57
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    filtr paliwa wymieniony lutym 2014 na Championa. przejechałem na nim ok 25 tys

    niestety problemy występują tylko co któreś odpalenie i to przy równych warunkach zewnętrznych, różnej temperaturze.
    nie zawsze też zgaśnie po odpaleniu, to się zdarza sporadycznie, częściej ma tylko nierówne obroty przez kilka sekund. później żadne obiawy jakichkolwiek nieprawidłowości nie występują.

    myślałem już o świecach żarowych skoro tylko kilka sekund jest nierównej pracy. wczoraj jednak po całej nocy na mrozie, rano było -4 a odpalił od razu i nie było żadnych problemów.
    Ostatnio edytowane przez maka131 ; 19-02-2016 o 00:01
    Pozdrawiam


  14. #58
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    A może odpal z odpiętym kolanem przy klapie gaszącej. Można będzie zobaczyć czy klapka nie szwankuje. Tyko nie wiem jak jest w 2.4. W 1.9 zaraz za kolankiem jest klapa (przepustnica) a za nią kolektor. Na tym kolanie często twardnieje gumowy o-ring i puszcza olej, który chlapie na silnik i puszkę z elektroniką klapy.

  15. #59
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    z przepustnicą będę walczył w sobotę, jak będę miał więcej czasu. wieczorem po pracy nie chcę się brać za rozbieranie bo może się okazać że nie zdążę złożyć.

    wieczorami jak będę miał chwile będę się starał robić może jeszcze jakieś logi, może któryś parametr na coś mnie naprowadzi.

    teraz najbardziej mnie ciekawi który to czujnik mierzy masze zasysanego powietrza. wczoraj odpiąłem wtyczkę od przepływomierza, wywaliło bład i temperatura poleciała w kosmos. mino to masa powietrza była mierzona i się zmieniała.
    Pozdrawiam


  16. #60
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    361
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    maka131, jak odepniesz przepływkę to ECU przyjmuje swoje wartości, które ma wpisane w pamięci. Dlatego często jak przepływka padnie to po odpięciu wtyczki nagle auto odzyskuje trochę wigoru. Stąd właśnie widzisz odczyty masy powietrza w MES.
    Co do Twojego problemu z odpalaniem, jest on niemal analogiczny do moich kłopotów z drugim autem (Skoda Fabia TDI). Od kilku miechów się z tym borykałem, ciężkie odpalanie po kilkugodzinnym postoju, jak czasami zapalił normalnie to zaraz gasł, nierówna praca po odpaleniu. Zmieniłem filtr paliwa, poprawa była na jakieś dwa dni... Chciałem już pompowtryski wyciągać żeby gumki na nich zmienić, pompę z baku targać etc. Objawy ewidentnie wskazywały na zapowietrzanie się układu paliwowego. Postanowiłem założyć na chwilę wężyki przezroczyste między filtrem a pompą paliwa, żeby zobaczyć czy powietrze się w nich pojawi. No i faktycznie z powrotnego wężyka schodziło paliwo. W sumie tak z głupa podociągałem opaski śrubowe, na tych nowych wężykach i jak ręką odjął. Wychodzi na to, że była niewielka nieszczelność na wężykach i mimo, że nie było wycieków paliwa to i tak powietrze łapał po czasie.
    Sorki za rozwleķły opis, ale chodzi mi o to, że tyle kłopotów i główkowania a rozwiązanie bardzo prozaiczne. Przyjrzyj się więc przewodom paliwowym bo Twój opis jest bardzo podobny do tego co u mnie było


 
Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Punto 1.2 problemy z odpaleniem
    Napisany przez gawęda na forum Punto
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 06-07-2017, 16:37
  2. Problemy z odpaleniem na ciepłym silniku
    Napisany przez BartekBravo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-01-2015, 22:07
  3. problemy z odpaleniem
    Napisany przez megoscooter na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 06-03-2014, 22:00
  4. Problemy z odpaleniem, brak pomysłów 1.2 16V
    Napisany przez Robkoo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 24-12-2013, 12:07
  5. problemy z odpaleniem samochodu
    Napisany przez dzawien na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-08-2013, 17:40

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446problemy-z-odpaleniem-cromy-28477

excess radiat fiat croma

croma mala dawka paliwa

Opel czujnik temperatury powietrza dolotowego fiat croma gdzie jest

foat croma ciezko odpala w sloncu

co to za przycis w fiatcroma przy siedzeniu kierowcy w podlodze

Excess radiant fluid temparature

croma nie chce odpalic

fiat croma problem z odpaleniem

fiat croma problemy

excess radiat fluid temper fiat croma

croma masa powietrza zasysanego a oczekiwana

croma fluid temperature fuel

fiat croma slaby akumulatot zbyt wysoko temperatura

croma fluid temp

problem z odpalaniem croma

fiat croma problem z odpalaniem

https:fiatklubpolska.plcroma-446problemy-z-odpaleniem-cromy-284773

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl