Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 7 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 104
Like Tree9lubi to!

Temat: Problemy z odpaleniem Cromy  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 luty 2015
    Skąd
    Sanok
    Postów
    30
    Auto
    croma
    Rocznik
    2005

    Problemy z odpaleniem Cromy

    Witam wszystkich forowiczów,
    Od niedawna jestem właścicielem Fiata Croma 1.9 JTD. W zimne dni auto odpalało na "dotyk" od dwóch tygodni zauważyłem, że muszę dłużej kręcić rozrusznikiem. Żadna z kontrolek inspekcyjnych się nie świeci. Więc chyba świece żarowe odpadają. Zero dymu przy rozruchu. Co o tym sądzicie jaka może być przyczyna?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    59
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Ten typ tak ma..... Są dwa rozwiązania problemu, pierwszy to regeneracja rozrusznika i nowy akumulator. Drugi to zmiana oprogramowania silnika polegająca na zwiększeniu dawek startowych. Osobiście polecam drugie rozwiązanie ze względu na szybkość, niskie koszty i końcowy efekt... Croma pali na dotyk.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    50
    Postów
    303
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Każdy typ ma inaczej..... W moim przypadku jak przychodzą cieplejsze dni ( wystarczy trochę słońca ) to nie chce palić za każdym razem i pojawia się komunikat o zbyt wysokiej temperaturze płynu chłodzącego, wtedy kluczyk na off i kolejne podejście już z sukcesem, można jechać . Przywykłem już do tego, no i wiem że raczej skoku na bank z tym samochodem nie zrobię

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    59
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Dzisiaj moja Croma pomimo że stoi /i jeszcze długo będzie stała / od świąt zapaliła prawie na dotyk, dawniej pomimo codziennego użytkowania przy dodatnich temperaturach często zapalała dopiero za drugim razem.
    Cytat Napisał Croma 08 Zobacz post
    pojawia się komunikat o zbyt wysokiej temperaturze płynu chłodzącego
    taki komunikat pojawia się na wyświetlaczu? Sprawdzałeś błędy FESem? Skok skokiem ale fajnie mieć auto które odpala bez problemu.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    50
    Postów
    303
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Tak, ten komunikat pojawia się na wyświetlaczu " Excessive radiator fluid temperature" mimo że silnik jest "zimny". Błędów nie ma, korekty dawek w porządku, komplet nowych świec żarowych. Poddałem się i już nie szukam przyczyny, podszedłem do tematu że TTTM.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    59
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Excessive radiator fluid temperature, stop and switch off engine - taki komunikat zazwyczaj oznacza słaby akumulator, w trakcie rozruchu maleje napięcie i pojawiają się błędy np. w Alfach o wodzie w filtrze paliwa, w Cromie o wysokiej temp. Na to nakładają się bardzo małe dawki startowe ustawione przez Fiata w ramach ekologi i wychodzi że TTTM. Znajdź kogoś kto zmieni Ci dawki startowe i zapomnisz o TTTM.
    Wartości dawek startowych nie odczyta się w FESie ani Examinerze.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    39
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    A Tobie kto w Krakowie zmieniał dawki stratowe?
    andrzej 62 lubi to.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    50
    Postów
    303
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    A może tak przy okazji wiesz jakie wartości tych dawek ustawić dla mojego silnika ? Akumulator nówka sztuka i jest to samo.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    59
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Cytat Napisał pezet3 Zobacz post
    A Tobie kto w Krakowie zmieniał dawki stratowe?
    nie chce robić reklamy, jeżeli jesteś zainteresowany wyślę Ci linka na priv.

    Cytat Napisał Croma 08 Zobacz post
    A może tak przy okazji wiesz jakie wartości tych dawek ustawić dla mojego silnika ? Akumulator nówka sztuka i jest to samo.
    Nie mam pojęcia jakie mają być ale u mnie zostały zwiększone o 20%. Zmierz napięcie jakie masz w trakcie rozruchu może akumulator ma mały prąd rozruchu i są spadki napięcia.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2014
    Skąd
    Myślibórz
    Wiek
    43
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Croma 2.4
    Rocznik
    2008
    Witam w mojej cromie 2.4 pojawil sie problem z odpaleniem odpala po drugim razie wyglada to tak jakby jeden z cylindrów nie odpalal i przez to gasnie a za drugim kreceniem Jest ok. Brak komunikatów z komputera o błędach w serwisie sprawdzili wtryski tez sa ok. Pytanie czy to chodzi o dawkę startową jak wspominaliście juz tutaj, jeżeli tak to jak ten parametr zmienić. Pozdrawiam

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Byłeś w serwisie i sprawdzili wtryski??? A w jaki sposób to sprawdzili? To ważne, bo sprawdzić a sprawdzić to różnica. Chcąc wykluczyć wtryskiwacze trzeba sprawdzić ciśnienie na cylindrach różnice ciśnień między cylindrami i dopiero wtedy mam jakiś obraz kondycji silnika.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2014
    Skąd
    Myślibórz
    Wiek
    43
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Croma 2.4
    Rocznik
    2008
    Robili jakies badanie przelewowe. Na czterech wtryskach jes od 0,3-0,4 czegos tam, a na jednym jest 1,poinformowano mnie, ze powyżej 2 wtrysk jest do wymiany. Dostałem informacje ze kuład działa prawidłowo. Może spróbować z tą dawką startową. Tylko boje się że ukryje tym prawdziwy problem.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Objawy o których piszesz mogą mieć wiele przyczyn. Mogą nie działać prawidłowo klapy wirowe, kolektor dolotowy może być już tak zapchany przez nagar że czujniki wariują i nie wiedzą o co chodzi. Zmiana oprogramowania to ostateczność skoro działo wcześniej to ma działać dalej, musisz szukać przyczyn gdzie indziej. Jak ktoś zmieni Ci parametry dawki paliwa nierozsądnie to żeby nie było problemu z rozruchem silnika przy bardzo niskich temperaturach.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2014
    Skąd
    Myślibórz
    Wiek
    43
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Croma 2.4
    Rocznik
    2008
    Dziekuje za pomoc. a powiedz mi czy ten kolektor mozna regenerowac czy lepiej kupic nowy? Myslisz ze jak czujniki by dostawały błedne sygnały to nie wyswietlał by sie jakis komunikat o błedach? Sam juz nie wiem.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Kolektor można zdemontować wyczyścić jeżeli klapy wirowe są uszkodzone to zdemontować i zaślepić otwory po nich. Od razu proponuję usunąć egr bo to on jest sprawcą całego zamieszania z sadzą w kolektorze ssącym. Co do błędnych danych z czujników to jest tak że jeżeli czujnik działa i ma wskazania to nie wyświetli błędu że czujnik jest uszkodzony bo nie jest, komputer zaś stara dopasować mieszankę do danych które uzyskuje z czujników. Jeżeli nałoży Ci się na siebie kilka rzeczy zaczyna silnik kuleć bo komputer nie jest w stanie dostosować dawki paliwa do danych które są mu dostarczane, stąd mogą brać się dziwne korekty na wtryskiwaczach. Dlatego najpierw trzeba doprowadzić wszystko do ładu a na końcu sprawdzać korekty na wtryskiwaczach.

    W moim przypadku było podobnie ja w twoim samochód po nocy miał duże problemy z zapaleniem jak już zapalił to zadymił chodził przez chwilę nierówno był słabszy, w moim wypadku pomogło zrobienie tego o czym ci napisałem z kolektorem ssącym. W kolektorze ssącym jest czujnik ciśnienia doładowania który jak jest kolektor ssący mocno zabrudzony nie ma prawa poprawnie działać.


 
Strona 1 z 7 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Punto 1.2 problemy z odpaleniem
    Napisany przez gawęda na forum Punto
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 06-07-2017, 15:37
  2. Problemy z odpaleniem na ciepłym silniku
    Napisany przez BartekBravo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-01-2015, 21:07
  3. problemy z odpaleniem
    Napisany przez megoscooter na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 06-03-2014, 21:00
  4. Problemy z odpaleniem, brak pomysłów 1.2 16V
    Napisany przez Robkoo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 24-12-2013, 11:07
  5. problemy z odpaleniem samochodu
    Napisany przez dzawien na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-08-2013, 16:40

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

excess radiat fiat croma

croma mala dawka paliwa

Opel czujnik temperatury powietrza dolotowego fiat croma gdzie jest

foat croma ciezko odpala w sloncu

co to za przycis w fiatcroma przy siedzeniu kierowcy w podlodze

Excess radiant fluid temparature

croma nie chce odpalic

fiat croma problem z odpaleniem

fiat croma problemy

excess radiat fluid temper fiat croma

croma masa powietrza zasysanego a oczekiwana

croma fluid temperature fuel

fiat croma slaby akumulatot zbyt wysoko temperatura

croma fluid temp

problem z odpalaniem croma

fiat croma problem z odpalaniem

https:fiatklubpolska.plcroma-446problemy-z-odpaleniem-cromy-28477

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl